Strona 2 z 3

: 08 paź śr, 2003 1:15 am
autor: WINKiel
Piweł pisze:Mav mądrze gada (jak zwykle) - polać mu! :D

Winkiel u Ciebie to chyba nie jest lambda (bo wydaje mi się że jej w ogóle u Ciebie nie ma 8)), więc ja bym się dokładniej przyjrzał co tam się dzieje. Mój "cichy" typ - to może być niestety przepływka.
Znaczy się przepływomierz? :) sorki, ze pytam, ale wole sie upewnic :)

: 08 paź śr, 2003 8:00 am
autor: majpio
kaktus być może to jest to ale dlaczego obroty nie są na stałym poziomie tylko sobie pływają a kontrolka zawsze zapala się jak autko pochodzi ispadna obroty masz jakiś pomysł co z tym zrobić?

: 08 paź śr, 2003 3:04 pm
autor: Kaktus
Nie mam pojecia.. moze jak Katalizator sie nagrzeje, to wskakuje blad, swieci sie kontrolka, komp przelacza sie w tryb awaryjny, i zaczynaja swirowac obroty?

: 08 paź śr, 2003 3:09 pm
autor: majpio
czyli nie pozostaje nic innego jak wypieprzyć katalizator

: 08 paź śr, 2003 4:33 pm
autor: Piweł
Kontrolka od katalizatora (czy też ogólnie od komputera - łorewer) zapala się dopiero po nagrzaniu silnika, ponieważ dopiero wtedy komputer zaczyna "zbierać" sygnał z lambdy. Poprostu na zimnym silniku wtrysk bierze sygnały tylko z niektórych czujników, a dopiero gdy silnik osiągnie odpowiednią temp. ze wszystkich. Dodatkowo panowie z Peugeota/Citroena wymyślili sobie, że do odczytywania sygnału z przedziału 0,1-1,0 Volta potrzebny jest czujnik lambdy z grzałką i aż z czterema przewodami (zamiast z jednym lub z dwoma jak u wszystkich "normalnych" producentów), w związku z czym sonda do GITa kosztuje jedyne 370 PLN :evil: . A ja muszę ją wymienić już po raz drugi w ciągu półtora roku :cry: . Ja pier....!

: 08 paź śr, 2003 5:26 pm
autor: Mav309
Piweł pisze:Kontrolka od katalizatora (czy też ogólnie od komputera - łorewer) zapala się dopiero po nagrzaniu silnika, ponieważ dopiero wtedy komputer zaczyna "zbierać" sygnał z lambdy. Poprostu na zimnym silniku wtrysk bierze sygnały tylko z niektórych czujników, a dopiero gdy silnik osiągnie odpowiednią temp. ze wszystkich. Dodatkowo panowie z Peugeota/Citroena wymyślili sobie, że do odczytywania sygnału z przedziału 0,1-1,0 Volta potrzebny jest czujnik lambdy z grzałką i aż z czterema przewodami (zamiast z jednym lub z dwoma jak u wszystkich "normalnych" producentów), w związku z czym sonda do GITa kosztuje jedyne 370 PLN :evil: . A ja muszę ją wymienić już po raz drugi w ciągu półtora roku :cry: . Ja pier....!
Ja bym na twoim miejscu wywalilkatalizator, ewentualnie zmienil kompa natego sprzed 1993 roku jak auta nie jezdzily z katami... Sprawdz czy to jest mozliwe...bo bym oszalal zmieniajac co 7 misiecy sonde:((

: 08 paź śr, 2003 10:54 pm
autor: WINKiel
Ja coś słyszałem, ze mozna lambde w ogole wylaczyc i jak sie odpowiednio wszystko podlaczy, to nie bedzie teoretycznie roznicy. Ale jak mówilem, ja sie nie znam..

: 09 paź czw, 2003 8:13 am
autor: majpio
Mav od którego roku pugi szły z katami chodzi mi nie tylko o gti

: 09 paź czw, 2003 8:17 am
autor: Mav309
WINKiel pisze:Ja coś słyszałem, ze mozna lambde w ogole wylaczyc i jak sie odpowiednio wszystko podlaczy, to nie bedzie teoretycznie roznicy. Ale jak mówilem, ja sie nie znam..
Z lambda jest tak, ze jest na tyle niedokladna ze komp na jej podstawie wprowadza ostatnie poprawki, a reguluje ogolnie sklad mieszanki z innych czujnikow... Jednym slowem mozna by pokombinowac z komputerem ktory lambdy nie uzywa (starsze modele)

: 09 paź czw, 2003 8:26 am
autor: majpio
Mav odpowiedz mi na zadane pytanie jeżeli znasz oczywiscie odpowiedz a czy lambda uszkodzona może być powodem pływających obrotów?

: 09 paź czw, 2003 11:22 am
autor: Mav309
majpio pisze:Mav od którego roku pugi szły z katami chodzi mi nie tylko o gti

ogolnie zaklada sie ze w 91 zaczely sie pojawiac pierwsze gti z katalizatorami. Zasada byla taka ze najpierw wstawiali je do GTi 1.9 oraz do CTi (cabrio) 1.9 i 1.6
jednoczesnie przez kilka lat produkowano dwa typy silnikow 1.9
XU9JA 130 konny bez katalizatora (lata produkcji 86-93)
oraz XU9JAZ 122 KM ze zmniejszona kompresja o 0.4 w stosunku do mocniejszego silnika (lata produkcji 90-94).

Dlatego nie jest latwo wskazac konkretnej daty - latwiej po modelu silnika poznac...

: 09 paź czw, 2003 11:25 am
autor: majpio
a jak chodzi o pozostałe silniki?

: 09 paź czw, 2003 11:26 am
autor: Mav309
majpio pisze:a jak chodzi o pozostałe silniki?
Z tego co mi wiadomo to ani gr ani gl, gt/xs nie posiadaly katalizatorow

: 09 paź czw, 2003 11:28 am
autor: majpio
to czego mój dziad gr 89 rok ma kata?słyszałem że na szwajcarie szły już przed 90 rokiem auta z katem

: 09 paź czw, 2003 11:35 am
autor: Mav309
majpio pisze:Mav odpowiedz mi na zadane pytanie jeżeli znasz oczywiscie odpowiedz a czy lambda uszkodzona może być powodem pływających obrotów?
Jezeli chodzi Ci o to ze na luzie obroty Ci sie podnosza z np. 900 do 1500 i spowrotem... to moze byc cos ze sterowaniem przepustnicy. Jesli natomiast silnik ci sie przydlawia i nierowno pracuje - prawie na 100% podcisnienia - sprawd wszystkie weze w poszukiwaniu pekniec - lapie po prostu Ci lewe powietrze tamtedy