Strona 1 z 1

Dziwnie zachowujący się Pug

: 05 gru wt, 2006 6:41 pm
autor: 205XS
Witam wszystkich
To mój pierwszy post za wszystkie niedociągnięcia sorki :)

A więc mój Pug zaczął świrować obroty z 900 skoczyły na 2000 i nie spadają (linka gazu jest lużna),pedał sprzęgła zrobił się jeszcze twardszy i auto kiepsko przyspiesza,dodam jeśli to ważne że tankowałem go na stacji Orlen paliwem Verva.

Pomocy :cry:

: 05 gru wt, 2006 6:45 pm
autor: golas9
wpadnij na zlot 10.12 na 18.00 pod Andersa.

Zbierze się większe konsylium i na pewno coś się poradzi.

: 05 gru wt, 2006 7:08 pm
autor: Banita
nastepny meczacy puga 98... to moze byc przyczyna, wiec zanim zaczniesz cokolwiek grzebac wyjezdzij to do konca

pedal sprzegla to chyba raczej nie mogl sie zrobic twardszy, chyba, ze sie pod niego dywanik zawinal... :roll:

: 05 gru wt, 2006 8:16 pm
autor: 205XS
Ostatnio mnie coś podkusiło żeby zatankować na Orlenie verve i takie są tego skutki a przeważnie jak tankuje to na Neste A24 i niepowiem paliwo 98 mają dobre.

: 05 gru wt, 2006 8:21 pm
autor: Banita
chodzi o to, ze nie leje sie 98 standardowego silnika puga...

: 05 gru wt, 2006 8:28 pm
autor: 205XS
nierozumiem za bardzo.Od początku zalewam puga 98 i przyzwoicie śmiga.

: 05 gru wt, 2006 8:34 pm
autor: Banita
a wiec zle robisz -wiecej pali i jest slabszy. przy dodatkach dolewanych do vervy moze szalec (choc to nie musi byc przyczyna)

: 05 gru wt, 2006 8:37 pm
autor: 205XS
Do tej pory odpukać było ok dopóki Vervy nie zalałem.Ech te polskie paliwo 1:1 mieszane z wodą :roll:

: 05 gru wt, 2006 8:43 pm
autor: Banita
Kaktus pisze: Lepiej jest lac PB95 (o ile mozna do swojego silnka!!!) poniwaz spala sie ona gwaltowniej i szybciej niz PB98, dzieki czemy silnik co prawda pracuje ciut glosniej ale jest mocniejszy!! Zostalo to udokumentowane na hamowni!

Silniki bardziej wyzylowane natomiast musza jezdzic na PB98, poniewaz tam jest wiekszy stopien sprezania, i PB95 moze powodowac spalanie stukowe ktore jest destrukcyjne dla tlokow i zaworow. Tak wiec wtedy lejemy 98.

Ogolnie im wiecej oktanow tym mniej mocy mozna osiagnac z danego paliwa! Jedynym wyjatkiem sa paliwa wlasnie typu Vpower czy BP Ultimatum. Sa to paliwa ktore same w sobie maja bardzo malo oktanow, jednak dodawane sa do nich dodatki zawierajace czasteczki tlenu, i tak sia sklada ze te dodatku w efekcie ubocznym podnosza takze oktanowosc benzyny. Dzieki czemu dostajemy mieszanke ktora dosc spokojnie sie spala i powoli, ale za to dostarcza dodatkowego tlenu, dzieki czemu silniki w ktroch na wysokich obrotach brakuje tlenu - mieszanka jest zbyt bogata... moze przybyc mocy! Co zreszta takze jest udowodnione na hamowni!
ja ;) pisze: ilosc oktanow swiadczy o tym jak trudno zachodzi reakcja spalania -im wiecej wiazan weglowych tym trudniej. czyli im wiecej oktanow to paliwo trudniej zapalic -mniej gwaltownie wybucha.
Z nowymi furami to jest tak ze na 98 jest po prostu szybszy zaplon -dlatego w testach na hamowaniach samochody na 98 maja lepsze wyniki. W tych paliwach typu ulimate i v-power jest po prostu rozpuszczony tlen(?) co ulatwia spalanie -(mniej zanieczysczen, wieksza dokladnosc i gwaltownosc). To chyba tyle
PS ciezko w polsce o 'niepolskie' paliwo :)
PS2 jakos nie zauwazylem, zeby np w Niemczech bylo lepsze paliwo 8)

: 05 gru wt, 2006 8:55 pm
autor: 205XS
Dzięki za pomoc i informacje,czyli od nastepnego tankowania przechodze na Pb95 :)

: 05 gru wt, 2006 9:12 pm
autor: Damian1p
ciekawe... zawsze sadzilem ze lepiej jedzie auto na 98, a twierdzenia ze na 98 mniej pali sa sluszne?

hmmm zawsze sadzilem ze 98 lepiej sie spala w moim silniczku bo jest efekt ze po przygazowaniu (ale naprawde delikatnie) i szybkim ujeciu gazu auto jakby lekko przygasalo i silnik w wibracje lekkie wpadal a na 98 nie bylo tego efektu

: 05 gru wt, 2006 9:46 pm
autor: cheatoss
efekt placebo =]