Strona 1 z 1
Wyjmowanie silnika
: 23 gru sob, 2006 9:36 am
autor: b182
1.Czy zeby wyciagnac silniczek 1.6 gti trzeba drzec go razem ze skrzynią?Czy mozna tpo rozdzielić i wyciagac sam motor? Pytam bo słyszałem ze jest za mało miejsca aby odciagnac skrzynie na tyle aby wałek sprzegłowy wysunoł sie z koła zamachowego.
2.Kolejne pytanko -gdzie jest ten otwór w skrzyni przez który wkłada sie wiertło aby zblokowac koło zamachowe w celu wymiany paska rozrzadu? Moze jakies zdjecie.
Ostatnie pytanko
3.Gdzie jest wlew i wylew oleju ze skrzyni biegów BE1. Przygladałem sie temu i nie jestem pewny do konca.
Dzieki za pomoc
: 23 gru sob, 2006 9:54 am
autor: stef
Silnik razem ze skrzynia to mozesz jednie opuscic z calymi sankami! Jezeli chcesz drzec do gory to najpierw musisz wyciagnac skrzynie dolem!
Takiego otwora w skrzyni nie ma! On jest na kole pasowym od strony walka rozrzadu! Zdejmij prawe kolo, poodkrecaj oslony plastikowe odpowiednio ustaw rozrzad i znajdziesz te miejsca blokowania rozrzadu!
Na samym dole skrzyni jest sruba do spuszczania oleju! Poszukaj dobrze! A do nalewania mozesz uzyc miejsce w ktorym jest plastikowy "korek" odpowietrzajacy - taki czarny. Szukaj go od gory - niedaleko lapy od sprzegla!
PS. info dotycza silnika 1.9GTi ale w 1.6 na pewno jest identycznie!
: 23 gru sob, 2006 10:29 am
autor: grzechuuu205
a jezeli chcesz zablokować sobie koło zamachowe (np bo śruba,która trzyma koło klinowe bedzie mocno trzymac) to wyciągnij rozrusznik i wsać śrubokręt w te ząbki ibedzie OK. (nie robiłem tego tak w 205tce ale w Toyce Camry V6 - wiec tu bedzie chyba podobnie.... pozdr
: 23 gru sob, 2006 10:30 am
autor: moralez
stef pisze:Silnik razem ze skrzynia to mozesz jednie opuscic z calymi sankami! Jezeli chcesz drzec do gory to najpierw musisz wyciagnac skrzynie dolem!
malo fantazji masz
ja wyjmowalem silnik ze skrzynia wyciagajac caly zestaw do gory
Najpierw mozna wyciagnac srube z poduszki kolo polosi, odkrecic nakretke z poduszki po stronie pasazera, podwiesic silnik za fabryczne mocowania i powoli odkrecac nakretke mocowania skrzyni biegow lekko opuszczajac calosc, Po odkreceniu nakretki trzeba troche pomanewrowac gora dol i sruba powinna wyjsc z poduszki, potem jeszcze lekko przekrecic caly zestaw tak zeby sruba minela lape, potem mozna zaczac wyciagac silnik, calosc ustawi sie pod katem i wyjdzie gora bez problemu
jesli chodzi o wyjmowanie samego silnika ze skrzynia pozostawiona pod maska to raczej nie przejdzie ten numer