szarpie przy podlaczonym obrotomierzu
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 14 gru śr, 2005 7:08 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
szarpie przy podlaczonym obrotomierzu
Witam mam peugeota 309, ale to bratni wzgledem 205 wiec osmiela sie tutaj prosic o pomoc
Podlaczylem sobie niedawno zegary z obrotomierzem, bodajrze z 309 GT
jest tam kilka licznikow ktore w zasadzie sa mi zbedne bo nie ma czujnikow u mnie w aucie, np temperatura oleju, lub cisnienie oleju.
dodam moj pug to 1,4 na monowtrysku, rocznik 93
Ale co bylo dla mnie najwazniejsze to obrotomierz. obrotomierz ma tylko 3 wtyki, zdaje sie ze oznaczylem je poprawnie na zdjeciu, w kazdym razie na pewno wiem który jest impuls.
wyczytalem na forum jeszcze kiedys ze impuls leci z cewki i znalazlem go, ale odziwo u mnie jest w 2 kabelkach, tzn na kazdym z 2 kabelkow do ktorego bym nie podlaczyl - dziala obrotomierz, sa to te zaznaczone na zdjeciu drugim.
i co najwazniejsze niezaleznie do ktorego podlacze to mi szarpie autem jak jade, dodam ze mam instalacje gazowa, dlatego wiecej kabelkow mam do cewki prowadzonych, i co ciekawem na gazie najbardziej szarpie, na benzynie prawie w ogle, ale jednak.
jak odlacze kabel od impulsu to jezdzi znakomicie, co prawda nie wiedzialem ktory w obrotomierzu styk to + a ktory -, ale probowalem wszelkie kobinacje zawsze jednak mi szaprpie autem, probowalem tez sie wpinac nie do tych wtyczek przy cewce - a samych kabelkow - niebieskiego lub pomaranczowego - gdzies kiedys na forum wyczytalem, ze w zaleznosci jaki model byl jedni mieli impuls na pomaranczowym inni na niebieskim, ale zawsze na jednym z dwoch, ja mam na obu odziwo
i co wiecej, jak juz mi ten obrotomierz dziala, niezaleznie do ktorego kabelka sie wepne, to pokazuje mi zanizone obroty, tzn. pokazuje ze na wolnych obrotach jak sobie autko stoi i samo pracuje jest 500, a autko chodzi mi rowno wrecz idaleni na pewno wtedy jest kolo 1000. a jak przygazuje, to osiagajac 3000 (pokazanych na tym obrotomierzu o czywiscie) to takie wysokie obroty w rzeczywistosci osiaga - tak glosno chodzi ze szok w trampkach, spokojne wtedy ma powyzej 4000, tak na oko - a raczej na ucho hehe
zapewne cos zle robie, moze ktos pomratuje i mi cos podpowie, jak sobie nie porade skoce do elektryka z tym mze on cos poradzi, ale jesli to jakas drobnostka to po co placic, sam to zrobie jesli oczywiscie bede potrafil
Podlaczylem sobie niedawno zegary z obrotomierzem, bodajrze z 309 GT
jest tam kilka licznikow ktore w zasadzie sa mi zbedne bo nie ma czujnikow u mnie w aucie, np temperatura oleju, lub cisnienie oleju.
dodam moj pug to 1,4 na monowtrysku, rocznik 93
Ale co bylo dla mnie najwazniejsze to obrotomierz. obrotomierz ma tylko 3 wtyki, zdaje sie ze oznaczylem je poprawnie na zdjeciu, w kazdym razie na pewno wiem który jest impuls.
wyczytalem na forum jeszcze kiedys ze impuls leci z cewki i znalazlem go, ale odziwo u mnie jest w 2 kabelkach, tzn na kazdym z 2 kabelkow do ktorego bym nie podlaczyl - dziala obrotomierz, sa to te zaznaczone na zdjeciu drugim.
i co najwazniejsze niezaleznie do ktorego podlacze to mi szarpie autem jak jade, dodam ze mam instalacje gazowa, dlatego wiecej kabelkow mam do cewki prowadzonych, i co ciekawem na gazie najbardziej szarpie, na benzynie prawie w ogle, ale jednak.
jak odlacze kabel od impulsu to jezdzi znakomicie, co prawda nie wiedzialem ktory w obrotomierzu styk to + a ktory -, ale probowalem wszelkie kobinacje zawsze jednak mi szaprpie autem, probowalem tez sie wpinac nie do tych wtyczek przy cewce - a samych kabelkow - niebieskiego lub pomaranczowego - gdzies kiedys na forum wyczytalem, ze w zaleznosci jaki model byl jedni mieli impuls na pomaranczowym inni na niebieskim, ale zawsze na jednym z dwoch, ja mam na obu odziwo
i co wiecej, jak juz mi ten obrotomierz dziala, niezaleznie do ktorego kabelka sie wepne, to pokazuje mi zanizone obroty, tzn. pokazuje ze na wolnych obrotach jak sobie autko stoi i samo pracuje jest 500, a autko chodzi mi rowno wrecz idaleni na pewno wtedy jest kolo 1000. a jak przygazuje, to osiagajac 3000 (pokazanych na tym obrotomierzu o czywiscie) to takie wysokie obroty w rzeczywistosci osiaga - tak glosno chodzi ze szok w trampkach, spokojne wtedy ma powyzej 4000, tak na oko - a raczej na ucho hehe
zapewne cos zle robie, moze ktos pomratuje i mi cos podpowie, jak sobie nie porade skoce do elektryka z tym mze on cos poradzi, ale jesli to jakas drobnostka to po co placic, sam to zrobie jesli oczywiscie bede potrafil
- Załączniki
-
- P1120007.JPG (71.68 KiB) Przejrzano 2151 razy
-
- P1120004i.JPG (90.44 KiB) Przejrzano 2151 razy
- cheatoss
- Maniak
- Posty: 1656
- Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
problem opisales fachowo, za to duzy +
podlaczylem ostatnio identyczny licznik u siebie (205 1.9D), choc jeszcze nie probowalem podlaczac obrotomierza (pewnie mi sie nie uda w dieslu) to z opisow jakie znalazlem na necie wynika ze plus jest tam gdzie podales ze impuls, a impuls tam gdzie podales ze plus... zglupialem, jesli tak mowia opisy, to nie wiem czy ta obrotka powinna ci w ogole zadzialac...
podlaczylem ostatnio identyczny licznik u siebie (205 1.9D), choc jeszcze nie probowalem podlaczac obrotomierza (pewnie mi sie nie uda w dieslu) to z opisow jakie znalazlem na necie wynika ze plus jest tam gdzie podales ze impuls, a impuls tam gdzie podales ze plus... zglupialem, jesli tak mowia opisy, to nie wiem czy ta obrotka powinna ci w ogole zadzialac...
sprzedany
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 14 gru śr, 2005 7:08 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
to chyba zalezy od licznikow, bo niektore maja 4 styki moj ma 3, a dzialalo mi na pewno choc polowicznie jak opisalem hehe ale sprobuje zrobic na odwyrtke i podpiac na odwrot - tzn tak jak pisesz, jutro dam znac co wyniklo choc teoretycznie nie pwinno nic wyniknac skoro dziala i z impulsem tym co znalazlem, ale kto tam wie rozne rzeczy sie zdarzaja
Niedawno odpisywałem tu na forum na ten sam problem w 306.
Zakładam z tego co piszesz że rozszyfrowałeś odpowiednio podłączenia bo wskazania 1/2 obrotów są w takim przypadku poprawne
Masz napewno wtrysk Bosch Motronic MA 3.0 lub coś bliźniaczego i masz poprostu podwójną cewkę - po 2 cyl. na raz --> stąd 1/2 sygnału na dwóch przewodach.
Dostań się do komputera i znajdź pin 6 to jest dedykowane wyjście na obrotomierz w takich ukladach.
Powodzenia!
Zakładam z tego co piszesz że rozszyfrowałeś odpowiednio podłączenia bo wskazania 1/2 obrotów są w takim przypadku poprawne
Masz napewno wtrysk Bosch Motronic MA 3.0 lub coś bliźniaczego i masz poprostu podwójną cewkę - po 2 cyl. na raz --> stąd 1/2 sygnału na dwóch przewodach.
Dostań się do komputera i znajdź pin 6 to jest dedykowane wyjście na obrotomierz w takich ukladach.
Powodzenia!
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 14 gru śr, 2005 7:08 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
super, takiej odpowiedzi szukalem
w taki razie mam pyatnie tomku
moze glupie, ale mam zero wiedzy na ten temat
czy piny w koputerze sa ponumerowane ?? bo nigdy tam nie zagladalem, najwyzej bede probowal raz z jednej strony odliczajac pin nr 6 a raz z drugiej w koncu sa tylko 2 mozliwosci zakaldajac ze numerowanie pinow jest za kolejnoscia
niezaleznie od tego mam jeszcze jedno pytanie, czy moge normalnie kabelek impulsowy tam jakos wpiac -> tam do 6 pina, czy jednak musze poczynic jakies wieksze przedsiweziecia
i jeszcze raz dzieki tomku za konkretna odpowiedz i dzieki tez cheatoss za zainteresowanie
w taki razie mam pyatnie tomku
moze glupie, ale mam zero wiedzy na ten temat
czy piny w koputerze sa ponumerowane ?? bo nigdy tam nie zagladalem, najwyzej bede probowal raz z jednej strony odliczajac pin nr 6 a raz z drugiej w koncu sa tylko 2 mozliwosci zakaldajac ze numerowanie pinow jest za kolejnoscia
niezaleznie od tego mam jeszcze jedno pytanie, czy moge normalnie kabelek impulsowy tam jakos wpiac -> tam do 6 pina, czy jednak musze poczynic jakies wieksze przedsiweziecia
i jeszcze raz dzieki tomku za konkretna odpowiedz i dzieki tez cheatoss za zainteresowanie
Wtyczka będzie dwurzędowa a piny powinny być ponumerowane na wtyczce jak ją rozkręcisz.
Możliwe, że wogóle nie będzie tam przewodu wtedy przydałaby Ci się końcówka...
Jak będzie przewód to poprostu podpinasz a przy okazji możesz poszukać gdzie on idzie
Empirycznie w zasadzie też ciężko coś zepsuć w tym przypadku, ale znajdziesz bez problemu.
Możliwe, że wogóle nie będzie tam przewodu wtedy przydałaby Ci się końcówka...
Jak będzie przewód to poprostu podpinasz a przy okazji możesz poszukać gdzie on idzie
Empirycznie w zasadzie też ciężko coś zepsuć w tym przypadku, ale znajdziesz bez problemu.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- cheatoss
- Maniak
- Posty: 1656
- Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin
sa ponumerowane. tak samo jak piny w kostkach do licznika.
a moje zainteresowanie wyniklo z identycznosci twojego licznika do mojego =] te z 205 gti maja jeden pin wiecej (dwa piny na impuls przeznaczone) i balem sie ze moj ma po prostu jeden dzyndzel wylamany, a okazuje sie ze tak po prostu jest.
pzdr
a moje zainteresowanie wyniklo z identycznosci twojego licznika do mojego =] te z 205 gti maja jeden pin wiecej (dwa piny na impuls przeznaczone) i balem sie ze moj ma po prostu jeden dzyndzel wylamany, a okazuje sie ze tak po prostu jest.
pzdr
sprzedany