Problem z silnikiem 1.9 Mi 16V 157 KM
Problem z silnikiem 1.9 Mi 16V 157 KM
Witam wszystkich!
Na wstępie chciałbym powiedzieć że jestem tu nowy i bardzo się cieszę że udało znaleźć mi się takie forum Mam nadzieje że pomożecie rozwiazać mi mój problem.
Niedawno kupiłem Peugeota 405 Mi 16, z silnikiem 1.9 16V 157 KM , jest to chyba model : XU9J4. Chodził całkiem nieźle, na obroty się dobrze wkręcał. Zachciało mi się sprawdzić jak się wkręca do 7000, na 2 biegu przeciągłem do do 7000, no i oczywiście dalej kontynuowałem jazdę na wyższych biegach. I właśnie chyba przez to 7000 obr. coś rąbnęło w silniku. Problem polega na tym, że coś stuka w nim, im wyższe obroty tym bardziej... Przy bardzo spokojnej jeździe, tak do 2000 obr. nie jest jeszcze aż tak tragicznie, ale dalej stuka jak nie wiem co. Wydaje mi się że te dźwięki dochodzą z pod pokrywy zaworów. Byłem co prawda u różnych mechaników aby posłuchali i powiedzieli mi co może być ale widać że akurat te mechaniki w mojej okolicy to tak się znają że aż strach. 2 powiedziało mi że to panewka na korbowodzie , a te stuki to jest walenie tłoka o głowicę... a kolejny powiedział że to chyba coż z zaworami nie tak.. Nie mam zbytnio kasy żeby robić cały silnik, dlatego proszę o radę co to może być. Bo może to jakaś pierdółka..
Możliwe że podczas takich wysokich obrotów przeskoczył pasek rozrządu na którymś wałku?
Silnik takto odpala bez żadnych problemów i trzyma równe obroty. Moc swoją też ma.
Oczywiście nie jest on w najlepszym stanie z tego co mi się wydaje ( mam uszkodzony bagnet od oleju i jak mu się wcześniej wcisnęło to pluł olejem górą , wydaje mi się że to są jakieś przedmuchy, ale chyba to nie ma nic wspólnego z tym stukaniem a mi najbardziej właśnie chodzi o to stukanie bo teraz wcale nie jeżdze autem - nie chce go całkowicie zajeździć) Bardzo proszę o odpowiedzi i z góry wszystkim dziękuję.
Pozdrawiam
Kamil
Na wstępie chciałbym powiedzieć że jestem tu nowy i bardzo się cieszę że udało znaleźć mi się takie forum Mam nadzieje że pomożecie rozwiazać mi mój problem.
Niedawno kupiłem Peugeota 405 Mi 16, z silnikiem 1.9 16V 157 KM , jest to chyba model : XU9J4. Chodził całkiem nieźle, na obroty się dobrze wkręcał. Zachciało mi się sprawdzić jak się wkręca do 7000, na 2 biegu przeciągłem do do 7000, no i oczywiście dalej kontynuowałem jazdę na wyższych biegach. I właśnie chyba przez to 7000 obr. coś rąbnęło w silniku. Problem polega na tym, że coś stuka w nim, im wyższe obroty tym bardziej... Przy bardzo spokojnej jeździe, tak do 2000 obr. nie jest jeszcze aż tak tragicznie, ale dalej stuka jak nie wiem co. Wydaje mi się że te dźwięki dochodzą z pod pokrywy zaworów. Byłem co prawda u różnych mechaników aby posłuchali i powiedzieli mi co może być ale widać że akurat te mechaniki w mojej okolicy to tak się znają że aż strach. 2 powiedziało mi że to panewka na korbowodzie , a te stuki to jest walenie tłoka o głowicę... a kolejny powiedział że to chyba coż z zaworami nie tak.. Nie mam zbytnio kasy żeby robić cały silnik, dlatego proszę o radę co to może być. Bo może to jakaś pierdółka..
Możliwe że podczas takich wysokich obrotów przeskoczył pasek rozrządu na którymś wałku?
Silnik takto odpala bez żadnych problemów i trzyma równe obroty. Moc swoją też ma.
Oczywiście nie jest on w najlepszym stanie z tego co mi się wydaje ( mam uszkodzony bagnet od oleju i jak mu się wcześniej wcisnęło to pluł olejem górą , wydaje mi się że to są jakieś przedmuchy, ale chyba to nie ma nic wspólnego z tym stukaniem a mi najbardziej właśnie chodzi o to stukanie bo teraz wcale nie jeżdze autem - nie chce go całkowicie zajeździć) Bardzo proszę o odpowiedzi i z góry wszystkim dziękuję.
Pozdrawiam
Kamil
Na 90% panewka ale oczywiscie moze byc 100 innych powodow. Przez forum to raczej wrozenie z fusow. Zdejmij pokrywe zaworow i poogldaj walki bo to akurat prosta czynnosc.
Peugeot 205 GRIFFE Sliczny zielony i z sercem lwa
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
- zawodowiecleon81
- Junior
- Posty: 120
- Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tez mi sie tak wydaje że panewka a swoją droga to że przeciągnołeś go do 7000 to nie powinno się z nim nic dziać gdyby juz wczesniej sie nic nie działo, bo mozna tak spokojnie do 7tyś 1.4 i 1.1 krecić
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Problem z silnikiem 1.9 Mi 16V 157 KM
Dzięki za porady, ja wiem że 7000 to nie jest nic strasznego dla tych silników... bo one właśnie fabrycznie normalnie krecą się do 7000, ale on wcześniej już tak jakby troszeczke stukał, oczywiście nie było to aż tak bardzo słyszalne... a te 7000 obr. dało mu popalić do reszty.. A tak z ciekawości, jak Panewka to ile kosztuje taki remont? Znacie gdzieś jakiegoś dobrego mechanika który zająłby się takim Mi16? Bo u mnie to mówią że się nawet by za to nie brali... (właśnie widać jak się znają:/)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Stuka jakby z pokrywy zaworow, ale jak kucniesz i posluchasz dolu to uslyszysz ze to dol.
To jest bankowo panewka! A jak juz tak wali to mozliwe ze ja obrocilo, a jak obrocilo, to znaczy ze wal do szlifu!! Jak wal do szlifu to trzeba silnik wyjac i caly rozebrac!
Jezeli wal jeszcze nigdy nie byl szlifowany to spoko, a jak juz raz byl, to dupa, trzeba szukac innego walu, bo te waly tylko 1 szlif maja w zapasie.
My mozemy sie silnikiem zajac. Jestesmy z Opola
Tlok moze stukac o glowice!! Juz 2 takie glowice zdjelismy i w obu przypadkach byla obrocona panewka na korbie. Glowice i tloki byly podziargane.
Panewke korba splaszcza i rozbija na boki, robi sie luz, i sila odsrodkowa tlok leci do gory i zanim spadnie na dol, z ta sila wlasnie udeza w glowice. W zawory nie walnie, bo one wtedy sa zamkniete, i chowaja sie glebiej. Tlok udeza w ten chodek na glowicy.
W Mi16 jednak takiego schodka nie ma.
To jest bankowo panewka! A jak juz tak wali to mozliwe ze ja obrocilo, a jak obrocilo, to znaczy ze wal do szlifu!! Jak wal do szlifu to trzeba silnik wyjac i caly rozebrac!
Jezeli wal jeszcze nigdy nie byl szlifowany to spoko, a jak juz raz byl, to dupa, trzeba szukac innego walu, bo te waly tylko 1 szlif maja w zapasie.
My mozemy sie silnikiem zajac. Jestesmy z Opola
Tlok moze stukac o glowice!! Juz 2 takie glowice zdjelismy i w obu przypadkach byla obrocona panewka na korbie. Glowice i tloki byly podziargane.
Panewke korba splaszcza i rozbija na boki, robi sie luz, i sila odsrodkowa tlok leci do gory i zanim spadnie na dol, z ta sila wlasnie udeza w glowice. W zawory nie walnie, bo one wtedy sa zamkniete, i chowaja sie glebiej. Tlok udeza w ten chodek na glowicy.
W Mi16 jednak takiego schodka nie ma.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
405 Mi16 silnik 1.9 16V 157 KM - mam problem z silnikiem.
Witam!
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pokrywę zaworów już odkręcałem i nic tam nie widać aby coś złego się działo. Jutro będe odkręcał miskę olejową to zobaczę panewki. Jeśli byłyby Ok to zmierze jeszcze kompresje. Może coś się dojdzie. A mam jeszcze takie pytanko. Mogła pęknąć sprężyna zaworowa?? , bo mi znajomy mówi że on tak kiedyś miał. Czekam na odpowiedź.
Pozdrawiam
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pokrywę zaworów już odkręcałem i nic tam nie widać aby coś złego się działo. Jutro będe odkręcał miskę olejową to zobaczę panewki. Jeśli byłyby Ok to zmierze jeszcze kompresje. Może coś się dojdzie. A mam jeszcze takie pytanko. Mogła pęknąć sprężyna zaworowa?? , bo mi znajomy mówi że on tak kiedyś miał. Czekam na odpowiedź.
Pozdrawiam
Problem z silnikiem 1.9 Mi 16V 157 KM
Witam
Właśnie wczoraj odkręciłem miskę olejową i wszystko się wyjaśniło. Pęknięta była panewka na korbowodzie. Jedna osoba powiedziała mi że jeśli się nie obróciła to ok, a jak się obróciła to kiepsko... W związku z czym mam pytanie, jak poznać czy panewka się obrócila czy nie? Zastanawiam się czy by odrazu nie wymienić wszystkich panewek korbowodowych... Ile taka panewka na 1 korbowód ( te 2 elementy) może kosztować?
Zastanawiam się jeszcze nad tym, czy to stukanie to była tylko ta panewka ( po rozebraniu wystarczyło ręką poruszać to stukała jak nie wiem co), dalej się zastanawiam czy może dodatkowo przez to tłok uderzał w głowicę... Nie mam teraz kasy aby robić cały silnik więc zamierzam tylko wymienić tą pękniętą panewkę i dalej śmigać:)
A i jeszcze takie pytanko, podobno mój Mi16 ma 157 KM, a jest to chyba typ XU9J4 i wszędzie jest napisane że ma 160 KM. Może mi ktoś powiedzieć czy możliwe aby miał 157 KM? Czekam na odpowiedzi i z góry dzięki
Pozdrawiam
Właśnie wczoraj odkręciłem miskę olejową i wszystko się wyjaśniło. Pęknięta była panewka na korbowodzie. Jedna osoba powiedziała mi że jeśli się nie obróciła to ok, a jak się obróciła to kiepsko... W związku z czym mam pytanie, jak poznać czy panewka się obrócila czy nie? Zastanawiam się czy by odrazu nie wymienić wszystkich panewek korbowodowych... Ile taka panewka na 1 korbowód ( te 2 elementy) może kosztować?
Zastanawiam się jeszcze nad tym, czy to stukanie to była tylko ta panewka ( po rozebraniu wystarczyło ręką poruszać to stukała jak nie wiem co), dalej się zastanawiam czy może dodatkowo przez to tłok uderzał w głowicę... Nie mam teraz kasy aby robić cały silnik więc zamierzam tylko wymienić tą pękniętą panewkę i dalej śmigać:)
A i jeszcze takie pytanko, podobno mój Mi16 ma 157 KM, a jest to chyba typ XU9J4 i wszędzie jest napisane że ma 160 KM. Może mi ktoś powiedzieć czy możliwe aby miał 157 KM? Czekam na odpowiedzi i z góry dzięki
Pozdrawiam