Rozrząd 1.9 GTI 8V jak ustawić HELP!!!!
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Rozrząd 1.9 GTI 8V jak ustawić HELP!!!!
Witam wiecie może jak ustawia sie,gdzie są znaki na kole pasowym i na wałku rozrządu.Kupiłem niedawno i czebaby sprawdzić bo coś mi sie nie podoba.Na wale znalazłem takie nacięcia w GMP a na kole wałka nic takiego nie ma ale jest ta dziura na kole i w głowicy tyle tylko że sie to nie zgadza. Acha nie wiem dokładnie ale jest blaszka z opisem D6B tyle tylko że przynitowana do głowicy jak by ktoś coś wiedział to HELP WANTED !!!
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
tak tylko u mnie jak te znaki na dole sie zgadzają to te w wałku na klin ustalający sie mija o jakieś 4 zęby paska czy to by wogóle wtedy chodziło
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Podłączając się pod temat rozrządu
Ok 3000km temu robiłem o mechanika rozrząd, wszystko na nowych częściach (Gates, TRW) po czym kilka dni temu usłyszałem dziwne odgłosy spod maski. Z początku padło na łożysko alternatora ale po zdjęciu paska wyraźnie rozrząd
I teraz pytanie - skoro rozrząd powinien wytrzymać ok 60tyś km, a podzespoły chyab niezłej jakości, to co jest kurcze? Wada części czy raczej błąd mechanika?
Co prawda jutro się okaże, bo auto idzie na warsztat, a mechanika już i tak zmieniłem, ale czy takie sytuacje są częste i z czego zwykle wynikają?
Ok 3000km temu robiłem o mechanika rozrząd, wszystko na nowych częściach (Gates, TRW) po czym kilka dni temu usłyszałem dziwne odgłosy spod maski. Z początku padło na łożysko alternatora ale po zdjęciu paska wyraźnie rozrząd
I teraz pytanie - skoro rozrząd powinien wytrzymać ok 60tyś km, a podzespoły chyab niezłej jakości, to co jest kurcze? Wada części czy raczej błąd mechanika?
Co prawda jutro się okaże, bo auto idzie na warsztat, a mechanika już i tak zmieniłem, ale czy takie sytuacje są częste i z czego zwykle wynikają?
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
kiedyś ktoś przy tym majstrował i jest tak ; jak na wale ustawie znaki to na wałku rozrządu są namalowane znaki tyle tylko ze ten klin ustalający nie pasuje wtedy ni cholery ale może tam są jakieś przeróbki bo samochodzik już pierwszej nowości nie jest a do tego składak tak że chwilami sam sie boje ale złoże tak jak było bo jeżdziło a może kiedyś sie zajedzie do jakiegoś fachury acha a wiecie może jaki jest statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu????
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
d_ARC - mechanik za mocno napial pasek, blok i glowica sa aluminiowe, i one sie rozszerzaja. To co ci halasuje to pompa wody i rolka napinacza. Rozrzad trzeba umiec napiac.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Po ostatnich wizytach u mechanika padło na osłony rozrządu, rzeczywiście szczególnie ta pod pompą wody praktycznie przetarta przez pasek.
Chcąc nie chcąc wybrałem się do ASO kupiłem osłony, pasek Contitecha i do mechanika.
Po wymianie było dobrze tylko do chwili aż silnik się nie rozgrzał. Poluźnienie paska tylko trochę pomogło, bo wciąż ociera szczególnie o osłonę pod pompą Co więcej po zdjęciu górnej osłony okazało się, że pasek chodzi na boki na kole pasowym i to ok 3-5 mm i ociera o osłony.
No i teraz tak - głowica prosta po planowaniu na początku roku, rolka TRW wymieniona, co do pompy wody to jakiś noname zamiennik był więc może to. Ale główne podejrzenia padły na 2 koła na których chodzi pasek. Wizualnie nie da się ocenić które jest krzywe więc pozostaje metoda eliminajci
Czy są jakieś inne możliwości ? Ile kosztują rzeczone koła i czy ktoś może ma?
Pomocy bo już mnie trafia, a nie mam ochoty co pół roku płacić za pasek, osłony i robociznę...
Chcąc nie chcąc wybrałem się do ASO kupiłem osłony, pasek Contitecha i do mechanika.
Po wymianie było dobrze tylko do chwili aż silnik się nie rozgrzał. Poluźnienie paska tylko trochę pomogło, bo wciąż ociera szczególnie o osłonę pod pompą Co więcej po zdjęciu górnej osłony okazało się, że pasek chodzi na boki na kole pasowym i to ok 3-5 mm i ociera o osłony.
No i teraz tak - głowica prosta po planowaniu na początku roku, rolka TRW wymieniona, co do pompy wody to jakiś noname zamiennik był więc może to. Ale główne podejrzenia padły na 2 koła na których chodzi pasek. Wizualnie nie da się ocenić które jest krzywe więc pozostaje metoda eliminajci
Czy są jakieś inne możliwości ? Ile kosztują rzeczone koła i czy ktoś może ma?
Pomocy bo już mnie trafia, a nie mam ochoty co pół roku płacić za pasek, osłony i robociznę...
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
a może rolka TWR jest brudna u mnie tak było i pasek pływał na boki przy wymnianie na nowy (po zakupie wozu) oczyściłem rolke i wszystko jest gites
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207