Prąd 'ucieka'...

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Szortas
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 05 lut ndz, 2006 7:36 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia

Prąd 'ucieka'...

Post autor: Szortas »

Podczas jazdy wyłaczyło mi się radio, potem przygasły światła i podświetlenie deski. Żadna kontrolka sie nie zaswiecila.
Podładowałem akumulatro i sprawdziłem ładowanie
na zgaszonym ok. 13
na zapalonym bez swiatel - ok.14
na zapalonym zw swiatlami - ok. 13,75-13,8

Czyli wygląda ze ok. Co moze/moglo byc przyczyna ?
Obrazek
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

te ladowanie to troche za male :roll:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

14.2 to minimum
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

hmm... u mnie... jest... na "nowym" czyli używce alternatorze ok 13,6V
na starym było 14,1 ale coś świrowało...
jak mega świrowało, to było 14,5-14,7 ale silnik szarpał.. ogólnie nieprzyjemnie

chyba czeka mnie znowu żonglowanie regulatorami...

to 13,6 nie będzie wogóle ładować akumulatora?

PS. przyznaje się.. ja już nic z tego nie wiem :>
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Sprawdz na akumulatorze- powinienes miec napisane jakiego ladowania potrzebuje
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

aku ma mieć do 14,7 volta ładowania na wolnych obrotach ma być mniej bo alternator nie wyrabia
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

hmm.. no to jutro przeszczep regulatora... znowu, jakie szczęście, że zajmuje mi to jakieś 5 minut :P
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

woocash pisze:hmm... u mnie... jest... na "nowym" czyli używce alternatorze ok 13,6V
na starym było 14,1 ale coś świrowało...
jak mega świrowało, to było 14,5-14,7 ale silnik szarpał.. ogólnie nieprzyjemnie
u mnie na zdechnietym akumulatorze kiedy juz komp wyswietlal blad chodzil rowno, cicho, jak nie peugeot :mrgreen:
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

no tak... tylko nie wiem jakim cudem, na moje niewprawne oko, to przy tych 14,5 i migotaniu, to mu wypadały chyba cykle, bo prychał z wydechu...(taki z niego potwór :P) a kiedy jest to 13,5 -14 to jest spoko
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

to jak jest spoko to zostaw to jak jest a nie kombinujesz 8)
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

to nie jest spoko dla akumulatora :roll:
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

ale przynajmniej mu nie szarpie i jedzie normalnie
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

to trzeba znalesc przyczyne :idea: a nie katowac aku no chyba ze ktos lubi wydawac 8)7
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

to raczej oczywiste ale woocash pisze że teraz lepiej mu sie jeździ :lol:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

woocash pisze:hmm... u mnie... jest... na "nowym" czyli używce alternatorze ok 13,6V
na starym było 14,1 ale coś świrowało...
jak mega świrowało, to było 14,5-14,7 ale silnik szarpał.. ogólnie nieprzyjemnie

chyba czeka mnie znowu żonglowanie regulatorami...

to 13,6 nie będzie wogóle ładować akumulatora?

PS. przyznaje się.. ja już nic z tego nie wiem :>
14,5V to calkiem normalne napięcie ładowania i takie ma być. Jak kupujesz regulator to jest określone na jakie napięcie, przecież to nic innego jak stabilizator napięcia.

Ja bym kombinował tak (i szukal przyczyn w alternatorze nie regulatorze): przy 14,5V mrugają ci kontrolki na wolnych obrotach bo alternator nie wyrabia i regulator nie jest w stanie utrzymac stałego napięcia, napięcie skacze to i kontrolki migają. Wlaczysz wieksze obciązenie to i pewnie bardziej bedzie migać. Przy mniejszym napięciu nie miga bo alternator daje rade i regulator prawodłowo stabilizuje napięcie. Gdyby problem byl w zbyt wysokim napięciu to nic by Ci nie migało, ale paliły by sie rozne zarówki prredzej czy pozniej...

Takze IMHO, sprobuj, jak masz inny alternator, czy bedzie to samo, musisz uzyskać ładowanie 14,5V i to niezaleznie od obrotów silnika (po to wlasnie jest regulator), no ew. na wolnych moze byc troche nizsze, ale niewiele, bo aku nie bedzie ładowany, lecz wrecz przeciwnie.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
ODPOWIEDZ