Hi!
W rajdach wlasnie dazy sie do tego aby miec jak najwiecej ciezaru nad osia napedzajaca. Ludzie ci ktorzy jezdza juz bardzo dlugo, dociazajac samochod wkladaja ciezary jak najblizej przodu.. najczesciej pod nogi pilota, badz pod przednie fotele.
Ludzie zaczynajacy zabawe w tym sporcie, czesto wkladaja ciezar jak najdalej z tylu, jednak gdy zaczynaja coraz szybciej jezdzic, ten ciezar powoli wedruje do przodu.
W przednionapedowce to bardzo pomaga! Jak najlzejszy tyl! W samochodach 1600 nawet specjalnie tylne zawieszenie jest ciut wyzej od przedniego - aby wlasnie srodek ciezkosci jeszcze przesunac do przodu.
Inaczej ma sie sprawa w samochodach 4x4 - wtedy najlepiej jest miec na obie osie taki sam nacisk.
Ja mam samochod wybebeszony jak sie da, z przodu jest co prawda silnik 8v, ale doszla plyta stalowa pod silnik, rozporka, spawy, i jakos nie narzekam.
Auto z lekkim tylem nie koniecznie musi byc latwiejsze w prowadzeniu, od auta z ciezkim tylem, ale takim autem na pewno da sie duzo szybciej pojechac! Wogole rajdowki sa ciezsze w prowadzeniu od seryjnych samochodow.
A 205 to juz wogole doskonala szkola rajdowa. Auto bardzo nerwowe i nieprzewidywalne. Ogolnie ciezke w prowadzeniu. Ale i tak lepiej sie prowadzi od 106.
Swap silnika XU10J4RS do P205/309 ??
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora