Zasilanie pojawiajace sie po odpaleniu silnika.
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
No wlasnie zobaczymy... mi w dieslu gasnie zaraz po odpaleniu, wiec to byloby ok... wiadomo ze jak musisz sie nakrecic rozrusznikiem zanim odpali to olej zdazy zlapac cisnienia... zobaczymy jeszcze kontrolke ladowania...
Mozna tez sie pokusic o zrobienie jakiegos badziewia elektronicznego ktore zareaguje na skok napiecia jak alternator zacznie ladowac...
Zobaczymy PIT_R
Mozna tez sie pokusic o zrobienie jakiegos badziewia elektronicznego ktore zareaguje na skok napiecia jak alternator zacznie ladowac...
Zobaczymy PIT_R
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
- zawodowiecleon81
- Junior
- Posty: 120
- Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Zgadza sie, mozna, ale chcialem maksymalnie uproscic konstrukcje...zawodowiecleon81 pisze:Do tego celu mozna uzyc czasowego sciemniacza do lampki pod sufitem. Po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie a po 15-20 vsekundach niknie.
Pozdrawiam
Moze dobiore jakis kondensator i podlacze go rownolegle z cewka przekaznika? Spokojnie powinien urzymac przekaznik w stanie zwarcie przez pare czy parenascie sekund kondensator o stosunkowo małej pojemnosci...
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
- numerik
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 lip pn, 2005 1:57 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Jakto nie ma a alternator, mialem kiedyś taki patent jak auto ze Szwecji sciągnąłem, światła się zapalały dopiero jak sie alternator wzbudził. Pozatym po co kombinować , na lampkach czy kontrolkach lepiej poszukać stycznika z układów alarmowych, systemów awaryjnego zasilania lub przeciwpożarowych albo sterujących zamkami elektro magnetycznymi tzn że jak nie ma napięcia to stycznik zamyka obwód elektryczny innego źródła niż tego z którego jest zasilany, jak napięcie się pojawia to obwód jest otwarty, można wtedy przećwiczyć manewr z alternatorem, w trakcie rozruchu nie ładuje czyli brak napięcia, stycznik wtedy zamyka obwód na guziku startera, uruchomienie silnika i osiągnięcie odpowiednich obrotów powoduje wzbudzenie altrnatora i stycznik dostaje zasilanie, tym samym rozłącza obwód na guziku startera. Jak sie dowiem w jakim układzie przeciwpożarowym to istnieje to podam symbol tego stycznika (oczywiście na 12V) , jednak każdy kto buduje instalacje niskonapięciowe do zintegrowanych systemów zarządzania budynkami będzie widział o co chodzi. wystarczy że poszukamy układu który działa na zasadzie: brak zasilania stycznik włącza zasilanie awaryjne, zasilanie się pojawia stycznik wyłącza zasilanie awaryjne. proste i gotowe rozwiązanie.
Pozdrawiam wszystkich majsterkowiczów.
Pozdrawiam wszystkich majsterkowiczów.
Sacre numerik 205
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Nie ma roblemu zebym zrobil sobie uklad ktory zareaguje na pojawienie sie badz zanik napiecia, to nie problem, proglem znalesc to pojawiajace sie czy zanikajace napiecie... Chociaz sprawdze to, ale na alternatorze zawsze chyba wystepuje napiecie chociazby to z akumulatora, wiec potrzebny bylby uklad ktory zareaguje za wzrost tego np. po wzbudzeniu sie alternatora...
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...