skrzynia w TU3

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

skrzynia w TU3

Post autor: TOMBIKE »

Witam, mam pytanie czy ktoś kiedyś wyciągał skrzynie z silnika TU3? Proszę o jakieś rady itp bo mam zamiar przerzucać skrzynie w najbliższym czasie i nie wiem czy trzeba wyciągać silnik czy obejdzie się bez tego. Duzo wogóle przy tym roboty jest?
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

Bez wyjmowania sie obejdzie, ale poduszki pod silnikiem mozna uszkodzic przy tym.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

Nie musisz wyjmowac silnika, wystarczy ze go podwiesisz... Samo wyjecie skrzyni to nie problem, musisz poodczepiac pare pare kabelkow, linke sprzegla, jakies przewody plynu chlodniczego, zdjac kopulke rozdzielacza zaplonu, wykrecic rozrusznik, spuscic olej, wyjac polosie napedowe i odkrecic sruby mocujace skrzynie do silnika. Z tym moze byc problem bo sruby czasami lubia sie zapiec (tak jak w moim przypadku) dlatego warto od razu odkrecac je nie zwyklym imbusem a Torxem... Jak to nie pomoze to lac obficie WD40 i odczekac z dzien... W moim przypadku sruba sie wyrobila na tyle ze musialem wbic wiekszego Torxa z drobnymi zabkami w leb i dopiero ruszyla...

Jeszcze moze byc problem z wyjeciem dluzszej polosi z podpory gdzie siedzi na lozysku. Jezeli sie nie da to trzeba wykrecic cala podpore i wyjac polos razem z nia. Tak tez bylo w moim przypadku. Zeby wyjac polosie musisz wyjac zwrotnice z McPersona i odkrecic nakretki przy piascie.

Sama skrzynia nie wazy duzo, w jednej rece da sie ja utrzymac.

Ogolnie troche roboty jest, a jeszcze jak do tego dojda problemy z wykreceniem srub przy skrzyni i wyjeciem dluzszej polosi to moze zejsc troche dluzej.
Moj profil -> http://www.Michal.205.pl
Automobilklub Galicyjski -> http://www.agalicyjski.pl
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

że sie tak chamsko wetne w temat.. :wink:

jak odkręcić tą cholerną śrubę za kołem .. tą "kontrolną" od skrzyni właśnie...
już dwie klamki pogiąłem i nie dało rady... próbowałem też przecinakiem (rorx przecinak..:P) lekko ją "odbić" i nic... no a opórcz wlania oleju chciałbym jednak znac jego poziom....

jakies myki ??.. grzać tego raczej nie można...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

Na wszystko dobre jest WD40... Sprobuj Torxem, trzeba jednak troszke sily uzyc...

Ja olej spuszczalem po wyjeciu polosi a wlewalem przez odpowietrznik :) Szkoda sie meczyc jak sa inne rozwiazania ;) Ale przy wlewaniu oleju trzeba jednak odkrecic gorny korek...
Moj profil -> http://www.Michal.205.pl
Automobilklub Galicyjski -> http://www.agalicyjski.pl
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

hemm?? jaki górny korek :)

bo chyba coś spartoliłem...

nie mogłem odkręcić tej śruby z boku, i wlałem przez takie coś... wystająca troszke rurka, na lewo od półki na aku.... nakryta tylko (nie zakręcona) takim plastikowym ... eee... czymś :) i to coś waniało olejem...

na ziemi nic nie zostało :) sprzęgło tez sie nie ślizga.. więc gdzie ja to wlałem :P i jak teraz sprawdzić poziom oleju....
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

Ta rurka przez ktora wlewales olej to wlasnie odpowietrznik skrzyni...

W skrzyni sa dwa korki, jeden dolny do spuszczania oleju, drugi gorny przelewowy... Jak sie wlewa olej do skrzyni to trzeba odkrecic gorny korek i lac olej do tego momentu az olej zacznie wyplywac przez otwor... Wtedy to juz jest tyle ile trzeba, wkreca sie korek i wsio :)
Moj profil -> http://www.Michal.205.pl
Automobilklub Galicyjski -> http://www.agalicyjski.pl
ODPOWIEDZ