Strona 1 z 2

Pare problemów z silnikiem (spalanie, gaśniecie itp)

: 01 gru pt, 2006 8:59 am
autor: Markizzz
Mam peugeota 205 XS na silniku TU3M (1.4) i mam z nim parę problemów :(

1. Ile powinien tego typu sinik spalać na trasie i na mieście, oraz o ile więcej od sinika 1,1i (TU1M o ile się nie mylę, bo może bym przełożył siniki jak będzie duża różnica):?: (mi na trasie brał 7litrów, a po mieście blisko 10l i jak można było by to zmniejszyć)

2. Co może być przyczyna gaśnięcia sinika gdy z 2000 lub 3000 wrzucę mu na luz:?: I po odjęciu gazu na ile powinny spaść obroty (na luzie) :?: Bo u mnie spada poniżej 1000 na sekundę (ale to nie zawsze tylko jak myśli zgasnąć) i wskazówka podnosi sie na 1500 i pomału opada. Podejrzewam że obrotomierz troszkę kłamie bo wskazówki ma powykrzywiane od temperatury w lecie i musze je po prostować i z czego najlepiej je zrobić :?: :D .

3. Dlaczego przy obrotach 3000 i więcej słychach wewnątrz auta silnik, gdy przy układzie wydechowym nie widać żadnych dziur i nie czuć żeby coś wiało z okolic rury :?:

Dodam dodatkowo że silnik bierze olej około 0,5l na 1000km ale przymierzam sie juz do wymiany pierścieni, oczywiście po sprawdzeniu ciśnienia w komorach spalania manometrem. Na razie jeszcze nie odczuwam spadku mocy. I jak pierścienie będą OK (w co szczerze wątpię niebieski dymek po zapaleniu zimnego) to gdzie szukać przyczyny ubywającego oleju :?:

Wiem że było to przerabiane pewnie na forum ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi na te tematy, chociaż parędziesiąt wątków przeczytałem.

Z góry dziękuje za odpowiedzi :)

: 01 gru pt, 2006 9:05 am
autor: Sebek

: 01 gru pt, 2006 9:15 am
autor: Markizzz
Sebek pisze:używaj opcji szukaj :!:
spalanie :arrow: http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... e+spalanie
Szukałem i używałem. Ale nie ma tam nigdzie podanych danych odnosnie spalania tego sinika przy jezdzie spokojnej (na trasie i w miescie). A sugerowac sie danymi z ksiażki to niechce.

: 01 gru pt, 2006 9:18 am
autor: b182
Ej no 0.5 l/1000 km to niedużo. Jesli dymek leci po zapaleniu i potem ustępuje to wina uszczelniaczy zaworowych a nie pierscieni. Ale kompresje warto sprawdzic.

: 01 gru pt, 2006 9:24 am
autor: Markizzz
b182 pisze:Ej no 0.5 l/1000 km to niedużo. Jesli dymek leci po zapaleniu i potem ustępuje to wina uszczelniaczy zaworowych a nie pierscieni. Ale kompresje warto sprawdzic.
Czyli sciagnac głowice i dotrzec zawory :?: nie bardzo sie orjentuje w temacie bo z mechanika nie miałem zadużo wspólnego :( :?:

: 01 gru pt, 2006 9:28 am
autor: Orfister
Pozdstawowe sprawa..pytasz o spalanie LPG czy Pb?

1.
Jesli Pb - to miasto max 9...
- to trasa max 7
Jeśli LPG - to miasto max 10..
- to trasa max 8

Bynajmniej umnie tak jest... Srednie spalanie LPG mam 8,5, benzyny teraz nie mierzyłem..bo nie używam poza rozgrzaniem silnika..

2.
takie gaśniecie to typowe dla LPG..stąd moje pierwsze pytanie..
poszukaj w jednym z moich postów _ rura zimnego powietrza HELP !!!

3.
Nasze pugi są generalnie głośne..nic nie poradzisz...u mnie najgłośniej jest przy 3500.. Jedyna rada..dodatkowe maty wygłuszajace..

4.
Co do oleju..hmmm// mój ma przejechane 151 tys i bierze .. hmmm...od ostatniej wymiany ubyło 1/3 miarki przez jakieś 5 tyś km. O ile się nie mylę pełen zakres miarki to około 1 litra ( jesli się mylę to mnie poprawcie ).

5.
Przyczyny ubywajacego oleju...kilka...o tym też już było wałkowane... 8)7

: 01 gru pt, 2006 9:31 am
autor: Markizzz
Orfister pisze: 2.
takie gaśniecie to typowe dla LPG..stąd moje pierwsze pytanie..
poszukaj w jednym z moich postów _ rura zimnego powietrza HELP !!!

3.
Nasze pugi są generalnie głośne..nic nie poradzisz...u mnie najgłośniej jest przy 3500.. Jedyna rada..dodatkowe maty wygłuszajace..
2 silnik chodzi na paliwie i ma tendencje że czasem zgaśnie :( ,
3 to z tego co widze pojemność ma wpływ na to jak jest głośno wewnątąrz. Bo w innej 205 z sinikiem 1,1 to jeszcze przy tych obrotach cicho jest.

: 01 gru pt, 2006 9:35 am
autor: Orfister
To dziwne...u mnie jak na Pb i LPG jest taki efekt, ze od 3000 spada do około 1800...chwilke sie utrzymuje na tym poziomie...i za chwilke powoli spada do 1000.
Głośno też jest od tylnego tłumika..w TU3M jest ytlko jeden tłumik..stad jest głośniej...a jeszcze jak ktoś nie ma kata to juz wogóle... :evil:

: 01 gru pt, 2006 11:58 am
autor: jastom
a ja zapytam gdzie jest silniczek krokowy ? :?

: 01 gru pt, 2006 12:00 pm
autor: Orfister
czarne "pudełeczko" podpięte pod "kabelki" przy wtrysku...obok linki od gazu...

: 01 gru pt, 2006 1:01 pm
autor: jastom
dzięki!

: 01 gru pt, 2006 3:42 pm
autor: wilkinson
jeżeli chodzi o to że wyraźnie głośniej jest w kabinie to może posprawdzaj przelotki pomiędzy komorą silnika a kabiną, czy wszystkie są szczelne 8)

: 01 gru pt, 2006 3:54 pm
autor: Banita
b182 pisze:Ej no 0.5 l/1000 km to niedużo. Jesli dymek leci po zapaleniu i potem ustępuje to wina uszczelniaczy zaworowych a nie pierscieni. Ale kompresje warto sprawdzic.
tez tak kiedys myslalem, ale ja bylem glupi :lol:

Sa 3 pierscienie i branie oleju ma raczej nikly zwiazek z cisnieniem na cylindrach -jego sprawdzanie niewiele da (poza ogolnym pojeciem co i jak)

Z tymi uszczelniaczami sie bardzo mylisz... jesli to by byly uszczelniacze, to na cieplym silniku puszczalby niebieskie baki podczas ruszania ze swiatel

To ze slychac silnik powyzej 3k... ja bym sie zaczal martwic, gdyby bylo odwrotnie 8)

: 01 gru pt, 2006 3:56 pm
autor: Orfister
A jaka jest pojemnośc oleju odpowiadajaca zakresowi miarki ? Pomiedzy max a min.. :?:

: 01 gru pt, 2006 3:57 pm
autor: Banita
chyba 1l, ale glowy nie dam, bo moze byc 1.3l