pozdrawiam
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ok, tlumacze. Piggy pobiera sygnal z MAP i RPM (to sa osie mapy w piggy) na mapie dokonujesz korekt wyjscia (analog OUT) czyli zmieniasz wartosci (analog In) czyli sygnalu MAP sensora. W ten sposob zmieniasz sposob "wodzenia" po glownej mapie paliwa i w ten sposobmozesz zmieniac dawke paliwa. Identycznie jest w przypadku zaplonu.invictus pisze:zaraz... chyba sie nie zrozumielismy...
w epromie masz zapisana mape glowna (w naszych ECU -jedna -stale wspolczynniki), na podstawie wskazan czujnika\ow generowana jest mapa korekcyjna( wspolczynniki zmienne i nakladana na standardowa mape) mapa korekcyjna wiec jest generowana na podstawie czujnikow. Zmieniasz czujniki, wiec moim zdaniem logiczne jest ze zmieniasz sposob generowania mapy korekcyjnej, a nie glownej. Pytalem po prostu czy dobrze zrozumialem i zamiast tego zmienia sie mape glowna.
Nie rozumiem dlaczego ma zniknac 10ps. Jak zle sie zestroi auto to moze i zniknac cale 20ps czy 30ps a moze nawet auto wogole nie odpalic. Moc auta naprawde zalezy tylko i wylacznie od tego JAK je zestroisz. Malo wazne jest po czym i przy pomoca czego je stroisz (to rzecz drugorzedna). Wazniejsze jest JAK to zrobisz (czy ma sie pomysl i pojecie jak to zrobic).driver ma niezły pomysł z tą przepływką a raczej jej brakiem bo przepływka na klapie zabiera moc silnika i według "rad specjalistów" w silniku Mi16 moze w ten sposób zginąć nawet 10 km. Wiec ja sie pisze na dalsza szkołe co i jak.
a dlaczego myslisz ze mialbym pracowac w V-tech Tuning?Do driver_ : a czy Ty przypadkiem nie pracujesz w Krakowskim V-Tech Tuning???
bo jakos tak by mi to pasowalo.
czyli dobrze mowilem -zmieniasz korekte z czujnikow a nie mape glowna -i o to mnie sie rozchodzilodriver_ pisze:Ok, tlumacze. Piggy pobiera sygnal z MAP i RPM (to sa osie mapy w piggy) na mapie dokonujesz korekt wyjscia (analog OUT) czyli zmieniasz wartosci (analog In) czyli sygnalu MAP sensora. W ten sposob zmieniasz sposob "wodzenia" po glownej mapie paliwa i w ten sposobmozesz zmieniac dawke paliwa. Identycznie jest w przypadku zaplonu.invictus pisze:zaraz... chyba sie nie zrozumielismy...
w epromie masz zapisana mape glowna (w naszych ECU -jedna -stale wspolczynniki), na podstawie wskazan czujnika\ow generowana jest mapa korekcyjna( wspolczynniki zmienne i nakladana na standardowa mape) mapa korekcyjna wiec jest generowana na podstawie czujnikow. Zmieniasz czujniki, wiec moim zdaniem logiczne jest ze zmieniasz sposob generowania mapy korekcyjnej, a nie glownej. Pytalem po prostu czy dobrze zrozumialem i zamiast tego zmienia sie mape glowna.
Przepraszam ale chyba nie mam talentu dydaktycznego, jestem tunerem a nie "pisarzem"![]()
jej opory to wlasnie owe 10 kucykow -tworza sie tetnienia w dolocie -posluchaj jak cichy jest gladki dolot z samym mapem, a jak huczy powietrze w przeplywce.Nie rozumiem dlaczego ma zniknac 10ps. Jak zle sie zestroi auto to moze i zniknac cale 20ps czy 30ps a moze nawet auto wogole nie odpalic. Moc auta naprawde zalezy tylko i wylacznie od tego JAK je zestroisz. Malo wazne jest po czym i przy pomoca czego je stroisz (to rzecz drugorzedna). Wazniejsze jest JAK to zrobisz (czy ma sie pomysl i pojecie jak to zrobic).
Nie rozumiem dlaczego przeplywka na klapie ma zabierac moc (pomijam jej opory).