Witam wszystkich.
Ostatnio urwałem wachacz i wyciagnąłęm półoś .
Przy okazii wymiany wachacza postanowilem wymienic polos i stam mam pytanie.
Jak to mozna zrobic w warunkach polowo/garazowych ?
Ja widze to mniej wiecej tak:
1. Odpiecie wachacza od piasty (lub inaczej kola).
2. Odkrecenie połosi od strony kola.
3. Wybicie polosi z łożyska.
4. Wyjecie polosi ze skrzyni
5. Wsadzenie polosi (nowej) w łożysko i dociagniecie jaj nakretka zeby weszla na miejsce.
6. Wsadzenie simeringu i polosi do skrzyni.
7. Zlozenie wszystkiego + dolewka oleju do srzyni.
Moje rozteki dotcza głownie punktu 3 i 5. Czy nie uszkodze lozyska wybiajac polos i czy dam rade wcisnac nowa polos w stare lozysko ciagnc polos sruba ??
Sprawa dotyczy lewej strony.
Acha W tej chwil mam włożony juz nowy wachacz wiec umiem go odpiac i wlozyc na miejsce.
Moze guru forumowy (hint : kaktus) da jakies rady ?
Tak BTW koszty imprezy to jakies 550 zl
YaXa.
Wymiana półosi [TU9M + BE5]
łożysko spokojnie zsuniesz zdejmując pierścień zabezpieczający ( na takie specjalne kombinerki) ten krzyżak z łożyskami jest na wieloklinie, także bez problemu go zsuniesz. Tylko nie zgub tego zabezpieczenia. Ja bym te łożysko później rozebrał na części i dokładnie umył, tylko że jest problem z założeniem igiełek. Trzeba nawalić fest smaru żeby dobrze się trzymały łożyska ale jak nie masz ochoty się bawić z wsadzaniem igiełek to sobie odpuść
Witam.
Ha wymienilem .
Okazalo sie ze od strony kola poloska wyszla ladnie bez problemu i lozyska .
Zimering ladnie wyjolem a pozniej wklepalem nowy .
Kolejnosc z grubsza jak powyzej.
Teraz male pytanie :
- jakim olejem zalac skrzynie ? (typ i co polecacie)
- jaki rozmiar ma "kwadrat" w korku oleju (nie mam czy odkrecic )
- olej ze skrzyni spuscic czy dolac ? (jak spuscic to jak ??)
Dobrze ze mialem czym jezdzic przez miesiac :/
Pozdrawiam.
Ha wymienilem .
Okazalo sie ze od strony kola poloska wyszla ladnie bez problemu i lozyska .
Zimering ladnie wyjolem a pozniej wklepalem nowy .
Kolejnosc z grubsza jak powyzej.
Teraz male pytanie :
- jakim olejem zalac skrzynie ? (typ i co polecacie)
- jaki rozmiar ma "kwadrat" w korku oleju (nie mam czy odkrecic )
- olej ze skrzyni spuscic czy dolac ? (jak spuscic to jak ??)
Dobrze ze mialem czym jezdzic przez miesiac :/
Pozdrawiam.
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Olej wymien!
Wlej Total B.V. - orginalny olej do Puga i Citroena. Byly takze Shell B.V. ale to dawno.
A jaki rozmiar ma ten kwadrat? Hmm nie wiem, wiez jakis pret zbrojeniowy zagnij go w fajke, i z jednej strony szlifierka dopasuj do korka Zrob kwadrat sam.
Wlej Total B.V. - orginalny olej do Puga i Citroena. Byly takze Shell B.V. ale to dawno.
A jaki rozmiar ma ten kwadrat? Hmm nie wiem, wiez jakis pret zbrojeniowy zagnij go w fajke, i z jednej strony szlifierka dopasuj do korka Zrob kwadrat sam.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- przemo
- Junior
- Posty: 365
- Rejestracja: 09 cze pn, 2003 12:22 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
kiedys w zestawach do naprawy rowerow marki Romet - mam na mysli model "Wigry 3" byly klucze wielofunkcyjne-z dwoma szescianami na koncach a laczyl je pret o przekroju kwadratu...
ja sam uzywalem polowki takiego klucza do odkrecania korka miski olejowej, ale jak - zniszczylem ten klucz(a wierzcie mi ze mozna) to zrobilem to co Kaktus opisal - "doszlifowalem" drut. pozdro
ja sam uzywalem polowki takiego klucza do odkrecania korka miski olejowej, ale jak - zniszczylem ten klucz(a wierzcie mi ze mozna) to zrobilem to co Kaktus opisal - "doszlifowalem" drut. pozdro