2 pytanka o 2 różne sprawy

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Miezwinsky

2 pytanka o 2 różne sprawy

Post autor: Miezwinsky »

Witam
Od niedawna mam 205 1,4 na dwóch weberach. Autko powoli
zaczyna odkrywać przede mną swoje tajemnice ;) (wiecie o co chodzi)
. Mam dwa pytanka, na które mam nadzieję szanowne grono
klubowiczów mi odpowie.

1- Wczoraj zawiesił mi się wskaźnik paliwa. To znaczy nie do końca,
bo po wyjęciu kluczyka normalnie opada na "dno". Po włożeniu
skacze natomiast do 3/4 pojemności baku. Na pewno żadne krasnoludki
mi w nocy nic nie tankowały, tym bardziej, że się zaczęła świecić
już rezerwa. Co to może być?. Pływak?. Mieliście podobny problem?.

2- Kolejny problem z silnikiem - Otóż kiedy silniczek się już ładnie nagrzeje, ma jakieś 80-90 stopni to czasem zdarza się tak, że jak
mu przycisnę (4000 - 4500tys - takie w sumie skromne przyciśnięcie)
to przy nagłym wciśnięciu sprzęgła gwałtownie spadają obroty do jakichś
500. Silnik nie gaśnie, a po chwili pracuje jjuż normalnie. Co to może być?

Dzięki za informacje.
Acha! jeszcze jedno pytanko dotyczy skrzyni: Mam dwie wersje porad
od znajomych mechaników. Jeden twierdzi, że jej czas dobiega końca,
drugi natomiast że ten hałas przy zmianie biegów to w 205 normalne
i radzi tylko ewentualnie wymienić olej. Czy mam już skubać na skrzynkę
cczy faktycznie jeszcze spokojnie jeździć?.
Jeszcze raz dzięki.
Pozdro
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

1. Moze faktycznie krasnoludki :)
2. Jak wciskasz sprzeglo to zazwyczaj spadaja obroty :)
3. Jaki to halas?
Moj profil -> http://www.Michal.205.pl
Automobilklub Galicyjski -> http://www.agalicyjski.pl
Miezwinsky

Post autor: Miezwinsky »

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź ;)
Co do silnika to nie zdawałem sobie sprawy, że po naciśnięciu sprzęgła
spadają obroty;), a tak serio to obaj wiemy, że 500 obrotów to trochę mało:).
W sumie tak naprawdę to nakłamałem troszkę;). Z tymi obrotami to jest
tak, że silnik pracuje nierówno skacze od 500 do 1000. Tak właśnie jest.

Hałas jak to hałas hałasuje;). Przy zmianie biegów słychać takie "stuknięcie".
Biegi wchodzą gładko nic nie haczy, więc wolę się upewnić czy muszę
Faktycznie wywalać kasę na skrzynię czy ta moja jeszcze trochę pojeździ.
Dzięki
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

Wiesz, ja juz tyle zrobilem przy moim aucie ze mam nastepujaca zasade: jak sie cos ma urwac to sie urwie i dopiero wtedy wymienie :D
Moj profil -> http://www.Michal.205.pl
Automobilklub Galicyjski -> http://www.agalicyjski.pl
Miezwinsky

Post autor: Miezwinsky »

Więc wyznajesz zasadę jaką od zawsze wbija mi do głowy
znajomy mechanik Cytuję jego słowa: Samochód ma jechać do przodu, czasem
do tyłu, hamować, czasem skręcać, a jak ci coś stuka puka i tak dalej to se
kobieta lekkich obyczajów radio przygłoś;). To mi dzisiaj powiedział (wkurzyłem go głupimi pytaniami)
Awatar użytkownika
wojti
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 19 mar sob, 2005 8:04 pm
Numer Gadu-gadu: 0

hej

Post autor: wojti »

hejka a co to masz wersjaa rallye czy lezaka?? na wenberach?? pozdro:)
rallyeeeeeee do you feel it :D:D:D:D:D
Awatar użytkownika
wojti
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 19 mar sob, 2005 8:04 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: wojti »

Michal pisze:Wiesz, ja juz tyle zrobilem przy moim aucie ze mam nastepujaca zasade: jak sie cos ma urwac to sie urwie i dopiero wtedy wymienie :D
swieta prrwda niektore rzeczy beda ci stjkac pukac dluuuuugo zanim sie rozssypia hehe:)
rallyeeeeeee do you feel it :D:D:D:D:D
Miezwinsky

Post autor: Miezwinsky »

Silnik to leżak. No i co z tym kurcze wskaźnikiem paliwa?
Wacman
Junior
Posty: 122
Rejestracja: 29 paź sob, 2005 6:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Wacman »

Wskaźnik paliwa, tym się nie przejmuj, mógl sie chwilowo zawiesić, ale podczas jazdy powinien prawidłowo wskazywać, aha nie zapomnij o tankowaniu 8)7
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

I na zlocie jakims Wroclawskim mam nadzieje ze sie pojawisz :)
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

wskaźnik w 205 działa tak... jak jest w połowie, to spoko, możesz jechać daleeko
jak jest na 1/4 to cholera go wie, czy zaraz spadnie do zera, czy za zakrętem znowu na długo nie wzrosnie do połowy :)

a jak jest na zerze... no to w przypadku gaźnika z 50 km spokojnie przejedziesz... na wtrysku mam z tym problem :)


ostatnio zadziwiła mnie moja kobita... zaczęła mi wciskać do głowy to samo co tobie twój mechanik :P że jak stuka to radio głośniej :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

woocash pisze:
ostatnio zadziwiła mnie moja kobita... zaczęła mi wciskać do głowy to samo co tobie twój mechanik :P że jak stuka to radio głośniej :wink:
:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
tygrysek_82

Post autor: tygrysek_82 »

To ja moze podziele sie swoimi spostrzezeniami odnosnie skrzyni biegow.
Odkad pamietam "dwójka" miała humory: raz wskakiwała cichutko, a raz powarczała sobie ;-) Wymiana oleju czy uszczelniaczy troche pomogly ale nie rozwiazywaly problemu. Przejechalem tak ok hmmm 80 tys km i skrzynia jeszcze nie wykitowala. Nie rozbierałem jej nigdy, gdyż to jak dla mnie za poważne, wiec nie znam jej dokladnej kondycji.

Swoja droga chyba nie oplaca sie remontowac takich skrzynek. Za ok 200-300 mozna do mojego juniorka kupic skrzynke, a w warsztacie tak orientacyjnie powiedzial mi "majster" 500. Co sadzicie o tym? Dodam ze silnik TU9
ODPOWIEDZ