olej w tłumiku! (???)
- rally205
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 gru ndz, 2006 3:56 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wadowice
- Kontakt:
olej w tłumiku! (???)
Od paru dni zauważyłem że w tłumiku mojego puga pojawia się olej:/ co może być tego przyczyną??
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty są dla szybkich kierowców...
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
na garaż na garaż i rozbieraj prędziutko
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja tak mam od poczatku od kiedy mam auto czyli od czerwca 2005r i do tej pory było wiele wiecej wazniejszych spraw. Przez to nie powinno się nic strasznego stać. Olej Ci ucieka pomalutku.
Mnie bardziej wywala przez simering wału (nawet po wymienie na nowy) wiec tym się martwię a uszczelniacze zaworów bedą robione przy całym remoncie silnika jak do tego dojdzie.
Do uszczelniaczy trzeba zdejmowac głowicę. Jak juz jest zdjeta to docieramy zawory i planujemy. Uszczelka tez jest do wymiany. A jak zrobisz gurę silnika (doszczelnisz) to przy słabych pierścieniach szybciej je wydmucha wiec trzeba też się za nie zabrać. A jak już się odkreca korbowody to przy okazji panewki......
Więc remont generalka jak nic.
Mnie bardziej wywala przez simering wału (nawet po wymienie na nowy) wiec tym się martwię a uszczelniacze zaworów bedą robione przy całym remoncie silnika jak do tego dojdzie.
Do uszczelniaczy trzeba zdejmowac głowicę. Jak juz jest zdjeta to docieramy zawory i planujemy. Uszczelka tez jest do wymiany. A jak zrobisz gurę silnika (doszczelnisz) to przy słabych pierścieniach szybciej je wydmucha wiec trzeba też się za nie zabrać. A jak już się odkreca korbowody to przy okazji panewki......
Więc remont generalka jak nic.
Ja ostatnio robiłem wymiane pierscieni, wymiane uszczelaniaczy. Z tym ze mialem wczesniej robiona uszczelke pod głowiaca bo olej do wody sie dostawał, to mi odpadło planowanie głowicy.
A co do wymiany uszczelaniczy to można zrobic to i bez sciagania głowicy.
Dodatkowo koszt mi samych cześci wyniusł mnie niecałe 250zł. Tylko że robiłem to sam z tatem i trzeba na to troche czasu poswiecic i miec odpowiednie narzedzia.
A co do wymiany uszczelaniczy to można zrobic to i bez sciagania głowicy.
Dodatkowo koszt mi samych cześci wyniusł mnie niecałe 250zł. Tylko że robiłem to sam z tatem i trzeba na to troche czasu poswiecic i miec odpowiednie narzedzia.
Re: olej w tłumiku! (???)
Witam,
Przy odpalaniu samochodu a zwłaszcza przy dodaniu gazu z rury wydechowej wydobywa się ciemniejszy dym, a zapach jest mocno siarkowaty. Doradzono mi bym wymienił termostat. Chciałbym się upewnić czy napewno jest to dobra decyzja i czy pieniądze nie pojdą na marne.
Pozdrawiam
Przy odpalaniu samochodu a zwłaszcza przy dodaniu gazu z rury wydechowej wydobywa się ciemniejszy dym, a zapach jest mocno siarkowaty. Doradzono mi bym wymienił termostat. Chciałbym się upewnić czy napewno jest to dobra decyzja i czy pieniądze nie pojdą na marne.
Pozdrawiam
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: olej w tłumiku! (???)
WItaj,
Jedno z drugim nie ma bezpośredniego związku. Czarny dym i zapachu spalenizny ( przepalonego oleju ) to efekt złej kondycji silnika, czyli albo pierścienie do wymiany, albo uszczelniacze na zaworach skończyły żywot.
A termostat nie ma tu nic do rzeczy.
Jedno z drugim nie ma bezpośredniego związku. Czarny dym i zapachu spalenizny ( przepalonego oleju ) to efekt złej kondycji silnika, czyli albo pierścienie do wymiany, albo uszczelniacze na zaworach skończyły żywot.
A termostat nie ma tu nic do rzeczy.
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: olej w tłumiku! (???)
Jezeli dym jest rzeczywiscie czarny, a nie niebieski, to staial,bym na prblemy z dawka paliwa/jej spalaniem(zaplon), jezeli jest niebieski to tak jak wyzej, wtedy odpowiedz co dalo za wygrana moze da pomiar kompresji z proba olejowa
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Re: olej w tłumiku! (???)
Dziś np wszystko ładnie chodziło, zero smierdzacych spalin. Uwzględniłem termostat z tego wzgledu ze machnik powiedzial mi, ze za szybko nagrzewa sie samochod. Dziś za to poznałem nowy problem dotyczacy dwoch rzeczy :
1. Skrzynia biegów zaczeła zgrzytać najgorzej przy włączeniu 2 i 5 biegu
2. Przy puszczaniu gazu podczas jazdy slysze jakieś piski z silnika
Mam ten samochód tydzień a już sie zastanawiam czy go nie sprzedać, ale szkoda mi go
1. Skrzynia biegów zaczeła zgrzytać najgorzej przy włączeniu 2 i 5 biegu
2. Przy puszczaniu gazu podczas jazdy slysze jakieś piski z silnika
Mam ten samochód tydzień a już sie zastanawiam czy go nie sprzedać, ale szkoda mi go
- psyk0_pl
- Junior
- Posty: 377
- Rejestracja: 23 paź czw, 2008 12:32 am
- Posiadany PUG: 205 Mi16 205 Forever 205 Indiana 205 Cti
- Numer Gadu-gadu: 8890753
- Lokalizacja: Gdańsk
Re:
aule pisze: Mnie bardziej wywala przez simering wału (nawet po wymienie na nowy)
trzeba było wsadzić grubszy np. zamiast 7MM to wcisnąć 9MM widocznie masz wał wyślizgany w tym miejscy
- MichalOsw90
- Junior
- Posty: 129
- Rejestracja: 25 mar ndz, 2012 12:22 am
- Posiadany PUG: 205 1,6 Automat
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Re: olej w tłumiku! (???)
Podepne sie pod temat zeby nie zasmiecac mam nadzieje ze autor nie bedzie mial mi tego za zle branie oleju + na rozgrzanym silniku na postoju czuc bardzo olej co za tym idzie bardziej kopci to uszczelniacze zaworow czy pierscienie na cylindrze?
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: olej w tłumiku! (???)
W moim xu winne byly uszczelniacze. Końcówka tłumika upaprana olejem
GTI_Efekt Masy
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: olej w tłumiku! (???)
I ten olej tak przez katalizator, czy juz go nie miałeś?krzyska pisze:W moim xu winne byly uszczelniacze. Końcówka tłumika upaprana olejem
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: olej w tłumiku! (???)
W gti już go nie było, pierścienie były jeszcze ok ale uszczelniacze się rozpadły.
Forever puszczał niebieskiego dymka po zimnym starcie, pierścień olejowy starty, uszczelniacze puszczały ale nie taki złom jak w gti. Kat nadal na swoim miejscu
Forever puszczał niebieskiego dymka po zimnym starcie, pierścień olejowy starty, uszczelniacze puszczały ale nie taki złom jak w gti. Kat nadal na swoim miejscu
GTI_Efekt Masy