Mam pytanie...przy aparacie zaplonowym w GTI 1.6 jest taki dziubek na ktory zakalda sie wezyk. Nie mam pojecia gdzie podlaczyc go z drugiej strony....znajomy powiedzial ze to ma cos wspolnego z przyspieszeniem.Moze ktos spotkal sie z czyms takim w swoim PUGu?
Wężyk trzeba podciągnąć do jednego z "dziubków" na dole przepustnicy. Co do spostrzeżenia Mava: jeśli ten wężyk jest rozpięty to przy odpuszczeniu gazu (zamknięciu przepustnicy) zapłon nie jest opóźniany - podejrzewam że może to mieć wpływ na zachowanie silnika przy zmianie obciążenia na wysokich obrotach. To wszystko tyczy się jednak tylko wersji XU9JA - w XU9JAZ (z katem) w ogóle nie ma tego wężyka, bo rozdzielacz zapłonu nie steruje jego przyspieszeniem. I tu kolejna ciekawostka: u mnie oba te "dziubki" (bo jest tam jeszcze drugi bliźniaczy - chyba do badania podciśnienia) przy przepustnicy były puszczone w atmosferę, w efekcie czego silnik łapał "lewe" powietrze i nie trzymał wolnych obrotów (sprawdźcie u siebie, jeśli macie z tym problem).
Nie powiem ze sie znam ale wg mnie przepustnica to takie cos plasdtikowe z dwoma wejsciami na "rurki" i wchodzi tam jeszcze jakas kostka elektyczna...mam racje???