Dziwne dzwieki z przodu Puga.
Dziwne dzwieki z przodu Puga.
Witam
Ostatnie dwa tygodnie spedzilem bezowocnie na identyfikacji odglosow jakie ostatnio wudobywaja sie z Puga.
Opis problemu (dziwnego dzwieku, odglosu, szurania):
- Problem pojawia sie gdy troche rozjezdze auto tak okolo 3-5km lub gdy ostro w zakret wejde.
- Dzwiek jaki opisuje przypomina nieco metaliczne ocieranie sie sporych metalowych powiezchni lub tylko intensywne osieranie sie.
- Po rozjezdzeniu nieco autka odglos ten narasta przy delikatnym przycisnieciu gazu ale po dluzszej jezdzei juz jest prawie ciagly rzadko przerywan. momentem w ktorym nie slychac to moment przyspieszania ale dosyc ostrego depniecia w gas.
- Generalnie wydaje mi sie ze to z przodu ale pewnosci 100% nie mam.
Na poczatku myslalem ze to to klocki chamulcowe ale po wymianie problem zostal. Dodatkowo wymieniona zostala niedawno okolo 1000km poloska lewa oraz bardzo ostatnio bo w zeszlym tygodniu sprzeglo ale dzwik dziwaczny jak byl tak jest.
Teraz podejzewam lozyska z przodu albo moze szczeki chamulca recznego (niby chyta przy 7 zabku).
Jesli ktos ma pomysl jak ta wade usunac bede wdzieczny bo po wymianie sprzegla, polosi i kloskow juz nieco jestem zdezorientowany co to jest.
Kazda sugestja jest mile widziana
Pozdrawiam
Grzegorz
Ostatnie dwa tygodnie spedzilem bezowocnie na identyfikacji odglosow jakie ostatnio wudobywaja sie z Puga.
Opis problemu (dziwnego dzwieku, odglosu, szurania):
- Problem pojawia sie gdy troche rozjezdze auto tak okolo 3-5km lub gdy ostro w zakret wejde.
- Dzwiek jaki opisuje przypomina nieco metaliczne ocieranie sie sporych metalowych powiezchni lub tylko intensywne osieranie sie.
- Po rozjezdzeniu nieco autka odglos ten narasta przy delikatnym przycisnieciu gazu ale po dluzszej jezdzei juz jest prawie ciagly rzadko przerywan. momentem w ktorym nie slychac to moment przyspieszania ale dosyc ostrego depniecia w gas.
- Generalnie wydaje mi sie ze to z przodu ale pewnosci 100% nie mam.
Na poczatku myslalem ze to to klocki chamulcowe ale po wymianie problem zostal. Dodatkowo wymieniona zostala niedawno okolo 1000km poloska lewa oraz bardzo ostatnio bo w zeszlym tygodniu sprzeglo ale dzwik dziwaczny jak byl tak jest.
Teraz podejzewam lozyska z przodu albo moze szczeki chamulca recznego (niby chyta przy 7 zabku).
Jesli ktos ma pomysl jak ta wade usunac bede wdzieczny bo po wymianie sprzegla, polosi i kloskow juz nieco jestem zdezorientowany co to jest.
Kazda sugestja jest mile widziana
Pozdrawiam
Grzegorz
- RaveMan
- Junior
- Posty: 242
- Rejestracja: 04 lip ndz, 2004 10:54 pm
- Posiadany PUG: Sacre Numero 1.4, 1995
- Numer Gadu-gadu: 4047375
- Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
- Kontakt:
ja mam podobny problem, gdy ruszam slysze jakby tarcie metalu o metal gdy przyspieszam do okolo 20-30km/h cos zaczyna piszczec jest to dosc denerwujace bbo gdy jade dosc szbko odglos silnika nie zaglusza tego pisku. Co to moze byc? odglos dochodzi gdzies z okolic kola przedniego po stronie pasazera. Pomozcie
Peugeot 205 1,4 kat. Sacre Numero
- 205MI16
- Uzalezniony
- Posty: 601
- Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
- Posiadany PUG: 205 XS
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
A nie jest to czasami zajechany dyfer - lub brak oleju w skrzyni. Miałem podobne odgłosy w r traficu - tyle że tam były dwa wlewy oleju 1 dyfer i 1 skrzynia. W serwisie spuścili mi cały olej i nalali tylko do skrzyni. Po przejechaniu 50km dyfer huczał tak jakby pociąg hamował. Po wlaniu oleju odgłosy pozostały i nasilały się zwłaszcza po dodaniu gazu i w zakrętach.
- pawlos23
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 paź pn, 2005 11:59 pm
- Posiadany PUG: 306 Kombi
- Numer Gadu-gadu: 1974065
- Lokalizacja: Olsztyn Kopenhaga
W ksiązce "Sam naprawiam" znalazłem taki text:
Mechaniczna skrzynka
przekładniowa przy silnikach
TU i XU: sprawdzanie poziomu
oleju
Wskazówka:
W leżących silnikach XV,
XW i XY (45, 50, 60, 60 KM bez katalizatora)
stosowany jest wspólny olej
dla silnika i skrzynki przekładniowej.
Do skrzynki nie jest wlewany specjalny
olej przekładniowy.
W sumie sie nie znam ale cokolwiek jest to dla mnie dziwne ze stosuje sie ten sam olej
Mechaniczna skrzynka
przekładniowa przy silnikach
TU i XU: sprawdzanie poziomu
oleju
Wskazówka:
W leżących silnikach XV,
XW i XY (45, 50, 60, 60 KM bez katalizatora)
stosowany jest wspólny olej
dla silnika i skrzynki przekładniowej.
Do skrzynki nie jest wlewany specjalny
olej przekładniowy.
W sumie sie nie znam ale cokolwiek jest to dla mnie dziwne ze stosuje sie ten sam olej
http://www.pawlos23.205.pl
205 GT Leżak 1.4 XY8 teraz 306 Kombi
205 GT Leżak 1.4 XY8 teraz 306 Kombi
Przeczytaj jeszcze raz dokładnie bo coś pomyliłeś.
Tytuł jest do XU i TU a tekst do leżaków XW XY
Leżaki nie tylko Ciebie dziwią- silnik i skrzynia stanowi monoblok- ale do dziś jeżdzą
XU i TU to już normalne silniki i normalne skrzynie i do skrzyni wlewa się specjalny olej.
Tytuł jest do XU i TU a tekst do leżaków XW XY
Leżaki nie tylko Ciebie dziwią- silnik i skrzynia stanowi monoblok- ale do dziś jeżdzą
XU i TU to już normalne silniki i normalne skrzynie i do skrzyni wlewa się specjalny olej.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- pawlos23
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 10 paź pn, 2005 11:59 pm
- Posiadany PUG: 306 Kombi
- Numer Gadu-gadu: 1974065
- Lokalizacja: Olsztyn Kopenhaga
wkleiłem jak było w ksiązce zreszta nie wazne
mam rozumieć że jak wleje olej do silnika to no trafia tez do skrzyni znaczy skrzynia i silnik sa połaczone???
mam rozumieć że jak wleje olej do silnika to no trafia tez do skrzyni znaczy skrzynia i silnik sa połaczone???
http://www.pawlos23.205.pl
205 GT Leżak 1.4 XY8 teraz 306 Kombi
205 GT Leżak 1.4 XY8 teraz 306 Kombi
- dziambel04
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 maja śr, 2005 4:43 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
miolem kiedys cos podobnego ale mniej glosnego tzw.szuranie i po oglandzinach i rozebraniu przedniego zawieszenia doszlem do tego ze to byl "wal pędny" a scisle muwiac byl suchy ani kropli smaru!! a szczegulnosc wezwruc uwaga w tym miejscu co wal wchodzi do skrzyni przekladniowej, tam jest tzw.pierscien czy on jest dobry. ale terz wiymieniol w nim drązek kierowniczy i łozyska,i puzni ani szmerku nie bylo!! ale na 90% daja ze to jest wał powodzenia!!!!