obcięcie sprężyn gti
- martinop
- Uzalezniony
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 107
- Lokalizacja: Rybnik
obcięcie sprężyn gti
Witajcie , mam xs-a i chce w mcpersony wsadzić sprężyny i amortyzatory z gti. W jednym temacie przeczytalem że to nic nie da i auto się nie obniży. Co sądzicie o ucieciu ze sprężyn po jednym zwoju ? czy to by cos dało i było bezpieczne? Z góry dziękuje za wszystkie wypowiedzi, pozdrawiam
- zawodowiecleon81
- Junior
- Posty: 120
- Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am
Dlaczego?
Nie rozumiem dlaczego wolisz bardziej ingerować w sprężynę niż mniej?
Jak obetniesz, to masz "nową" seryjnie wytrzymałą sprężynę twardszą o tyle o ile obetniesz w stosunku całej - czyli nie aż tak bardzo!
I to przemawia na + przy korzystaniu z seryjnych amorów (twardość)
Dużo gorszym rozwiązaniem!! jest kupienie sprężyn "sportowych" no name zazwyczaj twardych.. i wsadzenie ich do zwykłych amorków...
Zresztą ktoś już opisywał co zostało z takich sprężyn po roku jak się sklepały:)
Problemem jest wykończenie końca do miski - i to już na gorąco..
Natomiast sprężyna będzie znacznie krótsza (zresztą jak każda "spotrowa") i będzie mniejsze naprężenie wstępne czyli dłuższy skok odbicia amorka.
Należałoby skrócić skok amorka ale przy niewielkich zmianach jest to do pominięcia.
Nie wiem jak zachowa się skok dobicia do odbojnika - to już indywidualna sprawa masy auta i zastosowanej sprężyny/jej obcięcia - trzeba dobrze obejrzeć.
Nie rozumiem dlaczego wolisz bardziej ingerować w sprężynę niż mniej?
Jak obetniesz, to masz "nową" seryjnie wytrzymałą sprężynę twardszą o tyle o ile obetniesz w stosunku całej - czyli nie aż tak bardzo!
I to przemawia na + przy korzystaniu z seryjnych amorów (twardość)
Dużo gorszym rozwiązaniem!! jest kupienie sprężyn "sportowych" no name zazwyczaj twardych.. i wsadzenie ich do zwykłych amorków...
Zresztą ktoś już opisywał co zostało z takich sprężyn po roku jak się sklepały:)
Problemem jest wykończenie końca do miski - i to już na gorąco..
Natomiast sprężyna będzie znacznie krótsza (zresztą jak każda "spotrowa") i będzie mniejsze naprężenie wstępne czyli dłuższy skok odbicia amorka.
Należałoby skrócić skok amorka ale przy niewielkich zmianach jest to do pominięcia.
Nie wiem jak zachowa się skok dobicia do odbojnika - to już indywidualna sprawa masy auta i zastosowanej sprężyny/jej obcięcia - trzeba dobrze obejrzeć.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Nie chcę, żeby wyszło, że kogoś do tego namawiam...
Jezeli ktoś chce już robić różne przeróbki to rozumiem, że wie dokładnie co i jak robi z pełną tego odpowiedzialnością!
Nie zrozum mnie źle Yahoo - pisze to ogólnie.
Forum techniczne wyznacza pewien poziom więc chyba wiemy o czym mówimy
W zasadzie jestem przeciwny amatorskim/domorosłym przeróbkom układów związanych z bezpieczeństwem.
Ale bezpieczeństwo nie leży przecież w samej przeróbce - a w podejściu do sprawy od pierwszej do ostatniej śrubki i dotyczy każdej jednej naprawy!!
Yahoo - pamiętaj sprężyna nie leży współosiowo z amorkiem i wyznacza to górna i dolna miska więc spręzynę można obciąć tylko o równy zwój- najlepiej dolny.
Po wyjęciu sprężyny zobaczysz jaki kształt ma ostatni zwój i musisz tak samo zakończyć ją po obcięciu(palnik) w ten sposób GiT spadnie ok 35mm
Widzę że masz żółte KONI i bardzo dobrze. Mam nadzieje, że nie straciły swojej twardości z czasów świetności
W zasadzie prócz tego, że lewarowanie auta będzie trwało teraz dłużej z tą samą długością amora to może tak zostać. Dalszym krokiem byłoby skrócenie i nagwintowanie w przybliżeniu też o jakieś 3-4cm
No i przekonasz się czy nie będzie zbyt często dobijało do poduszki ale przy twardym amorze problemu raczej nie będzie.
Jezeli ktoś chce już robić różne przeróbki to rozumiem, że wie dokładnie co i jak robi z pełną tego odpowiedzialnością!
Nie zrozum mnie źle Yahoo - pisze to ogólnie.
Forum techniczne wyznacza pewien poziom więc chyba wiemy o czym mówimy
W zasadzie jestem przeciwny amatorskim/domorosłym przeróbkom układów związanych z bezpieczeństwem.
Ale bezpieczeństwo nie leży przecież w samej przeróbce - a w podejściu do sprawy od pierwszej do ostatniej śrubki i dotyczy każdej jednej naprawy!!
Yahoo - pamiętaj sprężyna nie leży współosiowo z amorkiem i wyznacza to górna i dolna miska więc spręzynę można obciąć tylko o równy zwój- najlepiej dolny.
Po wyjęciu sprężyny zobaczysz jaki kształt ma ostatni zwój i musisz tak samo zakończyć ją po obcięciu(palnik) w ten sposób GiT spadnie ok 35mm
Widzę że masz żółte KONI i bardzo dobrze. Mam nadzieje, że nie straciły swojej twardości z czasów świetności
W zasadzie prócz tego, że lewarowanie auta będzie trwało teraz dłużej z tą samą długością amora to może tak zostać. Dalszym krokiem byłoby skrócenie i nagwintowanie w przybliżeniu też o jakieś 3-4cm
No i przekonasz się czy nie będzie zbyt często dobijało do poduszki ale przy twardym amorze problemu raczej nie będzie.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- zawodowiecleon81
- Junior
- Posty: 120
- Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am
Nie broniąc wcale cięcia podtrzymam dyskusję..
Mówimy o dobiciu do gumowego odbojnika to normalne zjawisko- po to on jest!!
Twardy amor diametralnie ogranicza takie sytuacje ilościowo i jakościowo.
W zawieszeniach gwintowanych występuje ten sam problem. Przy obniżaniu belki zresztą też.
Słyszałem że ponoć w gti bez zwoja ten problem jest znikomy albo wogóle nie występuje.
Słyszałem też że czasem w sporcie specjalnie wykorzystuje się grubsze poduszki - że sprawdzają się dobrze w gładkich ostrych łukach.
Zresztą jak mnie pamięć nie myli to Kaktus pisał też kiedyś, że cięte zwój sprężyny z GTi są całkiem niezłe i wielu chłopakom na początek wystarczały w próbach sportowych.
A co powiecie na pomysł cięcia końcówek wahaczy w celu dospawania uni-balli ?? dodam dla niewtajemniczonych, że to nie garażowe wymysły, a legalna przeróbka w sporcie.
I domyślam się, że chyba przecież nikt nie mówi tu o max glebie bo wiadomo że ani to bezpieczne ani funkcjonalne, ale pewnie głównie o wyglądzie czyli można to porównać z ładnym lakierem ładnym wnętrzem i dopieszczonymi alusiami i gustownym spoilerkiem a to wszystko przecież też nikomu nie potrzebne!!
Nie wiem dlaczego tak twierdzisz?Piweł pisze: Nawet twardy amorek może dobić, jak zrobi to odpowiednio porządnie to wystarczy mu jeden raz i papa
Piweł
Mówimy o dobiciu do gumowego odbojnika to normalne zjawisko- po to on jest!!
Twardy amor diametralnie ogranicza takie sytuacje ilościowo i jakościowo.
W zawieszeniach gwintowanych występuje ten sam problem. Przy obniżaniu belki zresztą też.
Słyszałem że ponoć w gti bez zwoja ten problem jest znikomy albo wogóle nie występuje.
Słyszałem też że czasem w sporcie specjalnie wykorzystuje się grubsze poduszki - że sprawdzają się dobrze w gładkich ostrych łukach.
Zresztą jak mnie pamięć nie myli to Kaktus pisał też kiedyś, że cięte zwój sprężyny z GTi są całkiem niezłe i wielu chłopakom na początek wystarczały w próbach sportowych.
A co powiecie na pomysł cięcia końcówek wahaczy w celu dospawania uni-balli ?? dodam dla niewtajemniczonych, że to nie garażowe wymysły, a legalna przeróbka w sporcie.
I domyślam się, że chyba przecież nikt nie mówi tu o max glebie bo wiadomo że ani to bezpieczne ani funkcjonalne, ale pewnie głównie o wyglądzie czyli można to porównać z ładnym lakierem ładnym wnętrzem i dopieszczonymi alusiami i gustownym spoilerkiem a to wszystko przecież też nikomu nie potrzebne!!
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne