Hamulce - pomysł na modyfikacje w dieslu

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

różnice takie jak u nas tzn system bendix, gerling itp. Z tego co wiem to 266mm wentylowana byłą w HDi 2,0 ale zasadniczo przy tych samochodach to nie zależało od silnika tylko od dop masy całkowitej bo było kilka wersji. Czy wejdzie felga 13" nie wiem bo na 13 nie jeździłem. Nie widze w ogóle sensu montażu takich hebli do 13 bo jaką oponę założysz? Słabym elementem nie będzie sam hamulec (wielkość tarczy, jakość klocków, siła docisku itp..) tylko styk auta z podłożem mała powierzchnia cienkiej opony z asfaltem i to często mokrym w zimie.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

na 13" zima mam 165/70. wtedy hamulce sprawuja sie dobrze. nie mowie tu o warunkach typu lod, czy snieg. latem natomiast mam 14" i oponki 185/55. no i wlasnie na tych 14" hamuje jakos gorzej.
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Jak sie zalozy 14 lub 15 i kapec >=195, zeby weszy te hankle, to nie bedzie z czego hamowac tego diesla 8)7
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

14" wejda na pewno, bo partnery na 14" fabrycznie jezdza. szerszych opon niz 185 nie zamierzam wkladac, tak samo nie planuje 15". co inneg silnik. w niedalekiej przyszlosci planuje 1.9td.
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

w takim razie warto hamulce z partnera zalozyc -wiem jak hamuje diesel z wiekszych predkosci obciazony kilkoma osobami -masakra..
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

przy ostrym depnieciu przy 60km/h nie jest w stanie zablokowac kol na tych 14" wiec mysle ze warto to zrobic. nawet nie zmieniajac pozniej silnika. dlatego pytam sie czy zmieszcza sie 13", zima po prostu jezdze na takich felgach i kropka =]

a ostro, dynamicznie i jak skonczony idiota jezdze i tak tylko na tych szerszych laczkach =]
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
MILO.
Nowicjusz
Posty: 91
Rejestracja: 23 cze czw, 2005 10:22 pm
Posiadany PUG: 306 GTI6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: MILO. »

Dobra koledzy czas na podsumowanie, przeróbka w pełni udana ;-)

Kupiłem zaciski z xsary hdi, pasuja inne modele, partner, 405 itp wszystko to gdzie są tarcze wentylowane 266x20.6mm
http://catalogo.brembo.it/eng/catalogue ... sp&id=8581

Różnica jest faktycznie kolosalna, na razie jeszcze nie blokowalem przy wiekszych predkosciach (okolo 100km/h) poniewaz mam pozyczone od przecinaka koła i nie chce mu "kwadratów" porobic ;-) fegli 13'' nie wchodza - i dobrze
Ale z tego co zauwazylem potencjał jest ogromny, wciskalem "połowe" i auto stawalo w miejscu, na wiecej to az sie boje pomyslec co bedzie :)
Zobaczymy jak to sie bedzie sprawowalo gdy bede mogl troszke ostrzej potestować, być może wymienie jeszcze serwo i pompe jak sugerowali niektorzy, ale to juz czas pokaże...

koszta:
-zacisk stan ideał 200zl/2szt
-tarcza+klocki stan bdb 100zl\2szt
-przewód hamulcowy elastyczny 33zl/2szt
-przewody hamulcowe sztywne 500+1250mm /27zl oba
-płyn hamulcowy 8zl

razem: 368zl
jak przyniosa na serwis jakis lepszy tel kom to porobie fotki ;-)
ODPOWIEDZ