Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 18 paź śr, 2006 9:45 pm
- Numer Gadu-gadu: 2140681
- Lokalizacja: Legnica
Bylem u innego mechanika w sprawie krzyzaka i powiedzialem mu, ze chodzi o ten w komorze silnika bez potrzeby wyjmowania calej kolumny. Powiedzial mi, ze to czy trzeba wyjac kolumne czy nie zalezy od tego jaki jest ten krzyzak, jak jest "zaklepany" czy cos w tym stylu (za wolno sluchalem i nie pamietam) to trzeba wyjac - 150 zł
Dopoki poruszam sie tylko w teorii ciezko mi sie polapac kto ma racje.
Napewno mamy takie same układy kierownicze ? (`91, 1.1 Look)
Dopoki poruszam sie tylko w teorii ciezko mi sie polapac kto ma racje.
Napewno mamy takie same układy kierownicze ? (`91, 1.1 Look)
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
WYMIANA KRZYRZAKA
Wtam Was.
Wymieniałem krzyżak w swoim JUNIORZE i jest ok.
Można to zrobić metodą młotkową, lecz wygodniej w imadle.
Potrzebne materiały:
1 Imadło warsztatowe
2 Nakrętka M20
3 Śruba M8x20
4 Mini przecinak (ze starego gwintownika M4)
Dla wygody zdemontowałem półkę od str. kierowcy bo łatwiej odkręcić
śrubę drugiego przegubu.A teraz po koleji.
Odkręcić śrubę z maglownicy i w kokpicie z drugiego krzyżaka.
Młotkiem zbić jarzmo krzyżaka z maglownicy i wysunąć wałek NADELA w
w str. silnika. Mój JUNIOR nie ma wspomagania więc jest luz w kom. silnika.
Między szczęki imadła włożyć - nakrętkę (otw. do łożyska), krzyżak i śrubę.
Zgniatać - a właściwie wyciskać miskę łożyska ok 3mm. Wyjąć wałek i usunąć wystającą miskę. Obrócić wałek o 180 st. i powtórzyć czynność. Podobnie postępujemy z pozostałymi dwoma miskami.
Jeśli mamy suwmiarkę to mierzymy średnice otworów obudowy.
Nazwijmy to osiami X i Y. U mnie był to krzyżak równoramienny.
Oś X fi 16mm i oś Y fi 16mm .Mogą być różnoramienne np. X 15 Y16. itp.
Jak nie mamy suwmiarki to zmierzą nam w sklepie. Cena krzyżaka
ok 30 zł a nowy wałek NADELA ponad 200zł,
Montaż:
Zdjąć miski z nowego przegubu .(Nie wysypać wałków)
Włożyć 1 miskę w obudowę ,włożyć krzyżak , włożyć 2 miskę.Delikatnie zaciskać w imadle i kontrolować osiowość łożysk i przegubu.Jeśli jest ok.
to prasujemy do oporu.Podobnie postępujemy z drugą stroną. Teraz należy wcisnąć łożyska głębiej ok. 1 mm(w imadle i łbem śruby do łożyska).Jeśli uważnie się przyjrzymy to widać dwa ślady zakucia łożyska.
Takie nacięcia dł.4mm szer. 0.8mm. Mini przecinakiem zrobić nacięcia tak aby odchylić nieco krawędz otworów(zabezpecza przed wypadnięciem łożyska) i po zabawie . Założyć ,skręcić i jazda próbna. Miłej pracy!!!
Grzesiek
Wymieniałem krzyżak w swoim JUNIORZE i jest ok.
Można to zrobić metodą młotkową, lecz wygodniej w imadle.
Potrzebne materiały:
1 Imadło warsztatowe
2 Nakrętka M20
3 Śruba M8x20
4 Mini przecinak (ze starego gwintownika M4)
Dla wygody zdemontowałem półkę od str. kierowcy bo łatwiej odkręcić
śrubę drugiego przegubu.A teraz po koleji.
Odkręcić śrubę z maglownicy i w kokpicie z drugiego krzyżaka.
Młotkiem zbić jarzmo krzyżaka z maglownicy i wysunąć wałek NADELA w
w str. silnika. Mój JUNIOR nie ma wspomagania więc jest luz w kom. silnika.
Między szczęki imadła włożyć - nakrętkę (otw. do łożyska), krzyżak i śrubę.
Zgniatać - a właściwie wyciskać miskę łożyska ok 3mm. Wyjąć wałek i usunąć wystającą miskę. Obrócić wałek o 180 st. i powtórzyć czynność. Podobnie postępujemy z pozostałymi dwoma miskami.
Jeśli mamy suwmiarkę to mierzymy średnice otworów obudowy.
Nazwijmy to osiami X i Y. U mnie był to krzyżak równoramienny.
Oś X fi 16mm i oś Y fi 16mm .Mogą być różnoramienne np. X 15 Y16. itp.
Jak nie mamy suwmiarki to zmierzą nam w sklepie. Cena krzyżaka
ok 30 zł a nowy wałek NADELA ponad 200zł,
Montaż:
Zdjąć miski z nowego przegubu .(Nie wysypać wałków)
Włożyć 1 miskę w obudowę ,włożyć krzyżak , włożyć 2 miskę.Delikatnie zaciskać w imadle i kontrolować osiowość łożysk i przegubu.Jeśli jest ok.
to prasujemy do oporu.Podobnie postępujemy z drugą stroną. Teraz należy wcisnąć łożyska głębiej ok. 1 mm(w imadle i łbem śruby do łożyska).Jeśli uważnie się przyjrzymy to widać dwa ślady zakucia łożyska.
Takie nacięcia dł.4mm szer. 0.8mm. Mini przecinakiem zrobić nacięcia tak aby odchylić nieco krawędz otworów(zabezpecza przed wypadnięciem łożyska) i po zabawie . Założyć ,skręcić i jazda próbna. Miłej pracy!!!
Grzesiek
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
-
- Nowicjusz
- Posty: 80
- Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
- Posiadany PUG: różne :)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Re: Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej
Panowie,
odkopie starucha - wymieniał ktoś krzyżak (lub kolumnę) od strony kierownicy?
U mnie ten przy maglownicy wygląda ok, a stuki i luz mam pod obudową kierownicy
odkopie starucha - wymieniał ktoś krzyżak (lub kolumnę) od strony kierownicy?
U mnie ten przy maglownicy wygląda ok, a stuki i luz mam pod obudową kierownicy
- kojot662
- Junior
- Posty: 279
- Rejestracja: 25 gru śr, 2013 2:16 am
- Posiadany PUG: 205 xs
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gorlice
Re: Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej
Próbowałem to sam zrobić ale popsułem . W zakładzie U mechanika wymiana Krzyżaka od kolumny kierowniczej kosztuje 50 zł . Nowe łożyska Krzyżaka , nasmarowane i całość pomalowana ne czarno.. wygląda i chodzi jak Nowe więc nie próbowałem się dalej bawić sam..
tapatalk. P-8
tapatalk. P-8
peugeot 205 1.4 xs
-
- Nowicjusz
- Posty: 80
- Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
- Posiadany PUG: różne :)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Re: Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej
miał ktoś doświadczenie z kolumn i maglem z 309 ?
wg netu magiel pasuje zamiennie 205 <-> 309, a jak z kolumną ?
kupiliśmy wczoraj kolejnego pyzia i w nim układ kierowniczy jest wzorowy
wg netu magiel pasuje zamiennie 205 <-> 309, a jak z kolumną ?
kupiliśmy wczoraj kolejnego pyzia i w nim układ kierowniczy jest wzorowy
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej
Magiel jest taki sam ale drążki kierownicze w 309 są około 1cm dłuższe. Kolumna kierownicza jest identyczna.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
-
- Nowicjusz
- Posty: 80
- Rejestracja: 05 wrz pn, 2016 10:19 am
- Posiadany PUG: różne :)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Re: Wymiana krzyżaka przekładni kierowniczej
drążki w 205 mam ok - czyli generalni P&P , pysznie
dzięki za info
dzięki za info