Strona 1 z 2
Koszty wymiany uszczelniaczy zaworowych
: 06 sty sob, 2007 6:57 pm
autor: 205XS
Witam
Chciałbym się dowiedzieć jakie są koszta wymiany uszczelniaczy zaworowych w silniku TU3M (robocizna + uszczelniacze) bo podejrzewam że przez te uszczelnacze mój Pug chleje 1/1000km oleju
i czy konieczne jest w tym zabiegu planowanie głowicy ??
: 06 sty sob, 2007 7:18 pm
autor: Markizzz
Z tego co ja sie dowiedziałem to nie ma koniecznosci planowania głowicy jesli ci mie miesza oleju z woda, bądź odwrotnie, i głowicy do ich wymiany nietrzeba sciągać koniecznie. Ja sam jestem przed wymiana uszczelniaczy zaworów, ale bedzie to robił mój tata (ja jeszcze nie jestem obcykany w te klocki), i żeby to samemu zrobić to trzeba mieć jakieś urzadzenie bo inaczej to strasznie dużo zabawy podobno (trzeba uważać na zabezpieczenia)
Co do kosztów to ci nie powiem jakie bedą
: 06 sty sob, 2007 7:22 pm
autor: Banita
Markizzz pisze:Z tego co ja sie dowiedziałem to nie ma koniecznosci planowania głowicy jesli ci mie miesza oleju z woda, bądź odwrotnie
Bzdura
: 06 sty sob, 2007 7:25 pm
autor: 205XS
Wiesz ja bym tego sam nie robił tylko niech mechanik sie z tym bawi.
: 06 sty sob, 2007 8:54 pm
autor: kubas
Mi mechanik za wymiane uszczelniaczy + uszczelniacz walu + uszczelnaicz walka + pasek rozrzadu + rolka napinacza + uszczelka pod glowica planowanie glowicy, ustawione luzy zaworowe itp wziol za to wszystko 500 zl. Robocizna z tego co pamietam to 150 zl reszta to czesci takze mysle ze w 300 spokojnie sie zmiescisz jesli same uszczelniacze
: 06 sty sob, 2007 9:25 pm
autor: JASIEK1
Same uszczelniacze to koszt ok. 20 zł
Są patenty i da się zmienić czasami uszczelniacze bez zdejmowania głowicy ale w niewielu samochodach (przez otwór od świecy trzeba poprostu podeprzeć zawór jakąś tulejką i docisnąć tłokiem) ale nie jest to łatwe i mądre
Głowicy nie trzeba wcale planować (aczkolwiek jest zalecane) - konieczne jest jednak poprawne jej odkręcenie i dokręcenie.
Dla niedowiarków - wielokrotnie składałem silniki bez planowania głowicy i wszystko było ok, nawet w 6 cylindrowym BMW.
Wiadomo - jak głowica jest ''zmęczona'' kilkukrotynym dokręcaniem i odkręcaniem to trzeba ją w końcu splanować ale w silniku rozbieranym po raz pierwszy nie ma sensu - WARUNEK - UMIEJĘTNIE JĄ ODKRĘCIĆ I DOKRĘCIĆ
: 06 sty sob, 2007 10:47 pm
autor: Banita
JASIEK1 pisze:
Głowicy nie trzeba wcale planować (aczkolwiek jest zalecane) - konieczne jest jednak poprawne jej odkręcenie i dokręcenie.
Dla niedowiarków - wielokrotnie składałem silniki bez planowania głowicy i wszystko było ok, nawet w 6 cylindrowym BMW.
Wkladanie palca do kontaktu tez nie jest zalecane, ale przezyjesz
Jezeli uszczelka jest nowa i nieuszkodzona, a nagle nam sie przypomnialo, ze czegos zapomnielismy, to planowac nie trzeba. Taki przypadek jednak jest rzadkoscia.
Nie chcecie -nie planujcie.
Wasz kesz i wasz czas.
PS. W starszych BMW mozna robic rozne drutologie, ktore przechodza. Od kiedy 6 garkow zasluguje na slowo "nawet" ?
: 06 sty sob, 2007 11:15 pm
autor: 205XS
No uszczelka ma swoje lata
A głowica była ściągana raz przez 9 lat
A jaki jest średni koszt planowana głowicy ?
: 07 sty ndz, 2007 12:29 am
autor: Banita
sam plan 50 a cala obrobka kolo 200
: 07 sty ndz, 2007 2:19 am
autor: woocash
nie przesadzajcie.. jak ma się pogią cgłowica od samego ściągania.. jak się odkręca i przykręca dobrze to jeśli wcześniej ne było źle, to można nie planować, wtedy koszta to 50 zł za uszczelkę i tyle.. + oczywiście za uszczelniacze.. chyba ze 20 zł
PS... za tą wypowiedź nie odpowiadam... @ ok 2,14$%o
: 07 sty ndz, 2007 2:50 am
autor: cheatoss
jak woocash bedzie sprzedawal puga - przypomnijcie mi tego posta =]
: 07 sty ndz, 2007 12:16 pm
autor: skola
uszczelka 100 zl oryginalana no chyba ze chcecie pojezdzic z nia niedlugo albo przy montazu wam sie rozawli
, koszt uszczelniacza to 2.50 zl za sztuke co do wymiany tego to chca tak 200 zl za robocizne bo troszke sie trzeba tym bawic.... wiem bo sam to robilem, dokrecac trzeba tym kluczem nanometrycznym czy jakos tak.... warto tez wtedy wymienic olej. ja oddessalem wszystko w miare dokladnie potem przez 2 tygodnie byl prawie przezroczysty jak przy na lewaniu
(total polecam )
: 07 sty ndz, 2007 1:41 pm
autor: Banita
dobra uszczelka, to okolo 70-80zl
glowica sie nie skrzywi, ale ma malenkie wzery -pamietaj, ze to wszystko caly czas pracuje...
: 07 sty ndz, 2007 8:31 pm
autor: 205XS
Dzięki za informacie
Dodano po 2 minutach:
Jeszcze mi sie przypomniało cóś
Czy to nie za szybko troche żeby po 142 tyś km uszczelniacze padły ?
: 07 sty ndz, 2007 9:39 pm
autor: Banita
nie