Zanikający klakson

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

domel pisze:Kurcze czy ktoś wreszcie posiada konkretny schemat elektyczny do klaksonu, jakie kable gdzie idą bo w tej plątaninie kabli g... można znaleźć.
Mój klakson robi delikatne pik zamiast wyć.
Sprawdzałem ameromierzem w miejsce bezpiecznika i płynie prąd ok 9A (chyba nie za mało), więc nikt niech nie mówi, że coś ze stykami. Na wszelki wypadek czyściłem przy kierownicy styki, przy klaksonie. Do tego sprawdzany sam włącznik przy kierownicy - OK, oraz klakson bezpośrednio wpięty w akku - tez wyje OK.
Nie wiem o co już chodzi
sprawdz masowanie klaksonu -lubi zardzewiec i takie sa efekty
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

ja kukne u siebie gdzie to idzie jesli wogole bedzie widac ale przy tej plataninie kabli to watpie by bylo widac gdzie. zerkne w domu czy nie mam jakiejs instrukcji w pdf ... wiem ze mam etzolda ale nie wiem czy elektryke
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Banita pisze: sprawdz masowanie klaksonu -lubi zardzewiec i takie sa efekty
Jakbyś dokładnie czytał to byś się doczytał, że styki wyczyszczone- wyszlifowane do metalu. A prąd ok 9A też pokazuje, że styki raczej ok ;).
Na wszelki wypadek poszlifuje jeszcze raz ze szczególnym uwzględnieniem płaskownika auta do którego jest przykręcony klakson. To chyba to masowanie o którym piszesz.
Co jeszcze może być nie tak ? Czy w obwodzie klaksonu jest jakiś przekaźnik itd.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

styk plaskownika (mocowania klaksonu) z buda- o to mi chodzilo
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

heh nie smiejcie sie ale nie znalazlem syreny klaksonu pod maska :P
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Z tyłu za zderzakiem pod lewym reflektorem, po lewej stronie przed wentylatorem. Patrz z dołu auta zaraz za zderzak, pod maską go nie widać.
Ja ściągam zderzak z lewej strony aby sie do niego dostać.
jastom
Junior
Posty: 171
Rejestracja: 31 lip pn, 2006 10:13 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: łódź

Post autor: jastom »

jak ma jakoś sygnał i jest zdrowy, to pewnie masy nie ma (zardzewiało) Da się odkrecić bez zdejmowania reflektora. Klakson masuje przez śrubę mocującą, kjak tam zasyfione na max, to nie będzie działał. Nie sądzę, żeby na bezpiecznikach, a w przełączniku, tylko styki mogą być przypieczone.
126p, fav, 126p... 205 ...postęp?
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Czy ktoś może powiedzieć jaki u niego płynie prąd- to mi duzo powie ?
Tzn trzeba wyjąć bezpiecznik 8 (ma chyba 25A) wsadzić amperomierz (skala np 10A) i wcisnąć na moment klakson, odczytac prąd.


Z masą u mnie niby wszystko ok, wyczyściłem wszystko.
Sam klakson rozkręciłem i jest ok. Ktoś pisał o zalaniu go :), ale on jest tak zbydowany, że nie ma go jak zalać - jest prawie wodoszczelny a kałuże mu niegroźne. Mój na zewnątrz trochę zardzewiały ale jak rozkręciłem w środku bez wilgoci i rdzy.

Jak klakson podłączam bezpośrednio do akumulatora na krótkich kablach to wyje, chodź czasem się jakby przycina.
Możliwe są jeszcze jakieś przetarcia na kablach, słabe styki po drodze czy jakieś zwarcie, ale myślę, że 8-9A to dużo i słaby styk raczej odpada. Zwarcie wchodzi w grę, dlatego proszę kogos o pomiar prądu czy nie mam jakiegoś zwarcia.

Dodano po 11 godzinach 31 minutach:

Wszystko wskazuje na zwarcie gdzieś po drodze.
Przez bezpiecznik płynie ok 9A, ale jak podłacze klakson do akumulatora przez amperomierz to jest 4A.
Chyba muszę podciągnąc nowe przewody :( do kabiny.
Wystarczy jeden przewód od klaksonu do bezpiecznika ??
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: domel »

Klakson zrobiłem , już działa OK.
Było jakieś zwarcie (9A) , pociągnełem nowy kabel.
Ale jak zwykle do wszystkiego trzeba samemu i powoli dojść , bo o dobrą pomoc na tym forum to niestety ciężko ... :(
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

:lol: :lol: myslales, ze kazdy poda gotowe rozwiazanie na tacy? :lol: :lol:
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

bo o dobrą pomoc na tym forum to niestety ciężko ...
hehe.. no ba, przyjedzie i naprawi :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

ja osobiście myśle że z ta pomocą to nie jest tak źle na tym forum bo jest wiele osób ktore mają pojęcie jedne na taki inne na inne tematy
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 »

ja zrobiłem taki bajer: bo styku lubią paść na pająku - więc mały prąd zapuszcza sygnał na przekaźnik , który to dopiero puszcza duży prąd na olbrzymi klakson marki FIAM czy jakoś tak
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
ODPOWIEDZ