Sciaganie auta na lewo.

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
waflo
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz pn, 2003 10:07 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: UK<--PL (Dolny Śląsk)

Sciaganie auta na lewo.

Post autor: waflo »

Mam z tym problem juz od dawna ale niestety do dzis nikt (zaden mechaniak) nie znalaz rozwiaznania. Sprawa wyglada tak ze auto ucieka mi w lewo GDY JEZDZE W ANGLI (oczywiscie po lewej stronie). Sprawdzilem zbieznosc jest ok, przelozylem opony we wszystkie mozliwe sposoby (tzn z przodu na tyl, z lewej na prawa itp) i wciaz jest tak samo.
Auto nigdy nie bylo uderzone wiec jakiekolwiek przestawienie geometri kol jest wykluczone.
Nikt nie ma bladego pojecia co jest grane. Gosc z serwisu walczyl z autem dosc dlugo po czym stwierdzil ze to musi byc wina angielskich drog ktore sa wyprofilowane pod katem....hmm....byc moze to to, pojecia nie mam.
Gdy jechalem ostatnim razem z Polski do Angli to na niemieckich autostradach (jadac np 140km/h) nie zauwazylem zadnego sciagania, auto jechalo prosto jak po torach.

Czy ktos ma jakis pomysl co moze byc przyczyna tego dziwnego zachowania.

Dodam tylko, ze przejechalem po anglieskich drogach ok 10tys km i na oponach NIE ma sladow nierownomiernego zuzycia z jednej strony....a sciaganie jest na tyle silne ze nie moge puscic kierownicy nawet na chwile aby zapiac pasy.
406 coupe
205 Roland Garros

Dunstable, UK
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

autostrada która wracałeś do polski była pochylona w taki sposób ze krzywizna twojego auta sie wyrównała :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: i wydawało sie ze jechałeś prosto
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
waflo
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz pn, 2003 10:07 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: UK<--PL (Dolny Śląsk)

Post autor: waflo »

:) tia...
406 coupe
205 Roland Garros

Dunstable, UK
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

a czy jest mozliwe ze w ukl. kierowniczym wyrobily sie zabki ??? albo jakies luzy gdzies ? poza tym jesli droga jest krzywa ( pochyl ) to ciezko by auto jechalo prosto
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Wedlug mnie to wlasnie wna pochylonych drog w angli
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
waflo
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz pn, 2003 10:07 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: UK<--PL (Dolny Śląsk)

Post autor: waflo »

...sprawdze to jutro, tzn pojade na jakas pusta droge (chodz ciezko tu takie znalezc) i zobacze jak auto zachowuje sie przy jezdzie po przeciwnym pasie ruchu....albo np po parkingu przy centrach handlowych. Sprawa bedzie wowczas jasna
406 coupe
205 Roland Garros

Dunstable, UK
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

to nie wina dróg, ja mam identycznie: do 90km\h ściąga, ale da się puścić kierę tylko od 50km\h wcześniej sam skręca. a powyżej 90 - prosto bez problemów
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

moze nierówne ciśnienie w oponach ?
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
robik 1

Post autor: robik 1 »

fura pada trzeba zrobic diagnostyke
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

no to zes chlopie wskazowki zapodal :/
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
bonzo18

Post autor: bonzo18 »

przyczyną nie są napewno angielskie drogi! :roll: sam od 2 lat robie po nich około 30tyś km rocznie różnymi autami i tego nie odczułem a były to angliki i auta z kierownicą po lewej stronie! przyczyną może być stan techniczny. koledze robiło podobnie w szwecji ale zawsze gdy zjeżdzał autem z rampy promu. efekt zjechany łącznik kierowniczy :D :D :) :) :)
wkrol

Post autor: wkrol »

mialem podobny problem tylko mi sciagalo na prawo. winne byly poduszki w kolumnie mcphersona. Po wymianie przestal sciagac
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

a podróżujesz sam?? w polsce sciaganie samochodu w lewo zpowodowane nierównomiernym rozmieszczeniem cieżaru<kierowca troche wazy> jest równoważone przez pochylenie jezdni ku krawedzi. a w angli<no chyba ze masz ichniejszy układ kierownicy> to sie sumuje. małe autka sa czułe na rozmieszczenie masy. kiedys wiozłem znajomego z "małą nadwagą" :D chciało mi kierownice wyrwac :lol: jak wracałem z powrotem do domu było juz git. jesli wszystkie nastawy zawiechy masz w pozo to to jest przyczyna i tyle.
Obrazek
waflo
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz pn, 2003 10:07 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: UK<--PL (Dolny Śląsk)

Post autor: waflo »

Sorry za dluga nieobecnosc ale obowiazkow duza, a czasu malo...ale do rzeczy.

Najbardziej prawdopodobna wydaje mi sie wersja wkrol'a bo nigdy nie sprawdzalem poduszek, a auta ma przejechane 195tys. wiec pewnie przydalo by sie to wymienic. Nie mam zbytnio warunkow (ani wiedzy) aby sie za to zabrac wiec sprawa bedzie musiala poczekac.

Co do wersji szmargiel'a to w sumie nie zauwazylem zadnej roznicy jadac sam czy z kims dlatego wydaje mi sie ze nie tu tkwi przyczyna (chodz pewny nie jestem).

Probowalem jechac autem po prawym pasie (czyli jakby na czolowke) i wydawalo mi sie ze auta prawie wcale nie sciaga. Roznica byla na pewno wyczowalna, ale nie moglem tego wnikliwie potestowac bo za dlugo sie na przeciwnym pasie ruchu nie da utrzymac :lol: wiec wciaz do konca nie jestem pewien gdzie lezy problem.

Czy moglby ktos dac mi jakies rady na temat poduszek w kolumnie mcphersona. Jak sprawdzic czy sa wybite ? Jak je ew wymienic ? Dam rade zrobic to sam czy bez "kosmicznych" podnosnikow nie da rady ? Prosze o pomoc.

pozdrawiam

waflo
406 coupe
205 Roland Garros

Dunstable, UK
ODPOWIEDZ