pytanie o silniki w gti 1,9

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Witam!

Glowica byla zrobiona do 1.6 co pisalem jak sprzedawalem. Byla ograniczona wymiarami homologacji, bo budowalismy ja wlasnie zgodnie z homologacja! Wiec mozna tam jeszcze bylo wiele zrobic!!

W tej chwili wyjezdza na dniach od nas samochod Michala MI, gdzie jednak dol silnika nie my skladalismy ze wzgedu na brak wolnego czasu, a skladalismy jedynie glowice i ja obrabialismy. Auto jezdzi fajnie w wiec mysle ze na hamowni fajny wynik wyjdzie.

Wkladajac glowice do Adiego samochodu nie mielismy pojecia w jakim stanie jest dol silnika!! Glowica znaczaco podniosla moc samochodu, ale ciagle nie wiadomo jaka byla moc przed zmiana glowicy, bo na pewno nie bylo to 105km.

Np. Gdy zalozylem dlubnieta glowice do silnika w swoim 1.9 to nie bylo czuc wielkiej roznicy!! Ale jak sie okazalo tydzien pozniej silnik wyzional ducha, byl zajechany, ta sama glowica + dobry silnik 1.6 i auto jest mocniejszy niz bylo majac dol 1.9.... jakie wnioski ?!

Wracajac jeszcze do globusowego samochodu, tam walek byl swiatek GT, o wzniosie 10mm, z tego co wiem seryjny walek do 1.6 ma wznios 11,8mm - bynajmniej tak podaje homologacja samochodu z silnikiem 115km.

Uwazam ze zmiana walka u Adiego znacznie by podniosla moc.

W kwestii czasu realizacji u nas, moze wypowiedziec sie Kuba z Gdyni, mu wszystko zrobilismy w ciagu 4 dni, na poczekaniu, na miejscu.

U Michala wszystko trwa dlugo, ale tam naprawde jest pelno roboty, i nie robimy tylko przy silniku, pozatym czesto bylo tak ze na wiele komponentow przyszlo nam czekac nieraz nawet miesiac czasu (np. Walek rozrzadu od Swiatka).
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

I o to mi chodzilo -dzieki bardzo :)
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

dzięki za pamięć :)
W moim samochodzie po zrobieniu głowicy i dołu różnica była trudna do opisania słowami (myślę, że łoooooooł, ewentualnie łooooogień to najbliższe prawdy określenia ;) ), choć pełni możliwości nie znam (nikt zresztą nie zna) - jak nim jeździłem to był na dotarciu, teraz ma założony wałek i nie jest pod niego zestrojony (chwilowo ;) )
Jeśli chodzi o czas to różnie z tym bywało - czasem faktycznie Krawczyki robiły coś sporo wolniej, niż zrobiłby to ktoś inny, ale zazwyczaj albo czekaliśmy na zamówione części (wałek, koło zamachowe, ...), albo czekaliśmy aż zbiorę brakującą kaskę
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Wiem przeciez, ze glupia glowice przez brak jakiegos simmeringu mozna 2 tygodnie robic 8)7
Awatar użytkownika
pki205
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 25 sty ndz, 2004 9:16 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pki205 »

Mam takie pytanie. Zastanawiam sie nad wsadzeniem do mojego silnika (XU9JAZ 122KM) plaskich tlokow i walka rozrzadu z wersji 130KM. Najpierw chcialbym skompletowac potrzebne graty do takiej przekladki. I tu mam pytania:

W przypadku tlokow - czy poza samymi tlokami z silnika 'dawcy' powinienem wyjac cos jeszcze? Czy jest roznica miedzy tlokami z wersji 105 i 130km (oczywiscie w obu przypadkach mowa o 1.9) z tego co wiem nie ale prosze o potwierdzenie.

W przypadku walka - walek wraz z ponumerowanymi szklankami (tu juz oczywiscie tylko 1.9 130km)?
ODPOWIEDZ