strumiennica i filtr sportowy wiecej mocy?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
lukasss
Junior
Posty: 235
Rejestracja: 05 cze ndz, 2005 1:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lukasss »

ze źrudeł dość pewnych bo od Pana który przygotowywał puga obecnego mistrza Polski wGSMP dowiedziałem sie że na wyscig to bez filtra;) sam widziałem ze odpalali beż zadnych filtrów ani niczego podobnego:).
jak zobaczył mój to kazął wyprać (wymyć) i nasączyć "olejkiem" (nie wiemmjak to sie anzywa dokładnie) goombke bo to zatrzymuje wtedy drobne zanieczyszczenia które sa najgorsze!! dla silnika, mówił ze stożki ..uja warte :) że pzrepusczają właśnie te najdrobniejsze syfy.
Moim zdaniem albo nic nie zmieniajcie albo gombke -ale z tym trzeba sie bawić w pranie i nasączanie a nie każdemu sie chce z tym bawic zwłąszcza zwykłemu zjadaczowi chleba który wykozystuje auto jedynie jako przemieszczacza.

moja gąbka jest w opłakanym stanie moze ktoś ma jakąs tronke z takimi filterkami???
Awatar użytkownika
Ari
Junior
Posty: 183
Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
Numer Gadu-gadu: 6883999
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ari »

Przyrost mocy przy strumienicy być może jakiś jest - ale nie wielki i pod warunkiem że jest odpowiednio zamontowana, napewno dużo więcej dają inne rozwiązania, ale do tego trzeba najpierw policzyć układ, a później siedzieć na hamowni.

Do seryjnego silnika żadnych stożków - więcej strat niż zysków, ma to on sens jedynie w bardziej zmodyfikowanych jednostkach napędowych. Sportowe filtry w 205 też nic nie dają. Seryjny filtr gąbkowy nadaje się do prania, nawet w serwisie można kupić oryginalny płyn piorący i nasączający (nie zapominajcie używać tego drugiego - może być kingdragon, k&n, wurth lub inny)

Polerowanie kanałów nie daje nic poza satysfakcją.
Awatar użytkownika
lukasss
Junior
Posty: 235
Rejestracja: 05 cze ndz, 2005 1:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lukasss »

takie pytanko jeszcze myślićie ze miało by sens wydelegowanie gdzieś bliżej świeżego powietrza filtra ??? i teraz czy filter a za nim rura do gażników czy samą rure wyprowadzaqć??? i jak to sie ma do pracy silnika przekrój rury długość takiego układu ???? jaki jests tosunek temperatury zasysanego powietrza do osiagów, sprawności silnika??? ile można obnizyć tempeature modyfikując układ dolotu? ?? czy przypadkiem nie jest tak ze wiecej złego niż dobrego z tego wszystkiego bo zwiększy sie masa auto o dodatkowe elemęty a mocy czy momętu ni ..uja :)
Ostatnio zmieniony 05 lut ndz, 2006 2:44 pm przez lukasss, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Ari pisze: Polerowanie kanałów nie daje nic poza satysfakcją.
i woda w oleju :) (kolektor dolotowy)
wszystkie wieksze zadziory przy koncach kanalow warto jednak usunac
lukasss pisze: jaki jests tosunek temperatury zasysanego powietrza do osiagów, sprawności silnika??? ile można obnizyć tempeature modyfikując układ dolotu? ??

obnizenie temp powietrza zasysanego o 40 stopni da jakies 5% wiecej mocy -obnizanie temp przy silniku wolnossacym IMHO to przerost formy nad trescia
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

Ari pisze: Polerowanie kanałów nie daje nic poza satysfakcją.

to własnie widac jak sie znasz na tuningu a sie wypowiadasz
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

blaszka pisze:
Ari pisze: Polerowanie kanałów nie daje nic poza satysfakcją.

to własnie widac jak sie znasz na tuningu a sie wypowiadasz
fakt, bo mozna sie w nich jeszcze przejrzec :P

PS Blaszka -sadze, ze Ari wie tyle, ile my razem wzieci wiedziec nigdy nie bedziemy :wink:
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

poczytajcie sobie o profesjonalnym tuningu po co sie stosuje strumienice tłumiki sportowe polerowanie kolektora wydechowego/ssacego po co sie zakłada stozki i ogólnie jak to powinno byc razem do kupy poskładane i po co sie takrobi to moze bedziecie sie inaczej wypowiadac niz takie bzdury opowiadac ze po co to a po co tamto jak to nic nie daje jakby nic nie dawało to w rajdach jezdzili by seryjnymi autami z silnikami 1,1 na gazniku bo po co stosowac filtry wałki itp jak to nic nie daje
Awatar użytkownika
lukasss
Junior
Posty: 235
Rejestracja: 05 cze ndz, 2005 1:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lukasss »

blaszka a co ty masz do gaźników???!!! ja mam seryjne gaźniczki i na moc nie narzekam :D no nie mam 1.1 ale nie wiele wiecej bo 1.3:)
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

i napewno do setki osiagasz 4s i rozpedzasz sie max 250 bo pewnie masz blokade prędkosci :D jak to jest seryjne autko :wink:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Ari pisze:Przyrost mocy przy strumienicy być może jakiś jest - ale nie wielki i pod warunkiem że jest odpowiednio zamontowana, napewno dużo więcej dają inne rozwiązania, ale do tego trzeba najpierw policzyć układ, a później siedzieć na hamowni.
Do seryjnego silnika żadnych stożków - więcej strat niż zysków, ma to on sens jedynie w bardziej zmodyfikowanych jednostkach napędowych.
Wygladzanie odlewu (wady fabryczne), a polerka to 2 rozne rzeczy.

to nie jest tak, ze np. strumienica cos daje sama z siebie -przy seryjnym kolektorze to co najwyzej sonda lambda bedzie sprawniej pracowac przez zwiekszone cisnienie w wydechu

To takie drobne wyjasnienie 4 blaszka
Awatar użytkownika
lukasss
Junior
Posty: 235
Rejestracja: 05 cze ndz, 2005 1:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lukasss »

blaszka


i napewno do setki osiagasz 4s i rozpedzasz sie max 250 bo pewnie masz blokade prędkosci jak to jest seryjne autko
_________________
puki co nie ale jak zamatuje stożek to zmierze :) i kto wie może sie zmieszcze w 4 sekundach
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

to nie jest tak, ze np. strumienica cos daje sama z siebie -przy seryjnym kolektorze
banita czytaj dokładnie to co ja pisze nigdzie nie napisałem ze strumienica przy seryjnym ukladzie wydechowym i ogólnie przy seryjnym silniku cos daje nie wiem skad to wyczytałes

p.s wypolerowany kanał wylotowy wraz z strumienica i tłumikiem wydechowym sportowym jest po to aby spaliny szybko i bez problemu opusciły komore spalania przez wypolerowanie kolektora spaliny w pierwszej fazie nie wpadaja w zawirowania(przez co szybciej go opuszczaja) potem dopiero gdy wpadaja do struminicy tam tworzy sie zawirowanie które powoduje ze spaliny nabieraja "prędkosci" i szybko uchodza przez tłumik sportowy do atmosfery
Awatar użytkownika
lukasss
Junior
Posty: 235
Rejestracja: 05 cze ndz, 2005 1:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lukasss »

:D teorie to my znamy :D
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

lukasss pisze::D teorie to my znamy :D
No Ba :D

Blaszka -stad to wyczytalem- Ari napisal, ze w seryjnym silniku bez hamowni i liczenia to nic nie da, to napisales, ze da i swoja teorie poparles zastosowaniem 1.1C w WRC 8)
Wybacz ale... :lol:
Lord_DRED
Junior
Posty: 167
Rejestracja: 23 cze czw, 2005 10:30 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Bytomia

Post autor: Lord_DRED »

no tak - ja tylko chcialem z ciekawosci wiedziec ak to jest wlasnie z tym badziewiem - bo pisza o tym rozne rzeczy
ale widze ze poglady na ten temat sa rozne
ja zapytam jeszcze raz - czy ktos u siebie w autku ma te rzeczy? czy nikt nie ma a kazdy pisze swoje madrosci? :)
chcialbym uslyszec: tak mam to zamontowe ale to jedna wielka sciema :)
ODPOWIEDZ