PROBLEM Z HAMULCAMI
PROBLEM Z HAMULCAMI
Mam problem z hamulcami w Peugocie 205 1.8 diesel 1991r. Drugi raz odnosze wrazenie ze grzeja mi sie klocki hamulcowe. Za 1 razem z przodu po lewej stronie za 2 razem z tylu po lewej stronie. Czuc smrud w kabinie ale bo zatrzymaniu nie dymi sie z kola, tylko czuc smrud w jego okolicy. Mechanik stwierdzil ze hamulce sa ok, ze gdyby hamulce sie zablokowaly (z jakiego powodu niby mialy to zrobic?) to kolo byloby gorace i po zatrzymaniu samochodu lecialby z niego dym. Proponowal wymiane wezykow i odpowietrzenie. Prosze o odpowiedz. Samochod jest w nienagannym stanie technicznym (179.000 km). A moze to nie sa hamulce? Za kazdym razem problem pojawia sie na trasie po przejechaniu 100-300 km w upale.
Przy 178.000 km wymienilem amortyzatory przod (1-szy raz wymieniane 7 lat temu) oraz podyszki w tylnym zawieszeniu. Czy moglby ktos mi poradzic czy amortyzatory z tylu tez wymieniac (nie byly nigdy wymieniane)? Tyl jest troche za miekki i strasznie siada (szczegolnie nawet na malych nierownosciach samochod buja sie jak kolyska przod - tyl) przy 3 osobach.
Przy 178.000 km wymienilem amortyzatory przod (1-szy raz wymieniane 7 lat temu) oraz podyszki w tylnym zawieszeniu. Czy moglby ktos mi poradzic czy amortyzatory z tylu tez wymieniac (nie byly nigdy wymieniane)? Tyl jest troche za miekki i strasznie siada (szczegolnie nawet na malych nierownosciach samochod buja sie jak kolyska przod - tyl) przy 3 osobach.
Czy moglbys mi przyblizyc o co chodzi z tym zaworem kompensacyjnym tzn jak on dziala itp. A moze poprostu tloczki w hamulcach sie zacinaja? (np pod wplywem warunkow atmosferycznych - rdza). Czy wymieniac cala pompe hamulcowa nowa/uzywana. a moze warto dla swietego spokoju tez w tloczki zainwestowac. Zalezy mi na bezpieczenstwie i na to staram sie nie liczyc pieniedzy. Dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam.
Tłoczki zawsze mozna rozebrac, przeczyscic i wymienic uszczelki
Co do zaworu to trzebaby wymontowac i rozebrac pompe hamulcowa i ewentualnie udroznic zawor (jesli sie zapchal).
Jezeli zatarly sie tloczki to raczej nie odpuszczalyby po hamowaniu i raczej malo prawdopodobne ze jednym razem byloby jedno kolo a innym drugie
Pompy nigdy nie rozbieralem wiec ci nie pomoge -niech sie wypowie ktos kto to robil
Co do zaworu to trzebaby wymontowac i rozebrac pompe hamulcowa i ewentualnie udroznic zawor (jesli sie zapchal).
Jezeli zatarly sie tloczki to raczej nie odpuszczalyby po hamowaniu i raczej malo prawdopodobne ze jednym razem byloby jedno kolo a innym drugie
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Pompy nigdy nie rozbieralem wiec ci nie pomoge -niech sie wypowie ktos kto to robil
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Wymień węże elestyczne i wyczysc prowadnice klocków
bedziesz miał hamulce jak nowe
miałem taka przypadłosc ze weże wygladały z zewnątrz jak nowe
a w środku były zlasowane i nie odpuszczały płynu do zbiorniczka
bedziesz miał hamulce jak nowe
miałem taka przypadłosc ze weże wygladały z zewnątrz jak nowe
a w środku były zlasowane i nie odpuszczały płynu do zbiorniczka
Ostatnio zmieniony 13 lis śr, 2013 8:02 am przez pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
P205
A ile takie weze kosztuja. Ile tych wezy jest? Wlasnie jechalem do domu, zaczelo padac i uslyszalem ze jak jade wolno, ruszam to piszcza mi tarcze z przodu tak jakby klocki caly czas jej dotykaly a dodam ze NIGDY nie pisknely nawet. Moze to rzeczywiscie weze... chyba czeka mnie wymiana produ i tylu. Pozdrawiam, dziekuje za pomoc.