Strona 2 z 2

: 16 lis wt, 2004 1:23 am
autor: powerhorse
u mnie (1.4 wtrysk) 3000obrotów = rowniusienka 100 :)

: 16 lis wt, 2004 1:24 am
autor: powerhorse
oczywiscie na 5 biegu

: 16 lis wt, 2004 2:10 am
autor: robakkk
Dodam od siebie,ze bardzo prawdopodobne jest,ze wielu z nas ma podobne przelozenia, tylko wskazowka pokazuje inaczej. Znam sytuacje z autopsji, a bylo tak:
Kupilem swojego puga z deska bieda bez obro,ale ze dla mnie obro od licznika wazniejsze,to zamontowalem obrotomierz do tejze deski i na 5 biegu przy 4000obr/min mialem wspominane juz pzez Was 120km/h,a o ile dobrze pamietam przy 3000 na 5 biegu 90-95km/h.
Po pewnym czasie kupilem zegary z obro Jaeger-to te starsze...wskazania na 5 biegu 3000obr/min = 100km/h, 4000obr/min = 130 km/h.
I coz tu mowic- albo autko z nowymi zegarami jezdzi szybciej :wink: ,albo... zegary przeklamuja(zle wyskalowane lub przesunieta wskazowka).
Takwiec ostroznie z ocena predkosci, skrzyn i przelozen sugerujac sie licznikiem "na pokladzie".
Zreszta nie tylko Puga dotyczy niedokladnosc,bo pomiary wskazan licznikow samochodowych,ktore mozna spotkac czasem tu i tam,zwykle odbiegaja od rzeczywistosci W GORE...nieraz nawet powyzej 10% wskazania :shock:

: 16 lis wt, 2004 12:06 pm
autor: Kaktus
My z kuzynem wracajac z Wroclawia, gdy on kupil Honde Civic 1.4 sprawdzalismy co ona potrafi na autostradzie.

Kuzyn jechal Honda a ja jego VW Pasatem, on rozpedzil honde, a ja jechalem za nim, zrownalem sie z nim, majac 200km/h na predkosciomierzu, popatrzylem na niego, a jego mina wyrazala duze niezadowolenie! Troche mnie to zdziwilo.

Na parkingu pozniej okazalo sie ze Honda pokazywala 170km/h!!

A kuzyn tyle razy sie przechwalal ze Pasat jedzie 215km/h !! W co mu nie wierzylem, do czasu az sie sam z nim nie przejechalem z taka predkoscia. Zycie jednak pokazalo ze predkosciomierz w Pasacie dosc mocno zawyza prawdziwa wartosc predkosci.

: 16 lis wt, 2004 12:21 pm
autor: Demo84
A mozna dokładnie wykalibrowac predkosciomierz??

: 16 lis wt, 2004 12:30 pm
autor: Kaktus
Watpie - analogowego niemalze jestem pewien ze sie nie da. Cyfrowy pewnie tak.

Liczniki podpiete pod skrzynie biegow, zawsze beda podawaly oszukana wartosc, musialby byc predkosciomierz, dzialajacy na zasadzie efektu Doplera.

: 16 lis wt, 2004 12:34 pm
autor: robakkk
Kaktus- jest na to metoda :!: ...niezbyt profesjonalna,ale mozna przesunac wskazowke predkosciomierza na osce. Trzeba tylko miec punkt odniesienia,ktory jest pewny. A co do kalibrowania na mechanizmie...nie slyszalem,zeby byla mozliwosc poprawic po fabryce.

: 16 lis wt, 2004 12:43 pm
autor: Kaktus
Tak, ale zalozysz wieksze kola, i juz lipa ;) Napompujesz wiecej powietrza i juz lipa ;)

Mozna oczywiscie tak jak piszesz, przesunac na osce, ale nie zawsze blad wskazania predkosciomierza jest liniowy. I moze sie okazac za od 0-100 bedzie ci pokazywalo dosc dobrze, a pozniej juz moze zaczac wystepowac blad, oczywiscie bedzie on mniejszy niz ten ktory jest teraz.

Blad z reguly, jest bledem procentowym, takwiec jezeli jest to 10% to dla predkosci x mamy pokazana predkosc y obarczona bledem u

gdzie:
x - predkosc rzeczywista
u - blad wskazania wyrazony w procentach
y - predkosc pokazywana przez predkosciomierz

jezeli predkosciomierz zawyza wskazania:
x + (x * u) = y


i tak:

10 + (10 x 0,1) = 11 [km/h]
100 + (100x0,1) = 110 [km/h]
180 + (180x0,1) = 198 [km/h]

Tak wiec, aby przy 100km/h licznik pokazywal ci dobra wartosc, musialbys przesunac wskazowke na osce o 10km/h w dol. Jednak wtedy, jadac 10km/h licznik wskazywal by ci 0, a jadac 180km/h licznik wskazywal by 188km/h.

Tak wiec nie jest to raczej wykonalne.

: 16 lis wt, 2004 1:09 pm
autor: Demo84
Ja sobie sprawdziłem inaczej, w książce serwisowej jest podana predkosc na poszczególnych biegach i mozna to sprawdzic w rzeczywistosci.
Oczywiscie z tym moze byc tez różnie, mniejsza moc w samochodzie itd..
U mnie np. przekłamuje o 20 km\h od predkosci 40 km\h, a od 160 jest prawie idealnie.
Moze tez ktoś jechac za tobą, pod warunkiem ze to nowy samochód :P

: 16 lis wt, 2004 4:17 pm
autor: robakkk
Kaktus pisze:Tak, ale zalozysz wieksze kola, i juz lipa ;) Napompujesz wiecej powietrza i juz lipa ;)
Swieta prawda- wszystko ma wplyw,wiec sposob poniekad skuteczny tylko w wypadku jazdy na tym samym rozmiarze(lub innym wg tabeli zamiennikow).
Kaktus pisze:Mozna oczywiscie tak jak piszesz, przesunac na osce, ale nie zawsze blad wskazania predkosciomierza jest liniowy.
Malo "nie zawsze",powiedzialbym,ze czesto wlasnie liniowy nie jest i sa predkosci przy ktorych potrafi byc niemal dokladnie taki,jak powinien,a dla innej predkosci ma odchylke(przewaznie zawyza-tak skaluja wprzy produkcji) i to znaczna,tak jak pisze Demo84.
O przestawieniu wskazowki pisalem,bo wiele z naszych Pugow przeszlo przez rozne rece i zdaza sie np.,ze jakis poprzedni wlasciciel grzebal przy liczniku(nie wnikam po co :roll: ) i pozniej nie poskladal wszystkiego jak nalezy-czytaj wskazowki 8)

: 20 lis sob, 2004 1:54 pm
autor: januszj
Właśnie wczoraj zrobiłem, a dzisiaj zamieściłem, na stronce w swoim profilu, fotkę zegarów przy prędkości około 120km/h.

: 24 lis śr, 2004 1:26 pm
autor: Mav309
z zalozenia krotsze skrzynie sa ze slabszych silnikowo wersji (pomijam sytuacje silnikow 16nasto zaworowych).
Inna kwestia ze w wielu przypadkach to tylko inna ilosc na kole talerzowym, albo ataku w roznicowce...
moze ktos to wymienil z innej wersji...?

: 06 sty czw, 2005 11:58 pm
autor: zukers
no ja mam tez bardzo wysokie obroty przy 80km/h mam 3000 juz,
poza tym chcialbym sie spytac jak stoje silnik juz jest cieply i mam 1000 to duzo?? mozna ta jakos zmniejszyc?
i jakby sie chcialo kupic skrzynie z wiekszym przelozeniem sa takowe do 205-ek skad wiedziec jaka trza kupic?