strumiennica i filtr sportowy wiecej mocy?
- lukasss
- Junior
- Posty: 235
- Rejestracja: 05 cze ndz, 2005 1:31 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
ze źrudeł dość pewnych bo od Pana który przygotowywał puga obecnego mistrza Polski wGSMP dowiedziałem sie że na wyscig to bez filtra;) sam widziałem ze odpalali beż zadnych filtrów ani niczego podobnego:).
jak zobaczył mój to kazął wyprać (wymyć) i nasączyć "olejkiem" (nie wiemmjak to sie anzywa dokładnie) goombke bo to zatrzymuje wtedy drobne zanieczyszczenia które sa najgorsze!! dla silnika, mówił ze stożki ..uja warte że pzrepusczają właśnie te najdrobniejsze syfy.
Moim zdaniem albo nic nie zmieniajcie albo gombke -ale z tym trzeba sie bawić w pranie i nasączanie a nie każdemu sie chce z tym bawic zwłąszcza zwykłemu zjadaczowi chleba który wykozystuje auto jedynie jako przemieszczacza.
moja gąbka jest w opłakanym stanie moze ktoś ma jakąs tronke z takimi filterkami???
jak zobaczył mój to kazął wyprać (wymyć) i nasączyć "olejkiem" (nie wiemmjak to sie anzywa dokładnie) goombke bo to zatrzymuje wtedy drobne zanieczyszczenia które sa najgorsze!! dla silnika, mówił ze stożki ..uja warte że pzrepusczają właśnie te najdrobniejsze syfy.
Moim zdaniem albo nic nie zmieniajcie albo gombke -ale z tym trzeba sie bawić w pranie i nasączanie a nie każdemu sie chce z tym bawic zwłąszcza zwykłemu zjadaczowi chleba który wykozystuje auto jedynie jako przemieszczacza.
moja gąbka jest w opłakanym stanie moze ktoś ma jakąs tronke z takimi filterkami???
- Ari
- Junior
- Posty: 183
- Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
- Numer Gadu-gadu: 6883999
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przyrost mocy przy strumienicy być może jakiś jest - ale nie wielki i pod warunkiem że jest odpowiednio zamontowana, napewno dużo więcej dają inne rozwiązania, ale do tego trzeba najpierw policzyć układ, a później siedzieć na hamowni.
Do seryjnego silnika żadnych stożków - więcej strat niż zysków, ma to on sens jedynie w bardziej zmodyfikowanych jednostkach napędowych. Sportowe filtry w 205 też nic nie dają. Seryjny filtr gąbkowy nadaje się do prania, nawet w serwisie można kupić oryginalny płyn piorący i nasączający (nie zapominajcie używać tego drugiego - może być kingdragon, k&n, wurth lub inny)
Polerowanie kanałów nie daje nic poza satysfakcją.
Do seryjnego silnika żadnych stożków - więcej strat niż zysków, ma to on sens jedynie w bardziej zmodyfikowanych jednostkach napędowych. Sportowe filtry w 205 też nic nie dają. Seryjny filtr gąbkowy nadaje się do prania, nawet w serwisie można kupić oryginalny płyn piorący i nasączający (nie zapominajcie używać tego drugiego - może być kingdragon, k&n, wurth lub inny)
Polerowanie kanałów nie daje nic poza satysfakcją.
- lukasss
- Junior
- Posty: 235
- Rejestracja: 05 cze ndz, 2005 1:31 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
takie pytanko jeszcze myślićie ze miało by sens wydelegowanie gdzieś bliżej świeżego powietrza filtra ??? i teraz czy filter a za nim rura do gażników czy samą rure wyprowadzaqć??? i jak to sie ma do pracy silnika przekrój rury długość takiego układu ???? jaki jests tosunek temperatury zasysanego powietrza do osiagów, sprawności silnika??? ile można obnizyć tempeature modyfikując układ dolotu? ?? czy przypadkiem nie jest tak ze wiecej złego niż dobrego z tego wszystkiego bo zwiększy sie masa auto o dodatkowe elemęty a mocy czy momętu ni ..uja
Ostatnio zmieniony 05 lut ndz, 2006 2:44 pm przez lukasss, łącznie zmieniany 1 raz.
i woda w oleju (kolektor dolotowy)Ari pisze: Polerowanie kanałów nie daje nic poza satysfakcją.
wszystkie wieksze zadziory przy koncach kanalow warto jednak usunac
lukasss pisze: jaki jests tosunek temperatury zasysanego powietrza do osiagów, sprawności silnika??? ile można obnizyć tempeature modyfikując układ dolotu? ??
obnizenie temp powietrza zasysanego o 40 stopni da jakies 5% wiecej mocy -obnizanie temp przy silniku wolnossacym IMHO to przerost formy nad trescia
- blaszka
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2817
- Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
- Kontakt:
poczytajcie sobie o profesjonalnym tuningu po co sie stosuje strumienice tłumiki sportowe polerowanie kolektora wydechowego/ssacego po co sie zakłada stozki i ogólnie jak to powinno byc razem do kupy poskładane i po co sie takrobi to moze bedziecie sie inaczej wypowiadac niz takie bzdury opowiadac ze po co to a po co tamto jak to nic nie daje jakby nic nie dawało to w rajdach jezdzili by seryjnymi autami z silnikami 1,1 na gazniku bo po co stosowac filtry wałki itp jak to nic nie daje
Wygladzanie odlewu (wady fabryczne), a polerka to 2 rozne rzeczy.Ari pisze:Przyrost mocy przy strumienicy być może jakiś jest - ale nie wielki i pod warunkiem że jest odpowiednio zamontowana, napewno dużo więcej dają inne rozwiązania, ale do tego trzeba najpierw policzyć układ, a później siedzieć na hamowni.
Do seryjnego silnika żadnych stożków - więcej strat niż zysków, ma to on sens jedynie w bardziej zmodyfikowanych jednostkach napędowych.
to nie jest tak, ze np. strumienica cos daje sama z siebie -przy seryjnym kolektorze to co najwyzej sonda lambda bedzie sprawniej pracowac przez zwiekszone cisnienie w wydechu
To takie drobne wyjasnienie 4 blaszka
- blaszka
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2817
- Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
- Kontakt:
banita czytaj dokładnie to co ja pisze nigdzie nie napisałem ze strumienica przy seryjnym ukladzie wydechowym i ogólnie przy seryjnym silniku cos daje nie wiem skad to wyczytałesto nie jest tak, ze np. strumienica cos daje sama z siebie -przy seryjnym kolektorze
p.s wypolerowany kanał wylotowy wraz z strumienica i tłumikiem wydechowym sportowym jest po to aby spaliny szybko i bez problemu opusciły komore spalania przez wypolerowanie kolektora spaliny w pierwszej fazie nie wpadaja w zawirowania(przez co szybciej go opuszczaja) potem dopiero gdy wpadaja do struminicy tam tworzy sie zawirowanie które powoduje ze spaliny nabieraja "prędkosci" i szybko uchodza przez tłumik sportowy do atmosfery
-
- Junior
- Posty: 167
- Rejestracja: 23 cze czw, 2005 10:30 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Bytomia
no tak - ja tylko chcialem z ciekawosci wiedziec ak to jest wlasnie z tym badziewiem - bo pisza o tym rozne rzeczy
ale widze ze poglady na ten temat sa rozne
ja zapytam jeszcze raz - czy ktos u siebie w autku ma te rzeczy? czy nikt nie ma a kazdy pisze swoje madrosci?
chcialbym uslyszec: tak mam to zamontowe ale to jedna wielka sciema
ale widze ze poglady na ten temat sa rozne
ja zapytam jeszcze raz - czy ktos u siebie w autku ma te rzeczy? czy nikt nie ma a kazdy pisze swoje madrosci?
chcialbym uslyszec: tak mam to zamontowe ale to jedna wielka sciema
205tka - 1361, 75KM - rocznik 93
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1234
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1234