Drgania kolumny kierowniczej

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
majkelus205
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 09 gru pt, 2005 12:53 am
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy-Pawłowice

Drgania kolumny kierowniczej

Post autor: majkelus205 »

Mam niewielki kłopot,posiadam GTI 1,6 od roku. Gdy pędze nim około 120 kh to mocno drga mi kierownica, drgania zaczynają się już od 100 kh. Co może być przyczyną proszę o jakieś rady jak to zniwelowaci :cry:
Awatar użytkownika
PIT_R
Uzalezniony
Posty: 933
Rejestracja: 10 cze czw, 2004 12:34 am
Posiadany PUG: Peugeot 306 1.6 90KM :)
Numer Gadu-gadu: 3914690
Login tlen: infernal_lord_hellboy
Lokalizacja: Wrocław i Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: PIT_R »

Sprawdz wywazenie kol, ewentualnie lozyska, felge mozesz miec krzywa, albo koncowki drazkow kierowniczych moga byc juz wyrobione
Obrazek
Bylo [url=http://www.pit_r.205.pl]Peugeot 205 1.0 HellStyle[/url]
Jest teraz [url=http://www.pit_r2.205.pl]Peugeot 306 1.6 90 KM[/url]
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1417
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)

Post autor: grzechuuu205 »

a u mnie jakby stuka kolumna kierownicza gdzy jade po dziurach... co to?
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

grzechuuu moze byc krzyzak, na dziurach go wtedy slychac bo jak trzymasz sztywno kiere to luz powoduje stukanie gdyz wiadomo duze sily dzialaja na kola ktore z kolei na przekladnie, a co za tym idzie na krzyzak
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Majkelus205: ja tak mialem i bylo to spowodowane polosią, nie mam pojecia co z nia bylo nie tak, ale niedawno wymienilem i pug prowadzi sie jak mercedes, a tez tak mialem ze ponad 100 zaczynalo drgac. Polos ktora wyjolem wygladala w porzadku i miala moze minimalne luzy na przegubach. Za to jak na niej autko podnioslem do gory i zakrecilem kolem to ruszal sie silnik. Po wymianie oba problemy zniknely. Takze mozesz miec to tez na uwadze.

grzechuuu205: tez stawiam na krzyzak (koszt wymiany niewielki, a i zama wymiana nie skomplikowana), chyba ze masz juz mocno wyjechaną przekladnie kierownicza. Jak wejdziesz pod spod auta i patrzac na przekladnie z tylu auta jest klapka na dwie sruby, a pod klapka taki walcowaty plastik i sprezyna go dociskająca - to tez sie moglo wyrobic (koszt jeszcze zmmniejszy niz krzyzaka). Ale zacznij od sprawdzenia czy na krzyzaku masz luz.

Tyle mialem pomyslow :)
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

u mnie pukanie na dziurach było spowodowane wyrobionym krzyzakiem i luzem w środku przekładni kierowniczej
wymieniłem te dwa elementy i jest cisza
Awatar użytkownika
majkelus205
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 09 gru pt, 2005 12:53 am
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy-Pawłowice

Post autor: majkelus205 »

Muwicie że może byci pułosi, wymieniłem prawą [tą długą] ale druga była wzrokowo okej, może trzeba będzie przyjżeci sie temu problemowi dokładniej.Dzięki za rady :lol:
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Majkel: w moim przypadku to byla wlasnie prawa, dluga półoś.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
ODPOWIEDZ