Wydech; Przepływomierz; Przepustnica

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Kubski
Nowicjusz
Posty: 84
Rejestracja: 18 cze pt, 2004 9:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Kubski »

Kubski pisze: W przyszłym tyg. wybieram się do elektryka, to może czegoś się dowiem.
Pozdr
Właśnie mam zamiar się podpiąć pod kompa i wszystko ustawić.
kiedyś: 205 1.9GTI
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Napisz jakie to są koszta :wink: ...
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
Kubski
Nowicjusz
Posty: 84
Rejestracja: 18 cze pt, 2004 9:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Kubski »

Byłem w Boschu na diagnostyce silnika i zapłaciłem 100zł (za to, że dowiedziałem się, że z kompem i czujnikami wszystko ok). Mogłem pojechać dalej do Gdańska i zapłaciłbym u zwykłego elektronika 80zł.
kiedyś: 205 1.9GTI
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Bo mnie nie sluchacie! Juz kiedys pisalem - diagnostyka silnika w naszych autach jest o kant tylka rozbic!

Bedziesz mial dziurawa membrane w przyspieszaczu aparatu zaplonowego, a diagnostyka pokaze ze wszystko jest ok :) A nie bedzie.

A te czujniki ktore ona sprawdza, to mozna zwyklym miernikiem w godzine czasu zmierzyc! To jest raptem pare czujnikow.

A czemu diagnostyke robiles? Cos ci nie gra?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Kubski
Nowicjusz
Posty: 84
Rejestracja: 18 cze pt, 2004 9:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Kubski »

Coś nie idzie jak trzeba to moje autko... mechaniczne rzeczy w miarę mojej wiedzy zostały posprawdzane (jeszcze luzy zaworowe chyba trzeba by zmierzyć). Sam nie mam zbyt dużej wiedzy, ani czasu, żeby się dokształcać i siedzieć pod domem grzebiąc w silniku. O trójmiejskich mechanikach mogę powiedieć tyle, że są do dupy. Zero zaangażowania. Byłem już nawet u jakiegoś mega-zioma, co trzeba się do niego na miesiąc wcześniej zapisywać, bo taka jest kolejka i co mi pomógł: wyciek oleju (co już sam zauważyłem), tylna belka do zrobienia a przednie zawieszenie ok (bo już zrobiłem) i takie tam. No i zaproponował mi, żebym się wybrał na diagnostykę kompa, bo on mi więcej nie pomoże.
Myslałem, że może na regulatorze ciśnienia jest za małe ciśnienie (2,6bara) ale podobno na biegu jałowym tak powinno być, a dopiero podczas jazdy wskakuje na 3. Czy nie? Bo każdy mówi inaczej...
A co do sprawdzania miernikiem tych kilku czujników: byłem wcześniej u jednego elektronika -miał mi wszystko sprawdzić, ale okazało się, że ma awarię komputera i zabrał się do czujników ze zwykłym miernikiem i po 2 godz. się poddał i powiedział, że nic nie zdziała... (temu nic nie zapłaciłem)
Jak już o tym piszę, to pytanko: czy po przekręceniu kluczyka w 2-gą pozycję pompa paliwa powinna już dawać ciśnienie, czy dopiero po uruchomieniu rozrusznika (jak u mnie -co za tym idzie, nie odpala od razu, tylko chwilę musi pokręcić). Bo też są różne opinie...
kiedyś: 205 1.9GTI
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Kubski - z kluczykiem masz dobrze, zarowno u mnie jak i w innych GTi ktorymi mialem przyjemnosc jezdzic jest wlasnei tak, ze dopiero w 3 pozycji (rozrusznik) pompa zaczyna chodzic.

Z cisnieniem to nie jestem pewien, ale bardzo mozliwe ze podczas wiekszych obrotow cisnienie rosnie, w koncu jest regulator cisnienia na listwie wtryskowej dzialajacy na podcisnienie i nie wiem w ktora strone to dziala, ale mysle ze wlasnie im wieksze podcisnienie tym wartosc cisnienia na liswtwie blizsze jest 3 barow. Musze to kiedys sprawdzic!

A czemu ci auto nie idzie tak jak powinno?

Zacznijmy moze wlasnie od innej strony.

Masz 1.9 wiec powinno byc ok, ale i z takimi przypadkami sie spotykalem. Sprawdz walek rozrzadu i czy krzywki ssace sa mniejwiecej rowne, no i wydechowe takze. Bo to jest w wielu przypadkach przyczyna kiepskich osiagow.

Jak to bedzie ok, no to powiedzmy ze mechanicznie jest wszytstko ok, to zabralbym sie za sprawdzenie od podstaw szczelnosci ukladu ssacego.

Odlacz wszystkie gumy ktore ida do dolotu (ssanie, odpowietrzenie itp) i zatkaj te otwory jakas sruba i cybantem.

Tzn za przeplwyomierzem powietrza jest kolanko, do kolanka ida 2 przewody jeden od ssania, drugi od odmy, odlaczasz oba, w ich miejsce zakladasz krotkie przewody gumowe w te przewody wkladasz srube i zaciskasz mocno cybantem.

Pod spodem pod kolektorem ssacym takze jest jeden waz powietrzny, go takze musisz zaslepic.

Wymien na nowy przewod laczacy kolektor ssacy z regulatorem cisnienia na listwie wtryskowej, i zaloz na nim cybanty. Jak juz to zrobisz, odpal samochod i przytkaj reka przeplywomierz i posluchaj czy przypadkiem nie ssie ci lewego powietrza przewodem od serwa, jezeli nic nie uslyszysz to powinno byc ok, ale tez nie zaszkodzi wymienic ten przewod na nowy, badz na probe zamienic go jakims innym zwyklym tanim przewodem. Sprawdz takze przewod idacy od przepustnicy do puszki "UFO" (podcisnieniowe przyspieszanie zaplony na aparacie zaplonowym) - zwyczajnie odczep przewod od przepustnicy, zlap w usta i ssij ile tylko sil masz! Jezeli caly czas bedziesz w stanie ssac i nie bedzie powstawalo podcisnienie, to masz albo walniety ten przewod albo walnieta membrane w puscze "UFO".

Tak przygotowanym samochodem sie przejedz i sprawdz czy jest poprawa. Jezeli nie bedzie poprawy, to wiesz ze raczej z falszywka nie masz problemow (z tym z regoly sa duze problemy). Pisze "raczej" bo oczywiscie moze jeszcze falszywke ciagnac to kolanko miedzy przepustnica a przeplywomierzem.

U mnie kiedys silnik ssal tyle lewizny, ze moglem szczelnie zatkac przeplywomierz powietrza, a silnik nie gasl! :lol:

Jezeli juz wykluczysz to lewe powietrze, i nie bedzie poprawy, to trzeba sie zaglebic w elektryke. Sprawdzilbym numery przeplywomierza powietrza czy aby na pewno jest z tego silnika, sprawdzilbym rowniez czy dobrze jest ustawiony czujnik polozenia przepustnicy (on przy otwarciu przepustnicy 70% zbogaca dawke paliwa nawet do 10% !!). Sprawdzilbym takze czy dziala przyspieszenie zaplonu, jezeli nie masz lampy do ustawiana zaplonu (bo w GTi zaplon ustawia sie Dynamicznie! I trzeba go sprawdzac przy wolnych obrotach oraz przy bodajze 3500 obr), to na wolnych obrotach wez w usta przewod podcisnieniowy ktory idzie do puszki podcisnienia (zaslep tez otwor w przepustnicy) i ssij mocno powietrze. Powinny sie podniesc obroty silnika! Najlepiej jak by jakas osoba obserwowala obrotomierz.

Jezeli to wszystko sprawdzisz i bedzie ok, to sprawdzilbym tez wstepne ustawienie przepustnicy. Dobrze ustawiona przepustnica jest wtedy gdy ta czarna mala regulacyjna srubka wystaje ponad korpus przepustnicy o 4mm (oczywiscie nei jest to regula, bo to ustawiajac powinno sie tak naprawde ustawic wlasciwa wartosc podcisnienia w dolocie dla wolnych obrotow...ale to juz wyzsza szkola jazdy).

Jezeli to wszystko nie pomoze, to mozna sprawdzic zawartosc CO w spalinach, ale to nie jest "miarodajna" metoda. Ale jezeli CO bedzie duzo za mocne. To naprawdopodobniej komputer pracuje w trybie awarujnym (wartosc CO w okolicach 8-9%). Jezeli pracuje w awaryjnym trybie, to najwidoczniej jakis czujnik jest nie podlaczony aby zle dziala (ale to podobno sprawdziles na diagnostyce).

Idac dalej tym tropem, moze byc zle ustawiony przeplywiomierz powietrza. Sprezyny nie jestes w stanie skalibrowac tak jak byc powinna :( Ale mozna sprawdzic czy sruba regulacyjna jest odpowiednio ustawiona - chociaz lepiej jest sie nia nie bawic! Sprawdzasz wartosc voltow jaka daje przeplywomierz powietrza i krecisz srubka az bedzie tyle ile trzeba.

Jezeli to nie wina przeplywomierza, a wszystkie czujniki wtrysku dzialaja dobrze, to jeszcze sprawdzilbym wtryskiwacze. Wyciagnalbym cala listwe wtryskowa wraz z wtryskiwaczami, wlozyl do miski i krecil rozrusznikiem. Jezeli jakis wtrysk leje a nie robi mgielki to odrazu bedzie widac. Jezeli ma przerwy to tez bedzie widac. w Le2 Jettronicu wszystkie wtryskiwacze dzialaja rownolegle. W Motronicu mozliwe ze polsekewncyjnie.

Jezeli to jest takze ok, jezeli zaplon tez jest dobrze ustawiony, jezeli dobrze jest przyspieszany, to byc moze szlak trafil czujnik halla w aparacie zaplonowym, ale wtedy to silnik nie traci mocy, ale wypadaja zaplony. Podobnie sie dzieje jak pada modul zaplonowy, badz jak sa kiepskie swiece, badz przewody wysokiego napiecia.

A byc moze porprostu ECU szlak trafil?

Kurde... opcji jest naprawde duzo :( Trzeba to porposty zdiagnozowac.

A silnik mechanicznie na pewno jest igla?

Lozyska nie sa zatarte? Hamulce nie trzymaja? Przepustnica sie do konca otwiera? Klapka w przeplywomierzu sie nie zacina? Zawory sie szczelnie domykaja? Uszczelka pod glowica jest ok?

W jaki sposob ci auto slabnie? Jaka Vmax osiaga? Rozrzad jest dobrze ustawiony ?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Eeee, Kaktus wyciągasz trochę działo 76mm do strzelania do much :wink:

Ale po kolei, Kubski:
1. Sprawdź szczelność dolotu "za" przepływomierzem jak Kaktus radził
2. Jakiekolwiek sprawdzanie podciśnienia, czujników Halla, itd. możesz sobie darować, bo ich po prostu nie masz :wink:
3. Wyczyść dobrze przepływomierz w środku, sprawdź czy klapka łatwo się przesuwa i dobrze cofa do wyjściowego położenia. Kręcenie tą śrubką, którą masz pod zaślepką w przepływomierzu Motronica również nic nie zmienia, więc możesz to sobie darować :D
4. W kwestii przepustnicy - też możnaby ją wyczyścić, ale do tego najlepiej jest ją zdjąć, więc pewnie nie będzie Ci się chciało. Co do jej ustawienia - w Motronicu ustawia się ją tylko wstępnie, to znaczy tą śrubką "zderzakową", o której pisze Kaktus kręcisz, aż zacznie dotykać odboju ośki przepustnicy i dalej jeszcze pół obrotu.
Potem sprawdzasz ustawienie czujnika przepustnicy (tego ustrojstwa które siedzi na ośce i dochodzi do niego wtyczka z trzema pinami) - w pozycji zamkniętej powinien mieć zwarty środkowy styk z jednym ze skrajnych, w pozycji w pełni otwartej środkowy z drugim ze skrajnych (czyli nie ma żadnej filozofii, wystarczy najprostszy omomierz żeby sprawdzić czy to działa).
5. Z tego co wiem, regulator ciśnienia utrzymuje 3 bary na listwie paliwowej, ale w stosunku do ciśnienia w kolektorze (po to jest ten przewód podciśnieniowy). Więc zakładając, że w samochodzie wolnossącym cały czas jest tam jakieś podciśnienie (które jest pewnie nawet wyższe na wolnych obrotach), to te 2,6 bara nie brzmi źle. Pozostaje jeszcze kwestia jak to zostało zmierzone i co było ciśnieniem referencyjnym, bo jeśli masz te 2,6 bara w stosunku do kolektora, to faktycznie trochę mało :wink:
6. Z ważnych rzeczy zostają jeszcze czujnik temp. płynu oraz sonda lambda, ale gdyby były walnięte, to by wyszło po podpięciu komputera, na którym już rzekomo byłeś.

Ja stawiałbym albo na przepływomierz, albo na ten regulator, zakładając oczywiście że to nie jest jakiś większy mechaniczny babol w stylu wywalonej uszczelki, zużytego wałka rozrządu, przelewającego/zatkanego wtryskiwacza, itd.

Pozdro
Piweł

PS. Jeszcze w kwestii szczelności dolotu - spójrz czy masz dobrze przykręcony do kolektora wlew oleju (ten "kominek" 8) ), bo to może nieźle nabruździć.
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Piszac to co pisalem o aparacie zaplonowym itp, wnioskowalem ze Kubski ma 1.9 GTI ale tego 130KM.

Jezeli jest to wersja 122Km to rzeczywiscie podcisnienia i czujnika halla nie ma, a krecenie srubka takze nie wiele da bo sonda bedzie to korygowala.

Piwel - czemy odrazu dzialo 76mm? Napisalem poprostu co moze byc przyczyna, i tok mojego postepowania w takich przypadkach.

A za to ze samochod nie jedzie jak powinien to takze najczesciej stawiam na przeplywke, bo sam mialem z tym nie male problemu. Teraz mam juz 5 przeplywomierz i ten jest ok! 4 poprzednie mialem rozbierane i ktos przy nich dlubal... auto albo nie chcialo jechac, albo jechalo w miare ale wtedy tez duzo palilo.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

no.. to GeTeI Dżona... mówiąc delikatnie to jest nieźle zbabrane :(
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

Woocash... co Ty pieprzysz :mrgreen:

Kaktus, piszesz żeby sprawdzić czy ma się odpowiedni przepływomierz, ale JAK??
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 02 sty wt, 2007 2:58 pm przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
Kubski
Nowicjusz
Posty: 84
Rejestracja: 18 cze pt, 2004 9:31 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Kubski »

WIELKIE DZIĘKI CHŁOPAKI !!!
Aż miło, że są ludzie tacy jak Wy -chętni pomóc.
1. Szczelność dolotu za przepływką sprawdzałem narazie optycznie i nie ma żadnych spękań, ale jeszcze odłącze te wszystkie rurki i zobaczymy jak będzie. Pytanie tylko o ten "kominek" wlewu oleju: bo mam ułamany plastik przy śrubie mocującej i trzyma się tylko na jednym zaczepie w kształcie "U". Ale czy to w czymś przeszkadza? Korek dokręcam mocno, więc powinno być ok. Czy nie?

2. Ciśnienie na regulatorze było sprawdzane zegarem chyba na powrocie (bo gdzie indziej?). Po odłączeniu rurki od kolektora ciśnienie było 3bary (albo troszkę więcej).

3. Wtryskiwacze były sprawdzane optycznie i dają ładną chmurkę (jeden był trochę słabszy, to wymieniłem -przypadkiem okazało się, że takie same były w 605 V6). Numery sprawdzałem i są ok.

4. Uszczelka pod głowicą była robiona w tym roku, wałek rozrządu wyglądał ok.

5. Jeśli chodzi o osiągi: silnik pracuje ładnie i równo, chociaż w tym Boschu koleś po jeździe próbnej stwierdził, że pod obciążeniem jeden cylinder jakby gorzej pracował, chociaż ja tego nie słyszę. Albo ja się za słabo znam albo chcieli mnie naciągnąć, co w ich wypadku wydaje się być prawdopodobne.
0-100km/h : 10,7s z akcelerometrem; Vmax : ok. 170km/h :(

6. Rozrząd jest chyba dobrze ustawiony, bo od kupna był zmieniany pasek (z napinaczem) a później zdejmowana głowica, więc nie wierzę, że za każdym razem był źle założony.

i na koniec pytanko do Kaktusa:
jak będę ssał ten przewód od puszki "UFO", to na pracujacym silniku czy wyłączonym?

To narazie tyle, posprawdzam co proponowaliście i zobaczymy. Jeszcze raz wielkie dzięki.
kiedyś: 205 1.9GTI
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Co to jest akcelerometrem :shock: ?
Podejrzewam że to cos od badania osiągów :mrgreen: - gdzie to podłączać i skąd skombinować...
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 02 sty wt, 2007 2:57 pm przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

No jasne... to chyba oczywiste ze jak ktos sie nie zna, to tego nie zrobi dobrze.

Kubski - jak masz Motronica (a to raczej tez dziwne bo pisales ze miales stare swiatla z tylu... wiec raczej masz te starsza wersje 1.9 GTI) to tego UFO nie masz!! A jezeli masz, to nie masz Motronica tylko Jetronica. Ten przewood powinienes ssac na wlaczonym silniku! Jezeli zaplon zostanie wyprzedzony to wzrosna minimalnie obroty. W ten sposob bedziesz wiedzial ze jest w miare ok to UFO.

A styk czujnika polozenia przepustnicy jest bardzo wazny bo tak jak pisalem przy obciazeniu (75% otwarcia przepustnicy) wzbogaca mieszanke nawet o 10%.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ