Strona 1 z 1

Termowyłącznik

: 30 kwie pt, 2004 4:32 pm
autor: bipi
Mam taki problem: po paru minutach na pełnym słońcu w korku zapalała mi się kontrolka temperatury cieczy chłodzącej. Wiatrak się nie kręcił, chyba że spiąłem na krótko. Więc kupiłem nowy włącznik temperatury, czy jakoś tak, takie malutkie coś z trzema nóżkami hehe. No i wykręcam stare z chłodnicy i zaczęło coś wypływać. To normalne? Wystarczy to wymienić i będzie ok? Coś jeszcze sprawdzić? Jak to w ogóle może działać skoro tylko płaska metalowa ścianka tego czujnika dotyka tej wody?

: 30 kwie pt, 2004 4:41 pm
autor: Lars
To jest termostat - takie urządzenie, które posiada wewnątrz bimetal, który pod wpływem temperatury zamyka obwód włączający wiatraki przy chłodnicy.

Co do wymiany - po odkręceniu wylał Ci się płyn chłodzący. Na 100% będziesz musiał uzupełnić jego poziom. Nie wiem jak jest w Pugach, ale w niektórych samochodach należy jeszcze odpowietrzyć układ chłodniczy.

: 30 kwie pt, 2004 9:56 pm
autor: bipi
bardzo dziwne,to wyglada na mosiezna konstrukcje. no nic - musi dzialac w takim razie. a jakie sa objawy jesli bym nie odpowietrzyl?

Re: Termowyłącznik

: 30 kwie pt, 2004 11:10 pm
autor: robakkk
bipi pisze:...nowy włącznik temperatury, czy jakoś tak, takie malutkie coś z trzema nóżkami hehe.

:arrow: Lars,ale kolega pisze chyba o czujniku temperatury,a nie o termostacie :twisted:
bipi pisze: No i wykręcam stare z chłodnicy.Jak to w ogóle może działać skoro tylko płaska metalowa ścianka tego czujnika dotyka tej wody?
:arrow: bipi!!
To normalne,ze zaczyna leciec-a wycieka plyn z ukladu chlodzenia,a dokladnie z chlodnicy :)
Jak wkrecisz to nowe,to powinno byc OK!
:idea: ...a ta "metalowa ścianka" dziala wlasnie dzieki temu,ze ma bezposredni kontakt z ciecza chlodzaca,dzieki czemu jest wlasciwa wymiana ciepla 8)

: 30 kwie pt, 2004 11:37 pm
autor: rotel1
Nic nie musisz odpowietrzać. Po wkręceniu termowłącznika wiatraka uzupełnij płyn chłodzący w chłodnicy i tyle. Obok zbiornika wyrównanczego jest przewód-otwór, przez który wycieka nadwyżka płynu i ew. powietrze. Wiadomo bowiem, że gdy układ mocniej się nagrzeje płyn w chłodnicy zwiększy nieco swoją objętość i coś się musi z nim stać.

: 01 maja sob, 2004 10:25 pm
autor: bipi
już teraz wszystko rozumiem, dzięki za wyjaśnienia. mam nadzieję że z resztą sobie poradzę. acha, tak przy okazji: jak wyjąłem filtr powietrza razem z tą gumową rurą o dużym przekroju to zauważyłem w niej trochę oleju, czy ma tam prawo być olej. może jakieś odprowadzenie nadmiaru, czy co?

: 02 maja ndz, 2004 7:34 pm
autor: bipi
jeszcze jedno: wszystko pasuje, płyn uzupełniłem ale jest inny problem. nie smiejcie sie, prosze. bo kiedyś mechanik mi wyjął tą kostkę potrójną żebym mógł sobie w razie czego spiąć na krótko ten wiatrak, ale teraz już działa, więc gdzie podpiąć tą kostkę????wszędzie szukałem i nie mam nigdzie wolnej!!! prosze pomóżcie!!

: 03 maja pn, 2004 3:03 pm
autor: Mav309
bipi pisze:już teraz wszystko rozumiem, dzięki za wyjaśnienia. mam nadzieję że z resztą sobie poradzę. acha, tak przy okazji: jak wyjąłem filtr powietrza razem z tą gumową rurą o dużym przekroju to zauważyłem w niej trochę oleju, czy ma tam prawo być olej. może jakieś odprowadzenie nadmiaru, czy co?
\spokojnie, to jest odma z odpowietrzania ukladu korbowego...lubi tam czasem plunac olej...bez paniki, starsze autka tak maja...

: 03 maja pn, 2004 9:20 pm
autor: bipi
ok, to dobra wiadomość. A możecie mi pomóc z tą kostką? Opisałem problem wyżej - gdzie ją wtyknąć?

: 03 maja pn, 2004 9:53 pm
autor: robakkk
Podaj mi numery przewodow, ktore sa umieszczone w poblizu zlacza.

: 06 maja czw, 2004 12:01 pm
autor: bipi
sorki ze tak dlugo ale nie wiedzialem ze ktos odpisal. no wiec do tej kostki dochodza 3 kable: czerwony, jasnozielony i zolty. na czerwonym jest 32B, na zielonym cos jakby 08, ale nie jestem pewny a na zoltym nic nie widac. i co teraz?