urwana śruba odpowietrznika hamulców...

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Spayky

Post autor: Spayky »

najlepiej jest jak juz sie odkręci ten odpowietrznik zawalic gwint odpowietrznika w smarze i nałożyc kapturek zabezpieczający na odpowietrznik, są takie w sklepach. Po 2 latach nie miałem problemu z odpowietrzaniem hamulców. Odpowietrzniki odkręcały się elegancko

p.s co do smaru to najlepiej syntetyczny, jest odporny na wode , niskie jak i wysokie temperatury. Co do odkęracnia zapieczonych odpowietrzników, to mozna 1-2 dni wcześniej popsikac odrdzewiaczem a nastepnie nałożyc klucz i troche młotkiem postukac. Napewno coś może pomóc.
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

coca cola zaradzi kazdemu metalowemu zapieczeniu. poza tym jak ktos tam wspomnial sa specjalne wiertla .... a tu juz otwor jest wiec wlozyc odpowiednie i w lewo ... i nie ma bata musi sie wykrecic chyba ze sie rozwali ten odpowietrznik ... ale mysle ze idzie pokombinowac
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
invictus

Post autor: invictus »

nawet jak sie rozwali to co za problem nagwintowac i srube wkrecic??
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

invictus pisze:nawet jak sie rozwali to co za problem nagwintowac i srube wkrecic??
TEZ TAK ROBIŁEM KIEDYS W SAXO I C15
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

invictus pisze:nawet jak sie rozwali to co za problem nagwintowac i srube wkrecic??
wzialem to pod uwage, wariant ze sruba ale jak odpowietrzysz ?
trza by pokombinowac odrobine
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
invictus

Post autor: invictus »

jezeli sie uprzesz to zawsze srube mozna przewiercic, ale cisnienie jest takie ze gwintem wywali, wiec nie ma co sie bawic
Awatar użytkownika
sroger
Nowicjusz
Posty: 99
Rejestracja: 22 maja ndz, 2005 11:29 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sroger »

siedziałem dzisiaj i rozwiercałem tą śrubę wsadziłem w ten otwór wywiercony taką nasadkę tak jakby klucz imbusowy i mocną dzwignię i nic tylko ta nasadka się ukręciła i została w tym otworze, teraz to już porażka.
Chciałem odpowietrzyć przez przewód tojest tak maksymalnie zapieczony że nie pomogła coca cola ani wd 40 ani żadne dźwignie.Tylko sobie nadwyrężyłem ramie.

Muszę kupić zacisk i wężyki nowe(bo troszeczkę już pękają),pojadeę do warsztatu niech wymienią.

Dziwne tylko że nie umieją w żadnych z tych punktach obsługi(Norauto,Shell,Feuvert,Midas) wykręcić tej ukręconej śruby.
Co robią jak im się ukręci???
Peugeot 205 , 1.8 diesel , 1984r. , 60KM
invictus

Post autor: invictus »

co sie nie da -wszystko sie da -rozwiercaj znow, jak pojdzie sruba od wezyka to biezesz morsa -da rade :D
kusiak205
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 3:51 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: starachowice

Post autor: kusiak205 »

daj komus zeby ci rozwiercil a od zuka jaest wiekszy odpowiecznik i zrob gwint i wkrec odpowiecznik ja mam juz tak zrobione na dwoch kolach a najlepiej zeby ci to zrobil jakis ślusarz powodzenia :W :W
sebek205
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Odpowietrzników można sobie w sklepie wybrać całą gamę średnic gwintów i długości :wink:
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
sroger
Nowicjusz
Posty: 99
Rejestracja: 22 maja ndz, 2005 11:29 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sroger »

znalazłem warsztat który mógłby mi wyciągnąć stary odpowietrznik i nagwintować nowy,ale za 80-100zł.
Trochę drogo,więc pojechałem na szrot,a na szrocie
kupiłem zacisk za 80 zł i w sklepie nowiutkie przewody hamulcowe elastyczne za 70zł.
Jutro w Shellu zrobią mi w końcu porządek z hamulcami , wymienią przewody i zacisk no i odpowietrzą hamulce , wszystko to za 115zł.
Drogo ale juz mam dosyć tych zapieczonych i wogóle nieodkręcających sie śrub.
Jedną śrubę na przewodzie hamulcowym mocno zjechałem teraz prawie jest okrągła(nie pokonał jej ani wd40 ani cola ani rózne narzędzia.

A tak apropos zauważyłem że nie mam dobrych narzędzi,chyba na gwiazdkę zafunduję sobie jakiś porządny zestaw narzędzi.

Dzięku wszytskim za porady.
Peugeot 205 , 1.8 diesel , 1984r. , 60KM
TOMEK-TARNÓW
Junior
Posty: 194
Rejestracja: 23 wrz pt, 2005 11:12 am

Post autor: TOMEK-TARNÓW »

ja tez odpowitrzalem hamulce noi urwala mi sie ta srubka jedna zaraz przy zacisku ale ze nie leje z niej hamulce dzialaja jak kosy to jezdze tak narazie heheheh
Moj Peugeot to typowy SZCZUR !!!
Obrazek
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Ja naprawiałem ostatnio 4 zaciski z urwanymi odpowietrznikami :D
U siebie wywierciłem, nagwintowałem i wkręciłem większy odpowietrznik. Inna opcja, to rozwiercić, zespawać alu i na nowo przygotować pod seryjny odpowietrznik...
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
Adams
Nowicjusz
Posty: 85
Rejestracja: 03 mar czw, 2005 5:14 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Czaniec
Kontakt:

Post autor: Adams »

Racja - mi kumpel wykręcił zacisk, wsadził do imadła, rozwiercił urwany odpowietrznik, zagwintował na Fi 6 x 1,25 (zwykły gwint i na klucz 8 (dziwnie normalny teraz mam jak na peugeota) i wkręcił odpowietrznik z malucha :) A magiczne cznnośi polewania przez kilka dni i stukania młotkiem mogą w końcu pomóc. Poza tym warto zabezpieczyć odpowietrznik grzybkiem. I nie zawsze da się odpowietrzyć na przewodach - u mnie (nie wiem dlaczego) nie dało się.
ODPOWIEDZ