LPG - cos nie tak... sam nie wiem

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
siewicz

LPG - cos nie tak... sam nie wiem

Post autor: siewicz »

W moim 205 z instalacja LPG zaczelo sie ostatnio dziac cos co mnie bardzo denerwuje. Przy jezdzie na luzie on gasnie. Niby nic dziwnego, przy instalacji LPG, ale czasem nie zdaze zmienic biegu, a on mi zgasnie... wystarczy sekunda. Przy dojezdzaniu do skrzyzowania.. nawet z predkoscia 20-30km/h po wrzuceniu luzu na 90% mozna byc pewnym, ze zgasnie. W ogole pracuje jakos nie ladnie... ostatnio zostawilem go zapalonego na luzie (przejechalem jakies 10km, wiec silnik byl cieply) i ladowalem do niego bagaz.. stoi minute, dwie i nagle stracil obroty i zgasl. Bardzo szybko sie tez grzeje... po przejechaniu 2-3km potrafi wlaczyc wentylator (jezdze spokojnie). Jeszcze miesiac temu potrafilem normalnie zjechac z wzniesienia na luzie 100-200m bez problemu. Pomozcie.. nie wiem co mam zrobic.
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: TOMBIKE »

może filtr powietrza?
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

własnie zacznij od filtra powierza najlepiej go wyjmij i wtedy zobacz a jak nie to moze jakis zawór podcisnieniowy padł
Awatar użytkownika
IGI
Junior
Posty: 240
Rejestracja: 21 cze pn, 2004 12:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: IGI »

moze juz czas oddac instalacje do przegladu kiedy zakladales ta instalacje?A to ze sie silnik grzeje to moze byc albo za wolno otwierajacy sie termostat albo czujnik dochladzania silnika ten taki maly srebrny walec z 2 kablami przymocowany u gory chlodnicy
mariusz

Post autor: mariusz »

że gaśnie w czasie jazdy to może mieć winę otwór którym wlatuje powietrze do ins. gaz. ja go poprostu zakleiłem, no nie tyle ja co ci co mi ten gaz zakładali i teraz nie mam problemu zgaśnięciem silnika, co do grzania to zgadzam się tym co pisze IGI, nie zakładam że nie sprawdzałeś, ale może kończy sie płyn w chłodnicy?
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

To że gaśnie może też być spowodowane pierdykniętą membraną w reduktorze... ja na 90% mam taką właśnie sytuacje

Ale najpierw jedź do jakiegoś gazownika, niech spróbuje ci wyregulować to wszystko... jakby co to poszukaj też nieszczelności w układzie dolotowym
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
zawodowiecleon81
Junior
Posty: 120
Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am

Post autor: zawodowiecleon81 »

Panowie!
Z gazem jest tak: Membrana(gazowa) nie moze peknac bo by wogole nie chodzil a wodna jak by pekla to by do kolektora dostala sie woda i lipa. Co do obrotów: nie moze byc przy gazie normalnie wlot powietrza tylko lekko przytluminy by gazu nie rozwiewalo. Nierowne obroty to moze byc zapchany filtr. To co opisujesz ze CI sie grzeje i ma nierowne obroty to jest zle regulacja. Wlasnie u siebie oststnio to mialem. W zimie nic nie bylo zauwazalne a jak sie zrobilo cieplej to wiatrak nion stop. Zle regulacja ilosci gazu do powietrza -- zbyt uboga.
Pozdrawiam
niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
mozart04

Post autor: mozart04 »

że gaśnie w czasie jazdy to może mieć winę otwór którym wlatuje powietrze do ins. gaz. ja go poprostu zakleiłem, no nie tyle ja co ci co mi ten gaz zakładali i teraz nie mam problemu zgaśnięciem silnika, co do grzania to zgadzam się tym co pisze IGI, nie zakładam że nie sprawdzałeś, ale może kończy sie płyn w chłodnicy?
Zgadzam się miałem podobnie.
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

Co to za "otwór"?
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
kalmar
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 20 sty czw, 2005 3:26 pm

Post autor: kalmar »

mialem identyczna sprawe z gazem jak Ty, dojezdzajac do krzyzowki, redukcja z 4 na 2 i gasl,albo na luzie, wkurzajace bardzo :x . Pojechalem wiec do warsztatu gdzie zakladali gaz, wyregulowal cos dokladnie nie wiem co, i jeszcze jedna sprawa bardzo wazna, jest tam rura ktora odprowadza spaliny gazowe, jezeli przez wloty powietrza z przodu maski dostaje sie powietrze to bedzie gasl. Propuje wiec takze dorobic kawalek gumowej rurki i skierowac ja w dol, tak aby nie dostwalo sie powietrze. Chociaz stawiam na zla regulacje.
Awatar użytkownika
kalmar
Nowicjusz
Posty: 56
Rejestracja: 20 sty czw, 2005 3:26 pm

Post autor: kalmar »

I jeszcze jedno, po regulacji wszytko chodzi extra i od tamtej pory ani razu mi nie zgasl, nawet po wrzuceniu na luz jak jade 60km/h,
Awatar użytkownika
deejay
Uzalezniony
Posty: 900
Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
Posiadany PUG: 1,6 GTI
Numer Gadu-gadu: 3788033
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: deejay »

zawodowiecleon81 pisze:Panowie!
Z gazem jest tak: Membrana(gazowa) nie moze peknac bo by wogole nie chodzil a wodna jak by pekla to by do kolektora dostala sie woda i lipa. Co do obrotów: nie moze byc przy gazie normalnie wlot powietrza tylko lekko przytluminy by gazu nie rozwiewalo. Nierowne obroty to moze byc zapchany filtr. To co opisujesz ze CI sie grzeje i ma nierowne obroty to jest zle regulacja. Wlasnie u siebie oststnio to mialem. W zimie nic nie bylo zauwazalne a jak sie zrobilo cieplej to wiatrak nion stop. Zle regulacja ilosci gazu do powietrza -- zbyt uboga.
Pozdrawiam
albo zbyt bogata mieszanka i go zalewa. Co do wlotu, to przy dobrze dobranym mixerze nie tłumi sie dolotu, tylko kieruje sie go tak aby pęd powietrza nie zdmuchywał gazu (kieruje sie go na dół, lub w błotnik), zapchany filtr - zwiększone spalanie, spadek mocy i nierówna praca. Nie napisałeś jaki masz silnik i jaka to jest instalacja: śruba czy elektronika?
PEUGEOT 205 1.6 GTI
Obrazek
ODPOWIEDZ