205 Rally 1,3 kontra 205 GTi 1,9 - co lepsze?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Ari
Junior
Posty: 183
Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
Numer Gadu-gadu: 6883999
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ari »

TAK :lol: Demo ma racje, też na to kiedyś napadłem. To była ta wersja z leżącym silnikiem. Jest na stronie FIA
Awatar użytkownika
Demo84
Junior
Posty: 155
Rejestracja: 04 gru czw, 2003 11:27 pm
Numer Gadu-gadu: 3082188
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Demo84 »

samer pisze:A to jest homologacja miedzynarodowa ?
A tak miedzynarodowa, na stronie FIA znalazłem wiec...
Wielbiciel: Peugeot 205
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"

--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Demo84 pisze:
Ari pisze:Cała ZALETA tego samochodu tkwi w gaźnikach! Gaźniki a co to za problem. Że autko ma dużo więcej powietrza niż wtryskowiec?, że nie trzeba bulić za program na hamowni, że ma lepszą reakcję na gaz?, że można dowolonie stroic autko wielkością dysz, długością lejków? Gaźniki WEBER serii DCOE to esencja sportu samochodowego (a takie są w Rallye wersja 40)
Z ust mi to wyjałeś,
Wydaje mi się panowie, że się trochę za bardzo rozpędziliście. W ogóle ludzie u nas mają jakiegoś niesamowitego hopla na punkcie gaźników :roll: podczas, gdy nie ma w nich nic aż tak super-fajnego poza jednym - rzeczywiście każdy może w nich nagrzebać w garażu, przy pomocy śrubokręta niemalże. Pozostaje tylko kwestia jakości takich modyfikacji. :x
Na pewno natomiast mają gaźniki jedną zasadniczą wadę - nie osiągnie się na nich takiego dokładnego składu mieszanki jak przy wtrysku (a niestety w naprawdę wysilonych silnikach to jest dużo ważniejsze niż dolewanie wachy do granic możliwości układu paliwowego) no i trzeba nieustannie coś poprawiać, bo regulacja na specjalnie długo nie starcza w żadnym gaźniku :wink: .

A z powietrzem, no cóż - jeśli zrobi sie dobry dolot na osobnych przepustnicach, to zauważcie że przy wtrysku jest chociażby mniej elementów, które zaburzają strugę powietrza lecącego do silnika (wtryskiwacz praktycznie znajduje się w ściance kolektora/przepustnicy, a w gaźnikach zawsze coś tam jeszcze wystaje).

Pozdro
Piweł
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

off topic panowie

a tak apropo to jak oni to zrobili ze z silniczka 1.3 wyciągnęli 100KM ??? a z 1.9 tylko o 30KM więcej ???
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Stopien sprezania, walek rozrzadu, no i wlasnie gazniki a raczej srednica dolotu powietrza. W Rallye jest to chyba 80mm na srednicy w sumie, a w GTI bodajrze 55mm.

Tak jak pisze Piwel - wtrysk zawsze bedzie lepszy, pod warunkiem ze wsadzimy 4 przepustnice :) Gazniki poprostu sa tansza opcja na dostarczenie silnikowi wiekszej ilosci powietrza.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Ari
Junior
Posty: 183
Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
Numer Gadu-gadu: 6883999
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ari »

50 mm
Awatar użytkownika
Ari
Junior
Posty: 183
Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
Numer Gadu-gadu: 6883999
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ari »

No wiesz Piweł ale osobne przepustnice kosztują majątek. Oczywiście gaźniki są dużo mniej dokładne i trzeba doświadczenia i kilku prób na hamowni i na drodze, żeby znaleźć optymalne do przeróbek i pogody ustawienia. Jednak dzięki zegarom gaźniki można ustawić dość dokładnie i wystarczy zapisać ustawienia. Niemniej jednak zgadzam się, że osobne przepustnice to najlepsze rozwiązanie. Tylko w jakim seryjnym aucie one są?
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

no dobra :!: to teraz pomóżcie jak i gdzie mogę wyregulować swoje gażniki w Warszawie :?: :!: :!:

trochę nie ten dział i temat ;)
spróbuj w: Warsztaty/Sklepy jeżeli chodzi o "gdzie", a Forum techniczne jeżeli chodzi o "jak" ;)
Zablokowany