temat rozrusznika.

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Przez nieszczelne weze gumowe rozrusznik ledwo kreci? :shock:
To sie chyba zwie teoria chaosu 8)

Jak juz odpali to jak sie wkreca? Lekko czy masz wrazenie, ze cos go trzyma?
Awatar użytkownika
sirius66
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar czw, 2006 10:20 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: sirius66 »

no też tak myślałem jak Ty że ta teoria niejest zbyt dobra, apropo czy coś go trzyma?? kurcze ciężko powiedzieć dawniej ledwo co jeździł teraz kopa ma, niechce Cie wprowadzać w bląd ale coś z tego może być, jest taki jakby bardziej stabilny
Zaczarowany:)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

na zimno i na cieplo tak samo ledwo kreci?
Awatar użytkownika
sirius66
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar czw, 2006 10:20 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: sirius66 »

na zimno dużo lepiej jak się zagrzeje to już tragedia.:(
Zaczarowany:)
VIRTUS
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 17 gru sob, 2005 8:23 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: VIRTUS »

Ja dziś oddałem puga do serwisu z BOSCHa bo już nie miałem siły na ten rozrusznik zreszta mam taki rozpiżdziel w instalacji ze najstarsi górale takiego nie widzieli
Just a little bit too fast !!!
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

sirius66 pisze:na zimno dużo lepiej jak się zagrzeje to już tragedia.:(
Odpowiedzi mozesz szukac w:
1.Kable zasniedziale -wzrost temp=wzrost oporu w przypadku miedzi
2.Panewki
3.Tulejki w rozruszniku

Sam nie wiem

:roll:
Awatar użytkownika
sirius66
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar czw, 2006 10:20 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: sirius66 »

Banita wielkie dzięki będe tego szukał, sprawdzał itd itd.jak coś znajde to dam ci znać.
pozdrawiam
Zaczarowany:)
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: cyborg »

jesli masz rozrusznik z przekladnia planetarna to mozliwe ze magnes/magnesy ci sie odkleil/y. Ja tak mialem w ubieglym roku-jesienia niby krecil dosc normalnie, a jak przyszla zima i mrozy 30-stopniowe to normalnie nie mial sily przekrecic.. Grzanie misy olejowej i podpiecie aku z innego auta nic nie dalo-po prostu nie mial sily.. Okazalo sie ze z 4 magnesow przyklejonych do stojana jeden jest na swoim miejscu, pozostale odkleily sie i sila przyciagania przylgnely do wirnika. Nie dosc ze wirnik obracal sie tylko dzieki sile tego jednego magnesu to jeszcze pozostale 3 go hamowaly bo zaparly sie o ten jeden przyklejony... Po przyklejeniu magnesow klejem Chester Molecular wszystko juz prawie rok jest ok..
Awatar użytkownika
sirius66
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar czw, 2006 10:20 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: sirius66 »

z przekładnia planetarną, hmm a co to jest?? sprawdzę jaką mam jeśli taką jak cyborg mówi to zrobię jak Ty ,pozdrawiam
Zaczarowany:)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

w gti nie ma przekladni planetarnej -w kazdym razie nie spotraklem sie jeszcze z takim rozrusznikiem w tym samochodzie
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: cyborg »

w pugach sa dwa rodzaje rozrusznikow: taki tradycyjny jak w wiekszosci samochodow-z solidnym wirnikiem o duzej srednicy oraz z malym wirnikiem i przekladnia planetarna. W przypadku pierwszego rodzaju wlasnie takie objawy moga wskazywac na zuzyte tulejki, w tym drugim typie raczej nie powinny sie one zuzyc gdyz wirnik obraca sie z bardzo duza predkoscia i przekladnia planetarna zamienia duze obroty i maly moment obrotowy na male obroty i duzy moment. Wiec zeby uzyskac odpowiedni moment wirnik musi rozkrecic sie do bardzo duzych obrotow a w przypadku odklejenia magnesow jest to niemozliwe (tarcie).
Awatar użytkownika
Paweł
Junior
Posty: 198
Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
Numer Gadu-gadu: 46077
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Paweł »

Mam rozrusznik z przekładnią, ale miałem taki luz, że wirnik ocierał o magnesy (post z 04.09.2006).
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: cyborg »

mozliwe, nie twierdze ze nie-po prostu ja sie z tym nie spotkalem co nie znaczy ze to sie nie moze stac:) Pozdrawiam
ODPOWIEDZ