Pytanie glownie do Kaktusa ( czop w belce )

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Pytanie glownie do Kaktusa ( czop w belce )

Post autor: Pieraś »

kiedys pisalem ze mam tam luz na polaczeniu belki z wahaczem. teraz jest taki ze jak jest auto podniesione to tak z 0,5 cm moge kolem machac gora dol. jakie jest ryzyko ze oprocz wyrobionego lozyska badz czopa moze byc wyryta belka ?? bo w sumie wiadomo jak belka walnieta a czop dobry to chyba wtedy wieksze koszta co ?
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Mowisz gora dol ? To raczej normalne.

Domyslam sie ze chodzi ci o luz ze gore kola jestes w stanie przyciagnac do siebie, a dol kola od siebie?

Taki luz to moze byc luz spowodowany uszkodzeniem lozyska kola! A nie koniecznie lozyska igielkowego belki.

Takie lozysko do GTI kosztuje 100zl na strone, a wymiana jest dosc prosta, jednak nalezy wymiane przeprowadzac na prasie chydraulicznej - bron boze mlotkiem!!

Jezeli nie jestes pewien czy chodzi samo kolo, czy tez caly wahacz, to odkrec kolo, chwyc za beben, i ruszaj bebnem - sprawdz czy rusza sie sam beben, czy caly wahacz... mozesz tez sprobowac ruszac samym wahaczem.

Najlepiej jest to zrobic w 2 osoby, jedna w kanale obserwuje wahacz, a druga czesie kolem.

Jezeli rusza sie caly wahacz, no to niestety awaria belki!! A dokladniej, to awaria jedengo badz obu lozysk.

Niestety nie bedziesz w stanie stwierdzic co jest nie tak, do czasu az nie zdejmiesz calego wahacza z czopem z belki, i nie poogladasz. Jezeli lozyska padly niedawno, to czop powinien byc w porzadku, jezeli jednak lozyska juz dosc dawno wyzionely ducha, to czop z cala pewnoscia bedzie do wymiany.

Teraz nie wiadomo czy wlasnie nie ulegla uszkodzeniu belka. Najlepiej jest zmierzyc suwmiarka odleglosci pierwszego i drugiego lozyska, a nastepnie zmierzyc srednice zewnetrzna nowych lozysk, i pozniej znajac te wymiary, sprawdzic gniazda lozysk czy nie sa wyrobione.

Pomiar taki jest mozliwy tylko i wylacznie przy uzyciu srednicowki, jednak nie jestem w stanie ci teraz powiedziec z jaka klasa niedokladnosci sa wykonane lozyska i belka, i nie wiem jak ciasno to jest spasowane i jaka ewentualna odchylka od wymiarow "nominalnych" jest dopuszczalna.

Trzeba zaryzykowac, badz zawiesc belke do odpowiedniego warsztatu zajmujacego sie regeneracja.

Jezeli natomiast chwycisz kolo, i uda ci sie je lekko przesunac w lewo i prawo, i zauwazysz ze cala belka sie minimalnie przesuwa, to masz wytluczone tuleje stalowo-gumowe tylnej belki, co tez objawia sie (w poznym stadium uszkodzenia) dosc mocnym stukaniem z okolic wlasnie tylnej belki (cos jakby stukanie mlotkiem w podloge auta), a takze drzeniem pedalu hamulcowego przy hamowaniu (jezeli ma sie bebny).

Takie tuleje noweczki mam na sprzedaz.

Mam nadzieje ze jakos ci rozjasnilem problem?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

tak oczywiscie. dziekuje za odpowiedz. jesli chodzi o ten luz to wlasnie luz wahacza na belce - kolo nie ma luzu ( lozyska ). jeszcze raz dziekuje
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Nie ma za co :)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
misiek22
Junior
Posty: 168
Rejestracja: 23 sty pt, 2004 11:06 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misiek22 »

Kaktus pisze: Jezeli natomiast chwycisz kolo, i uda ci sie je lekko przesunac w lewo i prawo, i zauwazysz ze cala belka sie minimalnie przesuwa, to masz wytluczone tuleje stalowo-gumowe tylnej belki, co tez objawia sie (w poznym stadium uszkodzenia) dosc mocnym stukaniem z okolic wlasnie tylnej belki (cos jakby stukanie mlotkiem w podloge auta), a takze drzeniem pedalu hamulcowego przy hamowaniu (jezeli ma sie bebny).
Hej Kaktus od pewnego czasu dochodzą mnie niepokojące odgłosy w tylnej części autka :? (odgłosy typu takiego jak opisałeś, chrupanie albo stuki), właśnie przy hamowaniu lub niskiej prędkości... czy to mogą być te tuleje :?: Niepokoi mnie również to, że samochód dziwnie zachowuje się przy wysokich prędkościach, potrafi na prostym odcinku drogi uskakiwać, tzn tak jakby nagle dostał bocznego silnego wiatru ostatnio dowiedziałem się że to może być sprawa belki :( czy to prawda :?:

z góry dzięki za odpowiedź :)
pozdrawiam,
Michał
Peugeot 205
1.9GTI
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hej!

No dokladnie tak bylo u mnie na wyscigu!! Dwa razy auto tak jakby dostalo silnego mocnego wiatru bocznego i tyl poprostu odjechal!!

Trudno powiedziec, ale wedlug mnie to wlasnie te gumy.

Najprostrza metoda, to podniesc tyl do gory (najlepiej oba kola) i sprobowac przesunac kolo badz sam beben do przodu i do tylu.

Jezeli sie da, to jest to oznaka wybitych tych gum.

Chrupotanie moze byc oznaka padajacych lozysk, ale stukanie badz walenie to na 90% te gumy.

A tak BTW, ludzie narzekaja na belki, a tak naprawde auto z belka z tylu jest bardzo stabilne w zakretach! I jezeli ma sie sprawna belke, duzo trudniej jest wprowadzic auto z belka w poslizg niz auto z tradycyjnym zawieszeniem.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
misiek22
Junior
Posty: 168
Rejestracja: 23 sty pt, 2004 11:06 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misiek22 »

Dzięki Kaktus za odpowiedź,
raczej są to te cholerne gumy, bo łożyska nie hałasują, może źle się wyraziłem jest to stukot :) (hałas jaki dochodzi nie występuje non stop) wczoraj się przejechałem i doszedłem do wniosku że muszę jak najszybciej udać się do mechanika :? i nie zwlekać z tym, bo może się to źle skończyć...

możesz mi powiedzieć przybliżoną cenę za te gumy :?:

pozdrawiam,
Michał
Peugeot 205
1.9GTI
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hej!

Ja te ktore mam (nowki nie uzywane, nie zakladane - firmy Hutchinson) kupilem za 148zl, i chce je sprzedac za 120zl (i koszty wysylki na moj koszt).

Niestety mam tylko 2 gumy, a potrzebne sa az 4 !!

W chwili obecnej mam juz u siebie takie same tuleje, ale stalowe - rozwiazanie typowo sportowe, niweluje nawet najmniejsze luzy, jednak na karoserie przenoszone sa wszystkie drgania tylnej osi, dodatkowo trzeba spawac mocowania belki, a takze miejsca mocowania. Do uzytku codziennego nie polecam takiego rozwiazania.

Te gumy ktore ja kupilem chcialem wkladac, ale okazalo sie ze mam tez wybite gumy z prawej strony, takwiec czekalem z robota az przyjda do sklepu kolejne gumy i az bede mial troche kasy. Mialem to robic po wyscigu... niestety na wyscigu przez te gumy rozbilem auto, i stwierdzilem ze wloze stalowe.

Tak wiec te dwie sobie leza.

Nie polecam kupowania gum Sasic'a!! Sypia sie cholernie szybko!

Aha - u mnie awaria tych gum dawala o sobie znac na dziurach. Kazda najmniejsza dziura na jaka najechalem, powodowala bardzo mocne udezenie z tylu. Tyle ze ja nie mam ani tylnej kanapy ani zadnych wygluszen, wiec mozliwe ze u mnie to poprostu bardziej slychac.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
misiek22
Junior
Posty: 168
Rejestracja: 23 sty pt, 2004 11:06 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misiek22 »

Kaktus pisze:Hej!

Ja te ktore mam (nowki nie uzywane, nie zakladane - firmy Hutchinson) kupilem za 148zl, i chce je sprzedac za 120zl (i koszty wysylki na moj koszt).

Niestety mam tylko 2 gumy, a potrzebne sa az 4 !!
148zl kosztował komplet czyli 2 gumy czy może jedna sztuka :?: , jak to drugie to się pochlastam :evil:
Peugeot 205
1.9GTI
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Wiesz co!

Nie wiem czy mnie jawnie w "chuja" nie zrobili - sorki za wulgaryzm.

Na foli w ktorej orginalnie byly silentbloki, jest naklejka na ktorej jest napisane

"silentblok belki tyl" w srodku byly dwa silentbloki.

Na paragonie mam:

silentblok belki tyl - cena 74zl - ilosc 2 - suma 148zl

I teraz cholera nie wiem czy przypadkiem te dwa silentbloki nie sa traktowane jako jeden, i czy mi poprostu nie szpedano "dwa razy" to samo.

Pech bo w sklepie nie bylo mojego znajomego. A kupowalem u takiego nowego goscia, ale on pytal sie szefa bo sam w ta cene nie wierzyl, i szef powiedzial, ze naklejka z kodem kreskowym na foli odnosi sie do jednego silentbloka, i jezeli ja chce dwa, to trzeba policzyc dwa razy. Bo w kompie mieli wyraznie napisane "silentblok belki tyl - sztuka 74zl"

Ja chcialem 4 kupic, ale niestety mieli tylko te dwa, a pozatym na 4 to mnie juz nie bylo stac :( Bo gdy pytalem o cene wczesniej to mowili wlasnie ze 74zl za sztuke, a ja patrzac po programie serwisowym myslalem ze "komplet na strone" jest traktowany jako sztuka.

Jezeli byc odemnie bral te silentbloki, a okazaloby sie ze znajdziesz u siebie gdzies takie same silentbloki, i okaze sie ze za dwa zaplacisz 74zl, to ci zrobie korekte i tyle.

Poprostu sam juz nie wiem.

Potrzebne sa 4 sztuki, a sztuka kosztuje 74zl.

Ja mam do sprzedania 2 sztuki za 120zl (plus pokrywam koszty transportu) - do nich moge dorzucic paragon, ale troche malo czytelny (chyba zaczne brac faktury, bo wyblakly mi juz wszystkie paragony, na czesci silnika :( a wymienialem wszystko i chcialem miec to udokumentowane :( )
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
misiek22
Junior
Posty: 168
Rejestracja: 23 sty pt, 2004 11:06 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misiek22 »

ok dzięki,
spoko sprawdzę u siebie w Wawce ceny silentblocków na tył i porównam z ceną u mechanika jakby co to napiszę.
Peugeot 205
1.9GTI
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Oki, ja tez postaram sie dowiedziec w paru innych sklepach ile kosztuja.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ