Poduszki pod silnikiem...kiedy wymienic ?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
waflo
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz pn, 2003 10:07 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: UK<--PL (Dolny Śląsk)

Poduszki pod silnikiem...kiedy wymienic ?

Post autor: waflo »

Witam.

Ostatnio zauwazylem, ze w moim Pugu mozna wyczuc dziwne "kolebanie" (takie kolysanie) przy wyzszych obrotach np na 3 biegu. Na moje oko (a raczej rozum) wydaje mi sie, ze to wina poduszek pod silnikiem. Co o tym sadzicie ?

Kiedy powinno wymieniac sie poduszki pod silnikiem ? Jest jakis okres zywntnosci czy wg zuzycia ? Czy wymiana to klopotliwa sprawa ? Mozna to zrobic samemu w garazu ?

Pozdrawiam
406 coupe
205 Roland Garros

Dunstable, UK
Awatar użytkownika
IGI
Junior
Posty: 240
Rejestracja: 21 cze pn, 2004 12:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: IGI »

u mnie jak byly wybite poduszki to przy gwaltownym dodawaniu gazu slyszalem stuk, wymienilem wszystkie poduszki oraz trojkaty dystansowe te po lewej stronie.Ja wymienialem sam nie ma z tym klowpotu tyle ze trzeba silnik podtrzymywac na podnosniku zeby nie opadal.Kosztowalo mnie to moze jakies 80 zł.Klopot jest tylko w dokreceniu tej gruszki do tego jest taki smieszny klucz.Mowilem o silniku 1.9 gti
waflo
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz pn, 2003 10:07 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: UK<--PL (Dolny Śląsk)

Post autor: waflo »

IGI dzieki za info. Super, ze da rade to zrobic samemu. Musze koniecznie je wymienic bo wibracje z silnika sa mocno irytujace. Poduszka pod silnikiem jest chyba ok bo na postoju nie czuc zadnych wirbacji...jedynie w czasie jezdy, zwlaszcza przyspieszajac na luku, wiec przyczynya lezy chyba w bocznych poduszkach.

Czy ma ktos jakis namiar na sklep wysylkowy z czesciami do pugow ? Tu w UK ciezko czasem dostac takie czesci tym bardziej ze 205 do nowych modeli nie nalezy wiec z czesciami (tu) lipnie.

pozdrawiam
406 coupe
205 Roland Garros

Dunstable, UK
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Sam tego nie zrobisz! Niestety!

O ile poduszke glowna silnika mozna latwo wymienic, tak samo poduszke skrzyni biegow, ale bardzo ciezko jest wymienic poduszke odpowiadajaca za pochylanie sie samochodu w przod i tyl.

Trzeba odkrecic dluzsza polos, wyjac ze skrzyni, odkrecic jej podpore, i od silnika odkrecic aluminiowy element w ktory wrasowana jest ta poduszka. Dodatkowo jest tam jeszcze jedna mala tulejka gumowo metalowa ktora takze powinno sie wymienic.

Chwyc za silnik, i ruszaj nim do przodu i do tylu, jak ma luzy i sie rusza w przod i tyl znacnzie, to znaczy ze te poduszke masz wybita.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
IGI
Junior
Posty: 240
Rejestracja: 21 cze pn, 2004 12:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: IGI »

no wlasnie o tej pod spodem zapomnialem no fakt z tamta to przesrana robota ja nie dalem rady wyjac tej obudowy bo cos sie zblokowalo i mialem duzo zabawy z wymiana
putbill

Post autor: putbill »

Mi juz wypadają biegi 3 i 5 na zakrętach tam mam wywalone poduszki natomiast silnik nie rusza sie w przod i tył jak pisze Kaktus, wiec te boczne do wymiany i też stuka czasami. Słyszałem na warsztacie ze kiedyś gosciu chcial wymienic ta poduszke pod spodem kolo polosi ale szukal w Szczecinie i nie mogl jej nigdzie znalezc, nawet na szrocie sprzedawali tylko z silnikiem, nie wiem ile w tym prawdy . Myślę ze z wymianą tych bocznych poduszek nie powinno byc problemu. nawet na parkingu pod blokiem dobry lewarek i klucz i powinno pojsc sprawnie :lol:
Awatar użytkownika
IGI
Junior
Posty: 240
Rejestracja: 21 cze pn, 2004 12:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: IGI »

ta pod silnik kosztuje 40 zł + 12 za taka malu tulejke w uchwycie laczacym poduszke z sankami
waflo
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz pn, 2003 10:07 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: UK<--PL (Dolny Śląsk)

Post autor: waflo »

Probowalem ruszyc silnikiem przod/tyl (jak radzie Kaktus) ale nie wyglada aby mial za wielki luz (rusza sie minimalnie). Jak spojrze na uchwyt mocujacy silnik po lewej stronie (stojac twarza do szyby przedniej) to jest prawie na srodku...tzn "lapa" jest mimimalnie cofnieta do tylu. Nie wiem jak poduszka po prawej (pod akumulatorem), wydaje mi sie ze to ona winna calemu zamieszaniu.
Czy ciezko jest wymienic TYLKO TE prawa poduszke (pod akumulatorem) ?
Czy mozliwe ze "uciekanie" auta w lewo (poruszalem kiedys ten temat na forum ale do dzis dnia nie rozwiazalem zagadki) jest wlasnie spowodowane przesunieciem silnika ?

No i ponawiam pytanie gdzie mozna to kupic ?

pozdrawiam
406 coupe
205 Roland Garros

Dunstable, UK
Awatar użytkownika
IGI
Junior
Posty: 240
Rejestracja: 21 cze pn, 2004 12:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: IGI »

aby wymienic poduszke pod akumulatorem trzeba podeprzeec silnik pod skrzynia odkrecic 2 sruby mocujace poduszke do budy samochodu i jedna nakretke na srodku poduszki i tyle.A z tym sciaganiem to sprawdz czy nie masz luzu na tulejkach w wachaczach u mnie tak bylo jak dodawalem gazu to sciagal na jedna strone a jak puszczalem to na druga wtedy mialem wybite tulejki
ODPOWIEDZ