Zle niskie obroty!

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
powerhorse

Zle niskie obroty!

Post autor: powerhorse »

Post jako CIEKAWOSTKA :) hehe
pojechalem do mechaniki ze swoim pugiem :) zeby powiedizal mi co z tymo obrotami i dlaczego mi tak cholernie duzo pali :) juz widze ze idzie na spalanie okolo 10 litrów!!! Powiedzial ze w peugotach w 90% przypadków zle nieskie obroty to wina silniczka krokowego :)
POzniej jak powiedizalem mu ze tyle pali to sie za glowe zlapal :) nastepna diagnozaa jak odkrecil korek od oleju ze mam silnik do wymiany :) hehehe (bo jaki tam cos ala "brud" od oleju jest :) ) pozniej powiedzial mi ze ejszcze wtrysk mam do wymiany :) hehe to mnie koles pocieszyl :) Zauwazylem ze samoochód nie ma sily jechac na wolnych obrotach bez gazu :( strasznie "kangurzy":( w sumie na wysokich tez potrafie odczuc ze cos jakby tracil troche moc :( nie wiem jak to opisac ale to sie czuje :( co wedle was moze to powodowac?? czy podlaczenie pod komputer moze powiedziec co jest z tym silnikiem nie tak ?
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Jaki silnik ?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
kes19690
Junior
Posty: 188
Rejestracja: 04 maja wt, 2004 4:08 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kes19690 »

Hehehe Stary to masz jazdę.....!!!!!!!!!!!!!!!!:(:(:(:(

P.S. Jeśli to prawda!!
Peugeot 205 XS - BeMoWo......!!!

http://www.kes19690.peugeot205.pl/
Awatar użytkownika
IGI
Junior
Posty: 240
Rejestracja: 21 cze pn, 2004 12:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: IGI »

u mnie nie trzymal niskich obrotow zajechalem do mechanika podlaczyl sie do kompa i tam wyskoczyl blad ze nie ma sygnalu z czujnika polozenia przepustnicy,przestawil mi ten czujnik i elegancko sie trzyma na niskich obrotach,wiec jesli cos jest nie tak to komputer bedzie krzyczal o tym
powerhorse

Post autor: powerhorse »

silinik 1.4 na wtrysku
Awatar użytkownika
IGI
Junior
Posty: 240
Rejestracja: 21 cze pn, 2004 12:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: IGI »

nie 1.9 gti ale komp i tak pokaze co jest zle
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hej!

I tak i nie!

Komp nie zawsze powie co jest nie tak, bo jezeli np. silnik bedzie ssal lewe powietrze, to komp pokaze ze wszystko jest ok, badz tez pokaze awarie sondy lambda.

Jezeli sie zawiesza silnik krokowy to komp tego tez nie pokaze.

Jezeli auto duzo pali a nie jedzie, to na pewno jest cos nie tak z mieszanka paliwa! Radzilbym najsampierw ;) wsadzic w wydeszek czujniczek CO w spalinach, i sprawdzi jego procentowa zawartosc. Jezeli CO jest za wysokie, to mieszanka jest za bogata, jezeli CO za niskie to mieszanka jest za uboga.

Jezeli mieszanka jest za bogata, to szukalbym usterki przedewszystkim w czujniku temperatury wody (ale nie czujniku kontrolki, tylko w czujniku wtrysku!!), poniewaz jezeli szwankuje, to zazwyczaj podaje temperature plynu chlodzacego mocno zanizona, i wtedy pompuje jak wariat paliwa, bo mysli ze "ssanie" jest otwarte, a te jak silnik sie nagrzeje zostaje zamkniete. Wtedy auto jest zalewane paliwem, duzo pali, kiepsko jedzie, strzela w wydech, kaszle i parcha.

Jezeli czujnik wody jest ok, to idac tropem zbyt bogatej mieszanki sprawdzilbym przeplywomierz powietrza, o ile sie nie myle w silnikach TU a taki tez masz, jest przeplywomierz powietrza oporowy, a nie plytkowy. Taki przeplywomierz mierzy objetosc zasysanego powietrza, mierzy jego temperature, i na zasadzie odczytu tych danych i danych z czujnika temperatury wody, wysyla sygnal do kompa a komp liczy jaka mieszanke podac, i odpowiednio ustawia okres wtrysku. Jednakze jezeli pada przeplywka to zazwyczaj mieszanka jest za uboga.

Jezeli przeplywka jest ok, sprawdzilbym sonde lambda, ktora w pewnym stopniu tez ma wplyw na mieszanke paliwa.

Pozniej sprawdzilbym silnik krokowy, badz tez w GTI czujnik polozenia przepustnicy.

Warto w GTI sprawdzic tez regulator cisnienia paliwa czy aby przypadkiem membrana nie pekla, ale wtedy to raczej wogole by auto nie jezdzilo.


Jezeli natomiast mieszanka jest za uboga, to na pierwszy ogien poszla by do diagnozy pompa paliwa, filtr paliwa, pozniej sprawdzilbym zaworek dodatkowego powietrza, czy napewno sie zamyka jak silnik sie zagrzeje, sprawdzilbym czy silnik nie zasysa falszywego powietrza, czy okres wtryskow nie jest za maly.

Ogolnie miernik w lape, i mozna zdiagnozowac wszystko, ewentualnie 0,5l nitro, pedzelek, i szukamy nieszczelnosci.

Niestety moze to byc tez np. przyczyna elektoniczna (np. brak masy na kompie, czy jakis przepalony kabelek) - wtedy trzeba przeswietlic cala wiazke.

A maselko na korku wlewu oleju, nie koniecznie musi oznaczac remont silnika! W Pugach te maselko zima dosc czesto wystepuje, poniewaz maja dosc skomplikowany i rozbudowany obwod odporowadzanie oparow ze skrzyni korbowej.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Aha - na puszczonym gazie, wiele Pugow kangurzy ... nie wiem czy to jest spowodowane, ale moj GTI tak robi, kumpla 1.1 tez tak robi... trudno powiedziec.

Ale jak czujesz braku mocy przy wiekszych predkosciach to na pewno jest cos nie tak.

A komentarzami typu "wtrysk do wymiany" sie nie przejmuj, bo nie raz sie okazuje ze to wina jednego czujnika, a nasi mechanicy chcieliby zaraz caly uklad wumieniac. Najlepsze jest to jak juz wymienia a nic sie nie polepszy! Wtedy im zajebiscie miny rzedna... i wymyslaja inne nie stworzone historie.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
karas25

Post autor: karas25 »

Acha i auto rzeczywiście strzela i to mocno w wydech przy odpuszczeniu obrotów i dość mocno szarpie ale to głownie na zimnym silniku!
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Pewnie masz dlubany wydech?

Ogolnie Pugi maja to do siebie ze w wydech strzelaja przy puszczonym gazie zwlaszcza gdy sa zimne, badz mocno nagrzane, ale oczywiscie przy nieprawidlowym dzialaniu wtrysku dzialanie to sie poteguje, i strzela mocniej, czesciej i glosniej.

Jak na zimnym silniku ci szarpie, to wedlug mnie ewidentnie jest zalewany paliwem! Albo zawiesil ci sie zaworek dodatkowego powietrza, ktory na zimnym silniku podaje wiecej powietrza, albo wlasnie czujnik wody.

Ogolnie jak silnik jest zimny, to plyn chlodniczy jest zimny, i czujnik temp wody pokazuje niska temp, tak wiec daje wiecej paliwka, natomiast zaworek dodatkowego powietrza poprzez BY-Pass podaje do kolektora wiecej powietrza (pomijana jest przepustnica), stad na zimnym silniku biara sie wyzsze wolne obroty.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
karas25

Post autor: karas25 »

No właśnie chyba masz racje bo wolne obroty są jak dla mnie za wysokie i spadają dopiero po długim czasie napewno dłużej niż rozgrzanie silnika!!! I wachają się w granicach 2000 obrotów!!!
A możesz powiedzieć gdzie jest ten zaworek powietrza bo filtr mam też n przerobiony i mam wrażenie że tego zaworu to wogóle nie ma bo z kolektora wychodzi wychodzi jedna taka rurka i nie wiadomo do czego?!! :lol:
A tak na marginesie to ten mechanik nazywa się bodajrze Adam Antosiewicz czy jakoś tak i ma firme adamant engineering (chyba tak się nazywa! :) )
I głownie zajmuje się pugami acz kolwiek maluchy do relly crossu też rewelacyjnie robi!
Serwisował ostatnio przeważnie Marcina Pogorzelskiego który jeżdzi 206 (http://www.pogorzelski.com.pl)-zapraszam na stronke
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Aaa Adam :)

Skladal silnik tez mojemu znajomemu.

Poszukaj u siebie pomiedzy przepustnica a przeplywmierzem powinna isc rurka powietrzna, prowadzi ona do tego zaworka, i od zaworka idzie pozniej dalej az do kolektora ssacego.

Ale piszesz ze masz 2000obr/min na wolnych obrotach? Da sie to wyregulowac do odpowiedniej wartosci 900obr/min? Jezeli nie, to stawiam na falszywe powietrze.

Ja u siebie mam teraz wolne ustawione na 1800 ale to z innych przyczyn. Ustawilem tak poniewaz w trakcie agresywnej jazdy, zdarza sie ze obroty nagle spadaja od 6000 w dol, i jezeli jest ustawione 900 to zdarza sie czasami zgasic motor. Dlatego mam podniesione te obroty. Jednak u mnie nie ma problemu aby je ustawic na odpowiednia wartosc.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
powerhorse

Post autor: powerhorse »

przy jakich obrotach u was silinik zaczyna dopiero "zyc" u mnie gdzies tak od 3000 czuje ze jest w swoim zywiole ale tak jak juz jest ponad 4 to juz nie jest to :(
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

w sumie w kazdym pugu auto zaczyna jechac od 4000 w zwyz.

U mnie na kazdym biegu bezproblemowo dociagam silnik do odciecia.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ