Czujnik temperatury cieczy chłodzącej 1.9D
- PSEMO
- Nowicjusz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 maja czw, 2005 5:05 pm
- Posiadany PUG: 205 Forever
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kostenblut
- Kontakt:
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej 1.9D
1. Pytanie z gatunku głupich: Gdzie się taki czujnik temperatury znajduje? Naszukałem sie trochę, a Etzold też dokładnie nie określa miejsca. Może jestem ślepy, ale naprawdę tego dziadostwa nie widzę.
2. Pytanie nieco poważniejsze: Czy wie ktoś przy jakiej temperaturze zapala się lampka cieczy chłodzącej, bo udało mi się zagotować samochód przy -20 , a ona nie raczyła się zapalić.
3. Czy jest osobny czujnik włączający wentylator w chłodnicy, czy jeden czujnik spełnia dwie funkcje, a może współpracują one ze sobą?
4. Czy przy przegrzaniu silnika razem z lampką temperatury powinna zapalać się też lampka STOP?
5. Przy którym pytaniu straciliście cirpliwość?
2. Pytanie nieco poważniejsze: Czy wie ktoś przy jakiej temperaturze zapala się lampka cieczy chłodzącej, bo udało mi się zagotować samochód przy -20 , a ona nie raczyła się zapalić.
3. Czy jest osobny czujnik włączający wentylator w chłodnicy, czy jeden czujnik spełnia dwie funkcje, a może współpracują one ze sobą?
4. Czy przy przegrzaniu silnika razem z lampką temperatury powinna zapalać się też lampka STOP?
5. Przy którym pytaniu straciliście cirpliwość?
- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Czujnik temp włączający wiatrak jest u mnie w gti wkręcany w chłodnicę. Jak się zagląda pod maskę to po prawej stronie chłodnicy, w jej górnej częsci. Łatwo poznać że to to, bo odchodzą od niego kableki:) On włącza wentylator (jak się nagrzeje to element rozszerzalny zwiera obwód) ale nie jego wskazania widać na wskazówce. Gdzie jest ten drugi to nie mam pojęcia...
A tak w ogóle to wie ktoś czy termostat korzysta z czujnika temperatury czy sam w sobie jest takim jakby czujnikiem(otwiera się/zamyka w zalezności od temperatury i jak tam się elementy zmieniąjące objętośc od temp. zachowują) ?? Bo jeśli korzysta z zewnętrznego czujnika który nie działa no to możliwe że jak masz 20C no to się termostat nie włączy i się zagotuje silnik. No a jesli nie korzysta to...znaczy że i czujnik i termostat zdupczone, no albo wiatrak się nie włącza, ale to z kolei łatwo sprawdzić....
Ogólnie chciałbym pomóc ale się nie znam
A tak w ogóle to wie ktoś czy termostat korzysta z czujnika temperatury czy sam w sobie jest takim jakby czujnikiem(otwiera się/zamyka w zalezności od temperatury i jak tam się elementy zmieniąjące objętośc od temp. zachowują) ?? Bo jeśli korzysta z zewnętrznego czujnika który nie działa no to możliwe że jak masz 20C no to się termostat nie włączy i się zagotuje silnik. No a jesli nie korzysta to...znaczy że i czujnik i termostat zdupczone, no albo wiatrak się nie włącza, ale to z kolei łatwo sprawdzić....
Ogólnie chciałbym pomóc ale się nie znam
- PSEMO
- Nowicjusz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 maja czw, 2005 5:05 pm
- Posiadany PUG: 205 Forever
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kostenblut
- Kontakt:
Termostat otwiera się i zamyka samoczynnie pod wpływem temperatury(kurczy się i rozszerza sprężynka). Nie korzysta on z żadnych czujników, oddziaływuje na niego bezpośrednio rozgrzana ciecz. Jednakże dzięki Fox za dobre chęci.
Ogólnie to zagotowałem samochód przy -20 C, bo podwiesił mi się właśnie termostat, po ponownym wyjęciu i próbie generalnej w kubeczku z wrzącą wodą udało się go doprowadzić do socjalizmu. Teraz działa nienagannie. Samochód nagrzewa się i chłodzi tak jak powinien. Nie zmienia to jednak w żaden sposób faktu, że ta zasrana lampka mnie nie poinformowała o temperaturze cieczy. Przydałoby się więc znaleźć ten bluzgu bluzgu czujnik bo to pewnie jego sprawka. Pomóżcie, bo zbliża się sezon wyjazdów i chciałbym wiedzieć raczej wcześniej niż później kiedy się zatrzymać.
Ogólnie to zagotowałem samochód przy -20 C, bo podwiesił mi się właśnie termostat, po ponownym wyjęciu i próbie generalnej w kubeczku z wrzącą wodą udało się go doprowadzić do socjalizmu. Teraz działa nienagannie. Samochód nagrzewa się i chłodzi tak jak powinien. Nie zmienia to jednak w żaden sposób faktu, że ta zasrana lampka mnie nie poinformowała o temperaturze cieczy. Przydałoby się więc znaleźć ten bluzgu bluzgu czujnik bo to pewnie jego sprawka. Pomóżcie, bo zbliża się sezon wyjazdów i chciałbym wiedzieć raczej wcześniej niż później kiedy się zatrzymać.
- PSEMO
- Nowicjusz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 maja czw, 2005 5:05 pm
- Posiadany PUG: 205 Forever
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kostenblut
- Kontakt:
No niestety ja nie mam aparatu zapłonowego i nadal nie za bardzo wiem gdzie tego szukać. Poszedłem tropem invictusa i sprawdziłem obudowę termostatu. Są tam dwa, a nawet trzy czujniki jeden jest umocowany u góry przed termostatem potrząc od strony chłodnicy, drugi jest już za nim, a trzeci u dołu nieco z boku. Z tego ostatniego wychodzi linka i idzie do pompy paliwa. Nie wiem który jest od czego. Ten ostatni z linką to chyba jakiś rodzaj ssania, czy coś w tym stylu. Czy ktos wie o co w tym wszystkim chodzi?
PSEMO -to byly dane dla Fox'a, nie masz aparatu, ale masz pompe podcisnienia -nad termostatem -nie wiem czy masz te czujniki monopinowe, bo one sa od wskaznika temp, ktorego nie masz, a czujnika w obudownie termostatu nie masz, bo nie masz komputera
gdzies kiedys na forum widzialem rysunek XU z wykazem czujnikow -poszukaj
gdzies kiedys na forum widzialem rysunek XU z wykazem czujnikow -poszukaj
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
PSEMO, w termostacie tak jak mowisz... sa dwa czujniki elektryczne, jeden od kontrolki, drugi od wskaznika, jak bardzo Ci zalezy wiedziec ktory jest ktory to jutro sprawdze. Ten z linka jest od zmiany konta wtrysku w pompie i powinien byc naciagniety na zimnym silniku zwiekszajac jego obroty... Przewaznie nie dziala...
Do wiatrakow jest osobny czujnik w chlodnicy patrzac od przodu auta po stronie prawej u gory.
Do wiatrakow jest osobny czujnik w chlodnicy patrzac od przodu auta po stronie prawej u gory.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
- PSEMO
- Nowicjusz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 maja czw, 2005 5:05 pm
- Posiadany PUG: 205 Forever
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kostenblut
- Kontakt:
Pagi sprawdź koniecznie który jest który bo muszę dziada znaleźć i wykręcić do testów. Poza tym noszę się już jakiś czas ze zmianą liczika na ten od TD i ta wiedza też będzie przydatna. Co do tego z linką to wielkie dzięki, bo jest non stop naciągnięty i wiem już dlaczego mam za wysokie obroty na gorącym silniku.
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
cheatoss: tak, nie potrzeba w dieslu nic dodatkowo montowac, nie wiem jak w innych silnikach.
PSEMO: ten od strony kabiny jest od wzkaznika.
Ja mam licznik od TD i nic nie musialem przerabiac, jedynie to tego wlasnie czujniko poprowadzilem nowy kabelek, bo nie chcialo mi sie szukac w instalacji wlasciwego. Wszystko dziala jak nalezy.
To ze nie dziala Ci to niby "ssanie" to normalna sprawa, przewaznie nie dziala..
Jakbys chcial wymieniac to latwo sprawdzic wymontowany taki czy dziala, wsadzic do wrzatku, linka powinna wyjechac ok 1cm przy temp ok 50 st. C.
PSEMO: ten od strony kabiny jest od wzkaznika.
Ja mam licznik od TD i nic nie musialem przerabiac, jedynie to tego wlasnie czujniko poprowadzilem nowy kabelek, bo nie chcialo mi sie szukac w instalacji wlasciwego. Wszystko dziala jak nalezy.
To ze nie dziala Ci to niby "ssanie" to normalna sprawa, przewaznie nie dziala..
Jakbys chcial wymieniac to latwo sprawdzic wymontowany taki czy dziala, wsadzic do wrzatku, linka powinna wyjechac ok 1cm przy temp ok 50 st. C.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...