za dluga jazda na niewymienionym oleju

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

co nie zmienia faktu że Blaszka ma dużo racji, ja olej zmieniam regularnie bo tak powinno być, ale jak Pieraś ma sytuację taką że musi troche poczekać to nic sie nie stanie a wiadomo że nie może czekać aż do kolejnych 20tyś :twisted:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

no to ja powiem jak było u mnie, ale najpierw zjebka:
krzycho pisze: Az że jakiś tam fiat zepsuł sobie silnik to tylko dlatego ze to fiat. W sportingach silniki potrafią nie dojechać do 150 tys km bez remontu przy rygorystycznym dbaniu o silnik i jeździe na dobrych olejach. O silnikach 700 i 900 nawet nie mówe.
tak, a w peugeocie jak się wjedzie w dziurę to pękają wahacze, bo wiadomo powszechnie, że francuzy mają słabe zawieszenie :evil:
700 - silnik absurdalnie archaiczny i mogę go śmiało pominąć, bo do niczego się nie nadaje
900 - silnik będący rozwinięciem 850 z fiata/seata 850, za 40 lat już ma, ale nie zmienia to faktu, że do 200 Tkm zazwyczaj dożywa
1.0, 1.1, 1.2 fire - silnik konstrukcyjnie sprzed nastu lat, 300 Tkm przy odpowiedniej trosce nie jest problemem, w moim seju ma 165 Tkm, olej nigdy nie dolewany między wymianami, zawory nigdy nie ustawiane, rozrząd zmieniany co 80 Tkm, trzyma się zajebiście, remont po 150 Tkm w fiacie - owszem, jeśli jest to 126 :P

Wracając do tematu: w seju zmieniam olej zgodnie z instrukcją co 15 tysięcy (zawsze syntetyk, od lat 5w50 mobil1) ale raz - nie wiem do dziś jak to zrobiłem - przeoczyłem zmianę i zmieniłem po 30 Tkm - w sumie tak na oko nic złego się nie stało, ale postaraj się zmianić w najbliższym możliwym terminie, bo jak pomyśle na czym on biedny po dwudziestu paru tysiącach się kręcił to mnie żal za serce łapie :cry:
Awatar użytkownika
ice_man
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 08 sie pn, 2005 11:29 pm
Posiadany PUG: Peugeot 405 1.4 ( poddawany ciągłym modyfikacją )
Numer Gadu-gadu: 2376108
Lokalizacja: Świdnik k. Lublina

Post autor: ice_man »

A ja powiem tak w moim Dieslu mam wlany olej ELF (w servisach renault leja go do Ciezarówke które maja przejechac na nim 50 tys), ja przejechałem juz 20 tys pugiem i fakt czarny jest troszke ubywa ale ma takie same własciwowsci jak go wlałem lepki jest jak cholera i smiedzi olejem a nie jakims syfem :-) Wszystko zalezy od jakosci oleju mozesz kupic syf przejechac 5 tys i niebedzie trzymał odpowiedniego cisnienia a mozesz zalac cos pozadnego i przejechac 20 tys i bedzie wszystko OK
http://www.ice_man_lbn.205.pl
ODPOWIEDZ