Pytanie o skrzynie cd :)

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Pytanie o skrzynie cd :)

Post autor: Kaktus »

Nie orientujecie sie przypadkiem czy przelozenie glowne skrzyni biegow z 405 MI16 (przelozenie 4.429) pasowalo by do skrzyni z Peugeota 205 1.6 GTI ??

A moze ktos ma do sprzedania takie fajniutkie krotkie przelozenie do 205 1.6 GTI??
Bo mje 4.063 jest dla mnie zdecydowanie za dlugie :(
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Oki odpowiem sobie sam, byc moze komus sie to kiedys przyda!

Przelozenie glowne (62/14) z 405 MI16 pasuje do 205 1.6 GTI.

Obydwa te samochody maja takie same skrzynie (BE1 lub BE3 w zaleznosci od roku produkcji)

Skrzynie roznia sie bebechami, ale ich konstrukcja jest taka sama, punkty mocowan itp.

Taka sama skrzynie ma takze np. Citroen BX 1.9 GTI - o dokladnie takim samym przelozeniu glownym jak MI16.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Rozumiem że mówiąc o przełożeniu głównym masz na myśli dyferencjał. I teraz moje pytanko: czy żeby go wymienić trzeba wywlekać całą skrzynię czy wystarczy wyjąć półośki i go odkręcić od reszty skrzynki?
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Aby wyjac przelozenie glowne, trzeba zdjac i rozkrecic cala skrzynie, poniewaz przelozenie glowne sklada sie z 2 elementow, jeden z nich to duze kolo zebate, ktore jest takze elementem dyferencjalu. Drugi element przelozenie glownego, to walek zakonczony malym kolem zebatym, na tym walku znajduja sie takze (sa nakladane) kola zebate od poszczegolnych biegow.

Byc moze bede mial do sprzedania przelozenie 65/16 pasujace do 205 GTi (skrzyn BE1 i BE3) - jezeli sie wsadzi takie przeloenie do np 205 1.9 GTI to samochod bedzie lepiej przyspieszal ale bedzie mnial mniejsza predkosc maksymalna.

Ja w tej chwili wkladam 62/14 - czyli jeszcze krotsze - pozwoli mi to zejsc okolo 1 do 1,5 sekundy w przyspieszeniu od 0 do 100KM/h ale zato Vmax spadnie z 196 do 170 km/h

Jak w koncu poskladam moj agrupowy silniczek to powinno byc jescze mniej do 100 :-) Ale to plany na zime... narazie trzeba Gore SwAnny pojechac
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

jaki dokładnie symbol ma skrzynia z mi 16??
i jeszcze jedno czy z bebechow tych skrzyń mozna zrobic remix ;) to znaczy zastosowac przelozenie glowne od mi 16 1 2 3 i 4 bieg z 205 bo powinny byc troche krotsze a 5 od mi 16 zeby nie stracic tak duzo na v max
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Nie ma oznaczen ... oznaczenia masz na biegach

MI 16 ma skrzynie BE3 tak samo jak Pugi ... wiec bebechami mozna wachlowac... ale przelozenie glowne z MI16 i 1,2,3,4 z 205 to na ulice nie jest dobre rozwiazanie.... bo skrzynia jest za krotka na ulice

na 4 masz Vmax okolo 135km/h a na 5 - 170 przy 6000obr
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

Kaktus pisze:Nie ma oznaczen ... oznaczenia masz na biegach

MI 16 ma skrzynie BE3 tak samo jak Pugi ... wiec bebechami mozna wachlowac... ale przelozenie glowne z MI16 i 1,2,3,4 z 205 to na ulice nie jest dobre rozwiazanie.... bo skrzynia jest za krotka na ulice

na 4 masz Vmax okolo 135km/h a na 5 - 170 przy 6000obr
temu mysle o wrzoceniu 5 z mi 16 bo zebatka ma napewno rozmiar ktory powoduje to ze bieg bedzie(tak na oko) odpowiadał biegowi 5 na starym przełozeniu a wiec da sie jezdzic po miescie (w mi 16 przy okolo 7 tys obrotow na 5 jest ponad 200 km/h wiec 205 moze nie miec mocy zeby dokrecic sie do maksymalnych obrotow ale pomimo tego 180 pare powinien jechac). a zalezy mi na poprawie buta z miejsca :)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Mi chodzi o to ze jezeli jezdzi sie ciagle po miescie, to skracanie skrzyni nie ma sensu, bo sie ciagle wachluje biegami w jedna i druga strone... rozumiem wlozenie 4,063 do skrzyni z 1.9 ale 4.4 to juz troche duzo... ale kazdy lubi to co lubi :)

Ja mam wlasnie 4.4 i jest git, choc po miescie to nie raz az meczace sie robi heh
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

Kaktus pisze:Mi chodzi o to ze jezeli jezdzi sie ciagle po miescie, to skracanie skrzyni nie ma sensu, bo sie ciagle wachluje biegami w jedna i druga strone... rozumiem wlozenie 4,063 do skrzyni z 1.9 ale 4.4 to juz troche duzo... ale kazdy lubi to co lubi :)

Ja mam wlasnie 4.4 i jest git, choc po miescie to nie raz az meczace sie robi heh


ja dosyc mało jezdze po miescie a najwiecej dom - lotnisko (cos w rodzaju treningu)- cpn - dom
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

No to w takim razie polecam te przelozenie 4.4 :) Ale truudno jest je dostac...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ