Tester ciśnienia sprężania.

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Tester ciśnienia sprężania.

Post autor: NMike »

Tester ciśnienia sprężania.

No właśnie jak to się obsługuje.
Jakie czynności należy wykonywać, aby wyniki nie były zafałszowane.
Na co zwrócić uwagę.
Wyniki, a ich interpretowanie.

Kilka dni temu zakupiłem sobie pożądne urządzenie do mierzenia kompresji w cylindrach...instrukcja jest dość skąpa :roll: :(
Proszę o kilka uwag jak to używać itp itd.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

A jak wygląda to "urządzenie" w przybliżeniu chociaż?

Generalnie zasada użytkowania jest taka, że mierzy się ciśnienie na ciepłym silniku, z wykręconymi wszystkimi świeczkami i wciśniętym gazem, żeby opory były jak najmniejsze. Trzeba w ten sposób wykonać kilka obrotów silnikiem dla każdego mierzonego cylindra. W naszych silnikach warto też przy okazji tego testu wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa, żeby nie zalewać niepotrzebnie silnika, który i tak nie zapali (tylko potem trzeba pamiętać o jego ponownym zainstalowaniu :wink: ).

Interpretacja wyników jest taka, że nie powinno ciśnienie odbiegać za bardzo (powiedzmy w granicach jednej atmosfery) od wartości podawanych przez producenta, no i różnice pomiędzy cylindrami nie powinny być duże (najlepiej jak ich nie ma).

Pozdro 1900
Piweł
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Nikt nic na ten temat nie wie :mrgreen: :?: :?:

Nie wierzę :wink: :mrgreen:
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
ODPOWIEDZ