Strona 1 z 1
Felga Speedline sl 201 a opona 165/60
: 06 gru śr, 2006 9:06 pm
autor: Jarmarek
Witajcie...
Przeszukałem forum i google, ale szczerze mówiąc nie bardzo wiem czego szukać - tzn. jak sformułować pytanie.
Mianowicie chodzi mi o wyjaśnienie łopatologicznie na jakiej zasadzie odbywa się łączenie opon z felgami - tzn. jakie będą pasować, a jakie już nie.
Udało mi się zakupić piękne alufelgi speedline sl 201 14' i mam na nich taki opis:
Chciałbym do nich kupić opony:
Na zime upatrzyłem już sobie PIRELLI SNOWCONTROL. Mają one rozmiar
165/60/14 po długich poszukiwaniach znalazłem opisy rozmiarów i odpowiedniki dla standardowych opon (choć ciągle nie rozumiem dlaczego tak ważne jest trzymanie się tych standardów wyznaczonych przez producenta auta).
Na lato 205/55/14.
I tutaj męczące mnie pytanie -
czy opona 165/60 nie bedzie za wąska na moją felgę? oraz jak to się liczy?
: 06 gru śr, 2006 10:49 pm
autor: HDi
spokojnie możesz zakładać zwłaszcza ze na zimex powinna być wąska oponka
: 06 gru śr, 2006 10:59 pm
autor: Jarmarek
chodzi mi o to czy ta felga nie jest za szeroka na taką oponę - nie chciał bym wydać kase na opony i nie mieć czym jeździć...
: 06 gru śr, 2006 11:28 pm
autor: Banita
fabrycznie na tym jest 175
: 07 gru czw, 2006 12:07 am
autor: Jarmarek
no właśnie... czy nie jest to jakiś limit? przykładałem znajomego opone(ma 165/70) i wygląda to dość wąsko w stosunku do tej felgi chciałbym określić jakieś limity o ile istnieje coś takiego i jak to określać - np. że dla tej felgi można stosować szerokość opon od 155 do 215...
Myślę że wiecie o co mi chodzi? Nie bardzo umiem to ubrać w słowa - pewnie gdybym umiał to znalazłbym odpowiedź gdzieś w internecie.
: 07 gru czw, 2006 12:10 am
autor: pki205
GTI 1.6 na tych felgach fabrycznie mialy 185
Ja jako zimowki mam takie felgi + opony 175 i jest w porzadku
165 tez beda ok (nie powinna byc za bardzo rozciagnieta bo w konu ta felga ma tylko 5,5 cala szerokosci)
: 07 gru czw, 2006 12:14 am
autor: Banita
185, to mialy 1.9 gti na feldze 6''
: 07 gru czw, 2006 12:28 am
autor: pki205
: 07 gru czw, 2006 12:30 am
autor: Banita
faktycznie mi sie cos pomieszalo z tymi 14... faktem jest, ze na 6'' zakladali fabrycznie 185 -czyli na 5,5'' jest duzy zapas w dol, ale szerszych niz 205 bym nie zakladal
Dodano po 1 minutach:
ten 'pierwszy lepszy link' chyba wyjasnil cala sprawe
: 07 gru czw, 2006 12:48 am
autor: Jarmarek
Dzięki wielkie za odpoweidż...
*pki205 powiedz mi proszę czy te Twoje felgi są pomalowane na biało czy mi się wydaje?
Czy malowałeś je zwykłym lakierem do blachy czy może wcześniej je piaskowałeś?
: 07 gru czw, 2006 1:19 am
autor: pki205
google to przydatna rzecz
Co do moich felg 14" to mam dwa komplety. Te od zimowek mam w oryginalnym lakierze, a te co sa luzem na zdjeciu w profilu rzeczywiscie sa biale.
Nie piaskowalem ich bo zalozenie bylo takie zeby zrobic wszytko samemu dla nauki. Nie mialy wzerow czy ubytków wiec zostaly oczyszczone prawie do golego metalu, na to specjalny podklad, szlifowanie, podklad i lakier wlasciwy do alufelg. Uzylem do tego produktow Motipa z przeznaczeniem do alufelg. Srodek zostal wypolerowany na lustro.
W Warszawie jest zaklad, ktory za piaskowanie i lakierowanie proszkowe bierze 50zl za felge (byl gdzies link na forum) u mnie wyszlo podobnie liczac same materialy
: 07 gru czw, 2006 10:47 am
autor: Marin205
Banita pisze:185, to mialy 1.9 gti na feldze 6''
a ja myślałem że na 6,5 cala są piętnastki
: 07 gru czw, 2006 1:29 pm
autor: JoT_JoT
165 na 5,5" to w pełni spokojny rozmiar i nie ma się czym martwic. Pit_R tak ma i nie ma z tym najmniejszego problemu a nawet bym powiedzial ze super wyglada
przednei opony ma z rantem ochronnym i tez ladnie otula on felge
osobiście mam oponki 14" 5,5"
ale o 205 juz bym sie trochę pomartwił przy ET 24 lepiej to przymierzyc bo o ile po pierwsze to dość szeroko jak na 5,5" felge i bedzie ona sporo za felga to jeszcze druga rzecz czyli to czy nie bedzie ona obcierac głównie chodzi tu o wewnętrzna część tylnego nadloka 185 miesci sie na takim ET bez problemu ale przy ostrej jezdzie da sie zauwazyc ze i ona potrafi otrzec o wewnetrzna czesc tylnego nadloka luzu tam jest juz nie tak wiele a jak wsadzisz oponę 205 to jest kolejny centymetr blizej wlasnei tej czesci nadkola i o ile to juz nie bedzie na styk ocierac to przy zakretach moze. Kwestia jest tez na ile masz srpawna belke bo jak juz sie zaczyna rozjezdzac to na bank bedzie ocierac bo opona 205 na ET24 z tylu to juz jest kwestia milimetrów
Mialem zalozona oponke 195/50 na ET 18 to juz bylo blisko tez niemal na styk no ale kwestia jest taka ze to w porownaniu do tych felg co masz to jeszcze 6mm zapasu w ET.
: 08 gru pt, 2006 10:34 am
autor: golas9
witam
trochę zboczę z tematu ale jest to dla mnie ciekawostka. Gdy szukałem tylnej belki na wrocławskich szrotach, przy wylocie na Poznań była 205 z felgami stalowymi 13' ( od XS chyba, bardziej "ozdobne" ) a na nich opony 205/60/13
koles nie miał dystansów tylko podłożył cieniutkie podkładki między kołem a piastą i tak jeździł (był to model ze starą deską, na silnikach się nie znam ale wyglądał mi na 1.3, po prostu dziwoląg) jesli tam będę to cyknę fotkę.
: 08 gru pt, 2006 1:36 pm
autor: Jarmarek
No właśnie z tą belką i obcieraniem to mam problem - mam wrażenie że to przez poduszki pod belką - ale jak miałem założony nawet zapas (155/80/13) to nie szło jeździć bo obcierało... - tam obcierało o chlapacz który troche wystaje i go troche lepiej umocuje, ale zastanawiam się czy jak wezmę to 165/60/14 i wsadzę 200kg z tyłu (bagaże + rodzina) z tyłu to czy nie okaże się że będę jechał 1500km na 13' bo nie będzie szło jechać? Nie bardzo wiem w którą stronę sie obrócić...