205 Rally 1,3 kontra 205 GTi 1,9 - co lepsze?
- Demo84
- Junior
- Posty: 155
- Rejestracja: 04 gru czw, 2003 11:27 pm
- Numer Gadu-gadu: 3082188
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A tak miedzynarodowa, na stronie FIA znalazłem wiec...samer pisze:A to jest homologacja miedzynarodowa ?
Wielbiciel: Peugeot 205
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"
--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
Właściciel: Lancia Delta HF Turbo "MARTINI"
--< http://www.ITC.yoyo.pl >--
--< http://www.Demo.Peugeot205.pl >--
Wydaje mi się panowie, że się trochę za bardzo rozpędziliście. W ogóle ludzie u nas mają jakiegoś niesamowitego hopla na punkcie gaźników podczas, gdy nie ma w nich nic aż tak super-fajnego poza jednym - rzeczywiście każdy może w nich nagrzebać w garażu, przy pomocy śrubokręta niemalże. Pozostaje tylko kwestia jakości takich modyfikacji.Demo84 pisze:Z ust mi to wyjałeś,Ari pisze:Cała ZALETA tego samochodu tkwi w gaźnikach! Gaźniki a co to za problem. Że autko ma dużo więcej powietrza niż wtryskowiec?, że nie trzeba bulić za program na hamowni, że ma lepszą reakcję na gaz?, że można dowolonie stroic autko wielkością dysz, długością lejków? Gaźniki WEBER serii DCOE to esencja sportu samochodowego (a takie są w Rallye wersja 40)
Na pewno natomiast mają gaźniki jedną zasadniczą wadę - nie osiągnie się na nich takiego dokładnego składu mieszanki jak przy wtrysku (a niestety w naprawdę wysilonych silnikach to jest dużo ważniejsze niż dolewanie wachy do granic możliwości układu paliwowego) no i trzeba nieustannie coś poprawiać, bo regulacja na specjalnie długo nie starcza w żadnym gaźniku .
A z powietrzem, no cóż - jeśli zrobi sie dobry dolot na osobnych przepustnicach, to zauważcie że przy wtrysku jest chociażby mniej elementów, które zaburzają strugę powietrza lecącego do silnika (wtryskiwacz praktycznie znajduje się w ściance kolektora/przepustnicy, a w gaźnikach zawsze coś tam jeszcze wystaje).
Pozdro
Piweł
Ex 205 GTi...
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Stopien sprezania, walek rozrzadu, no i wlasnie gazniki a raczej srednica dolotu powietrza. W Rallye jest to chyba 80mm na srednicy w sumie, a w GTI bodajrze 55mm.
Tak jak pisze Piwel - wtrysk zawsze bedzie lepszy, pod warunkiem ze wsadzimy 4 przepustnice Gazniki poprostu sa tansza opcja na dostarczenie silnikowi wiekszej ilosci powietrza.
Tak jak pisze Piwel - wtrysk zawsze bedzie lepszy, pod warunkiem ze wsadzimy 4 przepustnice Gazniki poprostu sa tansza opcja na dostarczenie silnikowi wiekszej ilosci powietrza.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Ari
- Junior
- Posty: 183
- Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
- Numer Gadu-gadu: 6883999
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No wiesz Piweł ale osobne przepustnice kosztują majątek. Oczywiście gaźniki są dużo mniej dokładne i trzeba doświadczenia i kilku prób na hamowni i na drodze, żeby znaleźć optymalne do przeróbek i pogody ustawienia. Jednak dzięki zegarom gaźniki można ustawić dość dokładnie i wystarczy zapisać ustawienia. Niemniej jednak zgadzam się, że osobne przepustnice to najlepsze rozwiązanie. Tylko w jakim seryjnym aucie one są?