1,8 TD grzeje sie a wiatraki dzialaja...
1,8 TD grzeje sie a wiatraki dzialaja...
Witam tak jak w temacie mam 1,8 TD i grzeje sie silnik temperatura dochodzi do 100 ale w wiekszosci to przekracza lekko 90 a wczesniej mialem po 81 C. I tujest pytanie co mam z tym zrobic bo ostatnio wymienilem czujnik temperatury sprawdzilem wiatraki oba sa sprawne tylko cos pozno sie zalanczaja...Slyszalem ze diesle maja jakies dodatkowy obieg plynu chlodniczego i ze zalancza on sie jak jest wiksza temperatura silnika czy cos...ale to nie jestem pewien. Prosze o pomoc co moge sprawdzic zeby temperatura byla w normie bo tak to widze strasznu spadek mocy mojej 205-tki;)
(Na trasie mam tak 85 ledwo auto sie zatrzyma i mam 90 i leci do gory...)
Plyn w chlodnicy jest dolany....dolalem tez troche wody destylowanej bo slyszalem ze mozna lac ??? Moze tu cos jest nie tak?
(Na trasie mam tak 85 ledwo auto sie zatrzyma i mam 90 i leci do gory...)
Plyn w chlodnicy jest dolany....dolalem tez troche wody destylowanej bo slyszalem ze mozna lac ??? Moze tu cos jest nie tak?
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Moze termostac cos szwankuje, a chlodnice masz tez goracą? Dwa obiegi sa we wszystkich silnikach, maly tylko przez silnik i nagrzewnice od ogrzewania, duzy dodatkowo przez chlodnice, duzy otwierany jest wlasnie termostatem gdy osiagnie silnik temperature w okolicach 80st (zalezy od termostatu) Moze masz skopany, moze jakis o za duzej temperaturze... Czujnik od wiatrakow masz w chlodnicy pod rura wchodzaca wlasnie z termostatu.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Jezeli padl termostat to ile by mnie kosztowala taka naprawa i co ewentulnie moglo by sie zepsuc? Nie wiem czy jest warto samemu brac sie za rozbieranie i naprawianie czy dac do mechanika albo odrazu na szrot sie wybrac
Zauwazylem tez ze silnik po odpaleniu dosc szybkio lapie temperature...
Pozdrawiam Adrian
Dodano po 12 godzinach 6 minutach:
HHmm nikt nic nie wie??Pomocy dla nowicjusza
Zauwazylem tez ze silnik po odpaleniu dosc szybkio lapie temperature...
Pozdrawiam Adrian
Dodano po 12 godzinach 6 minutach:
HHmm nikt nic nie wie??Pomocy dla nowicjusza
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ten termostat sprawdz jak Pagi pisze bo to podstawa
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
hhmm sprawdze termostat u mechanik... jak cos to moze odwiedze szrot ale pewnie znow bede mial problemy z dostaniem takiego termostatu bo ten moj model pug to jakis nietypowy;). Dziekuje za rady jak juz cos wykombinuje to dam znac
Dodano po 2 minutach:
Aha Pagi co do tego co tam pytales wyzej to chlodnica jest ciepla a nawet goraca wiec niby jest wszystko ok ale i tak ma spora ta temperature...Pokombinuje i dam znac co i jak...
Dodano po 2 minutach:
Aha Pagi co do tego co tam pytales wyzej to chlodnica jest ciepla a nawet goraca wiec niby jest wszystko ok ale i tak ma spora ta temperature...Pokombinuje i dam znac co i jak...
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Zaden nietypowy, poprostu, troche ich mniej niz zwyklych diesli. A termostat w/g katalogu IC pasuje od zwykluch diesli 1,8 i 1,9.
I nie kupuj na szrocie, bo nowy kosztuje 50zł, a jak dobrze przeszukasz forum to znajdziesz numer klienta ktory da Ci spore znizki w IC. IC w kielcach masz h... nie pamietam jak sie ulica nazywa, boczna domaszowskiej, skreca sie pierwsze skzyzowanie w prawo, w sumie zaraz za salonem peugeota.
Do mechanika ze sprawdzeniem tez nie masz co jechac... jak termostat dziala, to do osiagniecia przez silnik temp. ok 80st C, chlodnica ma byc zimna, a po przekroczeniu tej temperatury dosc raprotnie sie nagrzeje. Takze smialo sprawdzisz to sam.
I nie kupuj na szrocie, bo nowy kosztuje 50zł, a jak dobrze przeszukasz forum to znajdziesz numer klienta ktory da Ci spore znizki w IC. IC w kielcach masz h... nie pamietam jak sie ulica nazywa, boczna domaszowskiej, skreca sie pierwsze skzyzowanie w prawo, w sumie zaraz za salonem peugeota.
Do mechanika ze sprawdzeniem tez nie masz co jechac... jak termostat dziala, to do osiagniecia przez silnik temp. ok 80st C, chlodnica ma byc zimna, a po przekroczeniu tej temperatury dosc raprotnie sie nagrzeje. Takze smialo sprawdzisz to sam.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Dzieki za podpowiedzi wczoraj kupilem nowy termostat, nie bede sie juz bawil tylko wymienie kosztowal mnie 40zl wiec dzis jak bede mial czas to wymienie i zobaczymy jak bedzie a co do chlodnicy to sie nagrzewa dobrze wiatraki 2 wlanczaja sie jak silnik osiaga 91-92 ale schladza tylko do jakis 88-89 i wylancza wiatrak...a temperatura momentam jest na 92 czasami dochodzi do 96-97... Wczesniej zlewalem plyn chlodniczy bo wymienialem rurke ktora sie przedziurawila i od tego czasu jest cos nie tak...(Jest jakies odpowietrzenie w tych pieknych 1,8 TD?) Rurka ktora byla wymieniona znajduje sie (patrzac od przodu)z lewej strony patrzac od kola(zaraz za nim) jest tam tak metalowa ktora leci gdzies w strone kabiny i zamienia sie w gumowa...to wlasnie ja wymienilem na taka od poloneza bo nie moglem dostac identycznej... potem zalalem caly uklad i tyle...Nic nie odpowietrzalem....moze tu cos jest nie tak...