WItam, prosze Was o pomoc. Mam Peugeota 205 CTI rok 1987. Do niedawna był w nim silnik 1,6 105 KM (XU5J). Kupiłem silnik 1,9 128 KM (XU9JA), zrobiłem jego kapitalny remont i wsadziłem w miejsce silnika 1,6. Po swap'ie silnik nie chce odpalić, tzn. odpala ale momentalnie gaśnie. Silnik daje się uruchoić i pracuje gdy zastosować wpuszczenie w kolektor dolotowy startera w sprayu. To spowodowało, że zacząłem zastanawiać się czy problemem nie jest zbyt niskie ciśnienie paliwa we wtryskiwaczach. Po lekturze książki "Sam naprawiam Peugeot 205" zauważyłem, że silniki 1,6 i 1,9 mają pompy paliwa o różnych ciśnieniach. Wymieniłęm więc pompę na pompę z silnika 1,9. Sytuacja uległa poprawie w ten sposób, że silnik odpala ale pracuje jedynie kilka sekund i gaśnie. Czy mieliście może podobne problemy ze swapem silnika albo znane są Wam takie objawy.
Zaznaczam, żesilnik wymieniłem wraz z całym osprzętem, tzn. wtryskiwacze, aparat zapłonowy, komputer, przepływomierz. Nie mam natomiast pewności, że przepływomierz i komputer pochodzą z tego właśnie silnika ale kupiłem te części jako pasujące do 1,9 128KM. Ale nawet zakładając, że komputer i przepływomierz są z nie tego modelu to chyba z zapłonem nie byłoby problemu ? Czy były różne rodzaje pomp paliwa w silnikach 1,9 ? Z tego co czytałem we wszystkich benzynowych silnikach 1,9 była ta sama pompa o ciśnieniu 2,7-3,2 bar. Proszę Was o pomoc w rozwiązaniu tej zagadki. Pozdrawiam
Pomóżcie - SWAP, nie odpala silnik 1,9 GTI
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Hej!
1 rzecz bardzo wazna - komputer! Jezeli jest to Motronic to moga byc problemy!
Odlacz waz paliwowy od listwy wtryskow, i skieruj go do buteleczki, wejdz do auta i sproboj odpalic... jezeli w buteleczce nie bedzie paliwa, to znaczy ze pompa nie pracuje.
Moze sie tak dziac, jezeli masz komputer Motronic, i nie masz podlaczonego czunika obrotow silnika, ktory znajduje sie na obudowie skrzyni biegow.
Byc moze jest taka sytacja ze czujnik ten masz! I ze wszystko jest dobrze podlaczone, ale masz zle kolo zamachowe, i czujnik cos tam z kola zczyta... i pompa poda paliwo, ale ze kolo jest bez zebow do czujnika, po chwili moze auto gasnac.
Jezeli jednak masz Jetronica, to kolo komputera jest przekaznik - sprawdz go! Jezeli jest walniety to pompa nie bedzie podawala paliwa, jezeli przekaznik jest ok, to sproboj podac na pompe bezposrednio plusa i mase, i odrazu sproboj odpalic (aby pompa za dlugo tak nei chodzila bo ja uszkodzisz, poniewaz na nie pracujacym silniku jest zamkniety powrot paliwa). Jak odpali i bedzie chodzil, to przeswietl wszystkie kable ktore ida od wtyczki tego przekaznika az pod maske - moze jak przekladaliscie silnik, ktorys kabel urwaliscie. 2 kable ida do pompy paliwa, i 2 inne ida bodajrze do stacyjki.
Pompa daje 6 bar, a regulator cisnienia redukuje te wartosc na listwie wtryskowej do 3 barow, reszte puszczajac spowrotem. Wiec nawet mocno uzywane pompy czesto sa w porzadku.
Jezeli sie okaze ze z paliwem jest wszystko ok, to moze masz walniety czujnik temperatury silnika, i jest zbyt uboga mieszanka aby auto odpalilo. Aby chwiliwo wzbogacic mieszanke, odepnij wtyczke od przeplywomierza powietrza i sproboj odpalic... auto bedzie dostawalo MAX bogata mieszanke, ale powinno odpalic (przy odpalaniu baw sie pedalem gazu....). Jezeli auto odpali... to znaczy ze na 90% masz do wymiany czujnik temperatury wody. Jezeli wymiana czujnika temp wody nie przyniesie efektow to kolejnym etapem jest sprawdzenie przeplywomierza powietrza.
Te wszystkie kroki maja sens pod warunkiem ze z iskra i kolejnoscia przewodow zaplonowych jest wszystko w porzadku.
A jak nie dacie rady, to zapraszam do Nas... na pewno odpalimy te auto.
1 rzecz bardzo wazna - komputer! Jezeli jest to Motronic to moga byc problemy!
Odlacz waz paliwowy od listwy wtryskow, i skieruj go do buteleczki, wejdz do auta i sproboj odpalic... jezeli w buteleczce nie bedzie paliwa, to znaczy ze pompa nie pracuje.
Moze sie tak dziac, jezeli masz komputer Motronic, i nie masz podlaczonego czunika obrotow silnika, ktory znajduje sie na obudowie skrzyni biegow.
Byc moze jest taka sytacja ze czujnik ten masz! I ze wszystko jest dobrze podlaczone, ale masz zle kolo zamachowe, i czujnik cos tam z kola zczyta... i pompa poda paliwo, ale ze kolo jest bez zebow do czujnika, po chwili moze auto gasnac.
Jezeli jednak masz Jetronica, to kolo komputera jest przekaznik - sprawdz go! Jezeli jest walniety to pompa nie bedzie podawala paliwa, jezeli przekaznik jest ok, to sproboj podac na pompe bezposrednio plusa i mase, i odrazu sproboj odpalic (aby pompa za dlugo tak nei chodzila bo ja uszkodzisz, poniewaz na nie pracujacym silniku jest zamkniety powrot paliwa). Jak odpali i bedzie chodzil, to przeswietl wszystkie kable ktore ida od wtyczki tego przekaznika az pod maske - moze jak przekladaliscie silnik, ktorys kabel urwaliscie. 2 kable ida do pompy paliwa, i 2 inne ida bodajrze do stacyjki.
Pompa daje 6 bar, a regulator cisnienia redukuje te wartosc na listwie wtryskowej do 3 barow, reszte puszczajac spowrotem. Wiec nawet mocno uzywane pompy czesto sa w porzadku.
Jezeli sie okaze ze z paliwem jest wszystko ok, to moze masz walniety czujnik temperatury silnika, i jest zbyt uboga mieszanka aby auto odpalilo. Aby chwiliwo wzbogacic mieszanke, odepnij wtyczke od przeplywomierza powietrza i sproboj odpalic... auto bedzie dostawalo MAX bogata mieszanke, ale powinno odpalic (przy odpalaniu baw sie pedalem gazu....). Jezeli auto odpali... to znaczy ze na 90% masz do wymiany czujnik temperatury wody. Jezeli wymiana czujnika temp wody nie przyniesie efektow to kolejnym etapem jest sprawdzenie przeplywomierza powietrza.
Te wszystkie kroki maja sens pod warunkiem ze z iskra i kolejnoscia przewodow zaplonowych jest wszystko w porzadku.
A jak nie dacie rady, to zapraszam do Nas... na pewno odpalimy te auto.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Cześć,
bardzo Ci dziękuję za obszerną opowiedź. Mam nadzieję, że to pomoże. Gdyby jednak nie pomogło, skorzystam z Waszej pomocy. Czy jakiś tel. kontaktowy możesz podesłać ? mmalordy@microman.com.pl
Pozdrawiam,
Michał
bardzo Ci dziękuję za obszerną opowiedź. Mam nadzieję, że to pomoże. Gdyby jednak nie pomogło, skorzystam z Waszej pomocy. Czy jakiś tel. kontaktowy możesz podesłać ? mmalordy@microman.com.pl
Pozdrawiam,
Michał
Skoro mial 1.6 to napewno nie motronic, a po przekladce 1.9 w miejsce 1.6 powinien palic od pierwszego i nie miec problemow z pompa paliwa (chyba, ze sama w sobie nie dziala...)
Cala reszte warto sprawdzic, bo po swapie z reguly jest cos nie tak z elektryka -szczegolnie jesli ktos to nieumiejetnie robi, bo przy tak malej ilosci miejsca latwo urwac jakis kabelek...
Cala reszte warto sprawdzic, bo po swapie z reguly jest cos nie tak z elektryka -szczegolnie jesli ktos to nieumiejetnie robi, bo przy tak malej ilosci miejsca latwo urwac jakis kabelek...