Zawieszenie, luzy kierownicy, itp :)

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
powerhorse

Zawieszenie, luzy kierownicy, itp :)

Post autor: powerhorse »

Witam
Jestem tutaj nowy na tym forum i niestety w sprawach technicznym jestem kompletnym laikiem :( Dlatego m.in. zglaszam sie z prosba do Was.
Od niedwana jestem szczęsliwym posiadaczem 204 1.4 Rolland garos.
Jak sie mozna domyslic wiele rzeczy jest w nim do zrobienia ale o wszystkich nawet nie wiem :( (jeszcze nie wiem) Czy moglisbyscie sprobowac zgadnac co moze byc nie tak z tym samochodem i ile moga kosztowac czesci?
Najwiekszy chyba problem mam z luzami w kierownicy. Jak sprawdzam na prostych kolach w miejscu to sa dosyc duze aczkolwiek podczas jazdu nie sa az tak wyczuwalne :) Problem zaczyna sie jak sa jakie wielki dziury albo wjjezdzam (nawet z malenkiej predkosci) na krawęznik to kierownica szaleje !! czuje jakby wrecz przeskakiwala mi w rekach. Wiem napewno ze amortyzatory sa do wymiany i znajomy mi mowil ze przed mam do zrobienia. Cos nnie tak z lewym wachaczem silenbloki :) (cokolwiek to jest) i cos tam jeszcze:) koles od ktorego kupowalem ten samochod twierdzil ze maglownica byla robiona 2 lata temu (badz wymieniona juz nie pamietam) na ile mozna mu wierzyc to nie wiem :) Ogolnie samochod na dolach jest dosyc glosny (caly samochod)
Druga rzecz ktora mnie drazni to to ze ma dosyc nierówne obroty biegu jałowego :(
wachaja sie gdzies tak od 950 do 1050. Samochod nie gasnie silnik poza tym pracuje elegancko :) pięknie wchodzi w w obroty pod samochodem nie ma zadnych plam (czyli chyba nic nie cieknie) :) Ale cos szybko znika mi mi plyn z chlodnicy :( troche ponizej 1cm ze zbiorniczka na 100km??
Nie widac zeby gdzies ciekl :( samochod raczej sie nie grzeje wskazówka temp silnika jest najczesciej po srodku. czasem na dluzszej trasie troche przechodzi srodek.
Co do spalania to chyba mam bardzo ciezko noge ba na krotkie dystanse w miesicie spalanie wyszlo mi ponad 12 litrów wachy :(zdeczka sie zalamalem:(
Jaki u mnie jest silnik 8 / 16 zaworowy ??? mam 1.4 monowtrysk 75 koni.

Za wszelka pomoc i wycene naprawy :) z gory THX :)
powerhorse

i jeszcze raz ja :)

Post autor: powerhorse »

Jak sie nazywaja takie dziwne sruby (ni to gwiazkda nie to ampol)?? i czy mozna gdzies kupic klucze do nich ? jesli tak to ile moga kosztowac? musze po przykrecac pare rzeczy a nie mam jak :( gdzies KAKTUS pisal jak nazywaja sie te sruby ale nie moge teraz teego znalesc :(
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: TOMBIKE »

TORX ?
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Zawieszenie, luzy kierownicy, itp :)

Post autor: Para »

powerhorse pisze: Jaki u mnie jest silnik 8 / 16 zaworowy ??? mam 1.4 monowtrysk 75 koni.
8V
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
iveras
Maniak
Posty: 1068
Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1660813
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk

Post autor: iveras »

Masz do wymiany krzyżak w przekładni (wyrobione łożyska, dlatego są luzy), a co do trzepania kierownicą, to oprócz luzów na kierze mogą to też być krzywe felgi. Na początku wymień krzyżak (jakieś 30 zł nowy, ale roboty od cholery, więc nie rób sam!), jeżeli drgania miną to masz problem z głowy, jeżeli nie to szukaj nowych felg.
Co do znikającego płynu chłodniczego - sprawdź czy szczelnie zamknąłeś zbiorniczek :P
Pozdrawiam! :)
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

co do wody w zbiorniczku to tez moze byc objaw uszkodzonej uszczelki pod glowica - ja tak mialem tylko mi wiecej bral - na bank byla glowica, powachaj czy ze zbiorniczka nie smierdzi Ci paliwem, jesli smierdzi to uszczelka do wymiany
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
axelus

Post autor: axelus »

pieras ma racje sprawdz dobrze ---- mialem kiedys to samo przez jeden z tlokow bral troszeczke wode a pozniej ta troszeczka zamienila sie w 1.5 l na 15 minut na jalowym ---- cala woda wychodzila mi przez rure wydechowa - ( widzalem sam osobiscie a technicznie okreslil mechanik ) -- tylko to nie bylo akurat w Pugu :wink:
powerhorse

Dzieki

Post autor: powerhorse »

Z ta uszczelka to moze byc prawda :) MOj brat ma jette i tez mu tak zaczela brac plyn. Powiedzilei mu ze ma wypalona uszczelke pod glowica :( martwi mnie to ze u niego wchodza w to duze koszty :(
gdzies w necie czytalem (moze nawet na tym forum) za od tej uszczelki moga tez byc nierówne niskie obroty :( Ile moze kosztowac i ile to roboty z wymiana w peugocie ??bo nie chce zebyy ze mnie za duzo chajsu sciagnal mechanik :( i ile moze wziasc za wymiane krzyzaka?
axelus

Post autor: axelus »

Pieras jest obcykany , ostatnio robil kapitalke zobacz na ostatnie posty
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

Axelus hehe dobre :-)

Tak wiec co do uszczelki - sama uszczelka to bedzie kolo 50-70zl. Tylko nie bierz tandety, tj. otwor kanalu olejowego musi miec otoczke mosiezna ( ogolnie metal ) bo inaczej szybko Ci ja znow wywali. Ja za naprawe placilem 200zl ( robota ) ale w tym tez regulowal mi zawory , robil rozrzad i wymienil pare innych uszczelek ( zawory i kopula ).
W razie "w" lepiej dac glowice do planowania jak ja to zrobilem bo jesli masz zniszczona to nowa uszczelka na dlugo Ci nie pomoze. Koszt planowania to bylo 70zl. Mialem mechanika z serwisu peugeot'a.
Najlepiej dogadac sie z takim ktory robi u siebie w garazu. Ja narazie z calej jego pracy jestem zadowolony. pozdro
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
axelus

Post autor: axelus »

proponuje obligatoryjnie splanowac glowice nie trzeba bedzie wykonywac podwojnej roboty :wink:
powerhorse

Post autor: powerhorse »

hmm
moze dostane znizke :) wkoncu u mnie tez trzeba zrobic rozrzad uszczelke i krzyzak :)moze da sie to zrobic tak za jedna robota i taniej wyjdzie :)
ODPOWIEDZ