[PYTANIE] o ciśnienie w kołach.

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Z za duzym cisnieniem styk opony do podloza przybiera taki ksztalt \ / a z za malym |/\| cos "mniej wiecej" takiego -opona sie zawija do gory -dlatego tez na grzaskim zbiera wszystko "do wewnatrz" i sie nie zapada. Na zime stosuje sie wezsze opony, aby zwiekszyc punktowa sile nacisku - to nie tylko poprawia przyczepnosc, ale takze ubija miekki snieg, ktory sie nie rozchodzi pod kolami -trudniej sie zagrzebac.
Co do malego cisnienia na sliskim -to ma bardzo wazna zalete -opona "tlumi" delikatne przesuniecia i nie traci sie przyczepnosci. Wiadomo, ze wspolczynnik tarcia po zlapaniu poslizgu znacznie spada, a miekka opona trudniej wpada w maly poslizg. Co do giecia felg to przy niskich profilach musi byc duzo bar, aby opona nie dobijala na byle kamyczku, a skoro zawieszenie bardziej dostaje, to felga rowniez, a jezeli jest zmeczona to moze sie giac.

Wniosek jest taki, ze z cisnieniem przy seryjnych oponach mozna troszke kombinowac, ale bez przesady. Powiem tylko, ze w zime najlepiej mi sie jezdzilo na 1.8 bara, lato 2.2, szutry kolo 1.8-2 (gorzej trzyma niz przy mniejszym, ale przynajmniej opony nie spadaja, co sie juz zdazylo....)
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

Banita ale zima powinno sie miec wieksze cisnienie - wlasnie po to by sie kolo wbijalo dobrze w sniego

edit:

nawet jakis kolo mi mowil ze w instrukcji do jakiegos modelu audi o tym pisza
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Na sniegu lekkim tak -wlasnie o tym mowilem, wspominajac o zaletach wezszych opon, ale juz na ubutym sniegu, lodzie to na twardych oponach bedziesz latal -chyba ze masz kolce...
Na szerokich oponach nabitych na twardo nawet na miekkim sniegu nie polatasz...
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

żeby rozwiać Wasze wątpliwości proponuję każdemu zainteresowanemu napompować koła na 3bary i przejechać się po mokrej nawierzchni a następnie zmniejszyć na 2bary i przejechać się w tych samych warunkach.

Proponuję równiez zrobić to samo latem na suchej nawierzchni :P
ODPOWIEDZ