Obrotomierz w dieslu.

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Obrotomierz w dieslu.

Post autor: Pagi »

Witajcie.

Czy sprawa obrotomierza w dieslu zostala wyjasniona?
Gdzie w koncu powinien on byc podlaczony? Do alternatora? jeli tak to porsz o info do jakiego zlacza.

Pozdrawiam!
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
waldemarek_b
Junior
Posty: 179
Rejestracja: 06 lip wt, 2004 11:29 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Fabianów

Post autor: waldemarek_b »

ja mam obrotomioerz cyfrowy (dodatkowy nie w desce) podłączony do alternatora - inaczej w dieslu si nie da - chyba ze chcesz przyklejać magnesy ka kole zamachowym itp.
P205 1.8D 1984 XUD7
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

W alternatorze jest jakies zlacze dodatkowe? Bo ja dzis ogladalem i widze tylko 2 kable... jeden grupy to pewnie wyjscie z pradnicy na ladowanie i jeden cienki to pewnie wzbudzenie pradnicy... Alternatora mam Valeo...

Pozdrawiam!
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
waldemarek_b
Junior
Posty: 179
Rejestracja: 06 lip wt, 2004 11:29 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Fabianów

Post autor: waldemarek_b »

nie wiem jak jest w Valeo ale w alternatorze bosha sam sobie dorobiłem wyjście (strae boshe nie miały orginalnie ale nowe już mają dodatkowe wyjście) - tylko obrotomierz musi być przystosowany do odczytu z alternatora :idea:
P205 1.8D 1984 XUD7
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

ja dzis robilem przy sprzegle i znalalzem ze na kole zamachowaym czujnik, pewnie jest do obrotomierza... powiedzcie tylko jak sprawdzic czy to dziala i jak podlaczyc obrotomierz? bo mam taki co ma 4 koncowki, a z tego czujnika wychodza 2 kabelki...\

Pozdrawiam!
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
waldemarek_b
Junior
Posty: 179
Rejestracja: 06 lip wt, 2004 11:29 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Fabianów

Post autor: waldemarek_b »

plus masa i dwa do czujnika - ale nie na 100%
P205 1.8D 1984 XUD7
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

ja w swoim po przesledzeniu sciezek doszedlem do nieco odmiennych spostrzezen, mianowicie:
1 - plus
2 i 4 sa zmostkowane - masa
3 - sygnal sterujacy.

w kolejnosci patrzac od tylu na obrotomierz, majac styki u dolu... chociaz jazauwazylem ze mam inaczej wyprowadzenia, niz w benzyniaku, gdzieindziej jest kostka...
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Oznajmiam uroczyscie ze obrotomierz juz uruchomilem :)

W razie pytan sluze pomocą
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

A skad wiecie ze alternator ma tyle obrotow co silnik?

Macie w takim razie obrotomierz alternatora, a nie silnika, przeciez alternator napedzany jest paskiem klinowym, i bodajrze na 2 obroty walu korbowego, przypadaja 3 albo 4 obroty alternatora, przeciez kola pasowe alternatora i na wale korbowym maja rozne srednice.

Jak to jest? Jaki sygnal z alternatora zczytuje taki obrotomierz?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Ja skorzystalem z czujnika na kole zamachowym, tak jak to fabrycznie jest w dieslu i wszystko dziala jak nalezy.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Pagi chyba w innym pocie było o tym trochę więcej.... no ale mów w końcu w czym był problem
Kaktus- w wielu dieselach obrotomierz jest pod alternator, obrotomierz jest do danego modelu i jest odpowiednio wyskalowany i jakoś to działa :wink:
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Tak, ale mnie zastanawia kwestia podpiecia do diesla obrotomierza z licznikow z GTI
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

No wlasnie podobno jest to "robialne" :) i znam goscia ktoremu podobno sie udalo (jeszcze tego nie widzialem)

Jak sie z nim spotkam to zobacze idowiem sie co i jak i napewno nie omieszkam opisac tutaj jak to uczynic :)

Pozdrawiam!
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Kaktus-akurat w pugach nie jest pod alternator! W dieselu jest z czujnika wału a w GTI może być z zapłonu albo też z tego czujnika... ?
Tak czy inaczej są to już te same obroty czyli nie powinno to stanowić problemu i jestem pewny że jest wykonalne.
Jedyną różnicą mogą być poziomy tych sygnałów i większy zakres obr. w GTI i to wszystko.
Pagi-jeszcze raz zapytam co w tamtym podłączeniu było nie tak?
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

tomek: podlaczenie bylo ok, czujnik mialem uszkodzony.

A zasadnicza roznica miedzy obrotomierzem z benzyny a diesla to to ze w benzynie jest sterowany plusem a w dieslu masą.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
ODPOWIEDZ