Strona 1 z 3
Do znawców elektryki.
: 07 gru czw, 2006 6:07 pm
autor: zbinxxx
Witam! Mam nastepujący problem. Zakupiłem silniczek tylniej wycieraczki, opierajac sie na uczciwosc jednego z tutejszych forumowiczów sprawny. Podłączyłem... i brak reakcji. Dodam ze poprzedni sie uszkodził. Miał czarny nalot a dwa plastik przy "przekaźniku?" był nadtopiony. Co radzicie jak działas... nie wiem bezpieczniki czy co ruszac... przekaźnika drugiego nie mam...

: 07 gru czw, 2006 7:41 pm
autor: borek_wpr
Popatrz na schemat lub wydrukuj (tył sam. na czarno pod nim nr.91 205 20 ) tak jest na moim sch. Kabel nr.1 i 3 podłącz na krótko do akumulatora , jak kręci to silnik ok. Z opisu wygląda na to że masz spalony przekaźnik (cewka lub upalony styk).Zakładam że połączenia są prawidłowe.Tak więc trzeba go wymienić.
: 07 gru czw, 2006 8:44 pm
autor: zbinxxx
Ok spr... przekaźnik upalony, dokładniej przy masie... Gdzie moge takie cos zakupic? Czy tylko urzywane wchodzi w gre?
: 07 gru czw, 2006 8:51 pm
autor: Banita
w prawie kazdym elektronicznym lub motoryzacyjnym... 4-7zl...
: 07 gru czw, 2006 8:57 pm
autor: zbinxxx
A jakies parametry tego albo cos są...? Pójdę z tym przekaźnikiem sie dowiem co i jak... a nuż bedzie...
: 07 gru czw, 2006 9:01 pm
autor: Banita
tak -amperaz, ale najpopularniejsze sa 25, 30 i 40A i kazdy z nich bedzie ok
: 07 gru czw, 2006 10:14 pm
autor: zbinxxx
http://allegro.pl/item146200828_przekaz ... 2v40a.html Takie cos np byłoby ok? Jutro sie dowiem, ale tak pytam?:)
: 07 gru czw, 2006 11:32 pm
autor: Banita
jesli w przekazniku nie ma czasowki (a nie pamietam jak jest rozwiazana tylna wycieraczka) to bedzie pasic
: 07 gru czw, 2006 11:47 pm
autor: Pagi
z tylu nie ma czasowych, bynajmniej sie nie spotkałem.
Na poczatek jednak ja tez doradzam sprawdzic sam silnik, podlaczajac bezposrednio do aku.
: 16 gru sob, 2006 5:06 pm
autor: zbinxxx
Witam. Kupiłem przekaźnik i

... Jak ten silniczek spr podpinajac pod ten akumulator, nie chce zrobic małego spiecia... Nie mam ani na jhednym ani na drugim zadnych oznaczen. masa wiem gdzie jest

Ale +/- nie wiem. Różnią sie tym ze jeden jest łaczony normalnie przez skrecenie obu przewodów i odizolowany a drugi przez wtyk. I tak jest chyba w kazdym. Wiec jak wam sie wydaje który jest + a który minus?
: 16 gru sob, 2006 10:20 pm
autor: TO-MI
jak chcesz tylko sprawdzić to nie ma większego znaczenia czy polaryzacja będzie dobra
silniczek i tak sie będzie kręcił w prawo lub w lewo
tylko bezpośrednio do kabelków w silniczku ten aku podłącz
: 16 gru sob, 2006 11:01 pm
autor: zbinxxx
Tzn planuje zapodac przekaźnik i zostana wtedy plus minus i masa dobrze kombinuje? nic sie nie stanie?:>
: 17 gru ndz, 2006 1:07 pm
autor: TO-MI
hmm troche teraz pokręciłeś w naszych instalacjach - (minus) to masa
generalnie w przekażniku chodzi o to że masz dwa obwody obwód roboczy którym to zapierdziela duży prąd do silniczka
i odwodzik z malutkim prądzikiem żebyś mógł to włączyć tym badziewiem przy kierownicy
: 17 gru ndz, 2006 2:23 pm
autor: zbinxxx
Aha,...

No to jak to ma byc? w jaki sposób podłaczyc... przekaźnik włozyc tak? i zostaja 3 kable... klemy są dwie... myslałem ze mase do auta a dwa do klemy czyz nie tak?
: 17 gru ndz, 2006 2:54 pm
autor: cheatoss
jak zostaja 3 kable? przekaznik powinien miec 5 pinow... '+' i '-' z aku podlaczany, '+' i '-' z przekaznika do urzadzenia zasilanego no i jeden '+' zalaczajacy przekaznik (o malutkim pradzie wystarczy)