Centralny zamek padł :(
-
- Junior
- Posty: 186
- Rejestracja: 18 mar czw, 2004 9:58 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: skwierzyna
Centralny zamek padł :(
Witam mam u siebie w pugu zamontowany oryginalny centarny zamek ktory niestety padl i teraz nie mam pojecia za bardzo gdzie szukac usterki:(
objaw jst taki ze po przewkreceniu kluczykiem nic sie nie dzieje , czasem zadziala czasami nie
- dzis rozebralem tapicerke i dobralem sie do "sterownika " zeby zobaczyc co jest grane
-no i wydaje mi sie ze padl wlasnie ten sterownik z drzwi od kierowcy ale pewnosci nie mam wiec mam pytanko:
-do sterownika dochodza cztery przewody , do silownika w drugich drzwiach dochodza ( i klapie bagaznika chyba tez ) dochodza tylko dwa przewody
-jak sprawdzic tzn . ktore przewody w sterowniku (we wtyczkach do sterownika)zewrzec ze soba zeby zobaczyc czy silowniki prawidlowo dzialaja ? no bo powinno sie tak dac sprawdzic? jak rusza silowniki to bedzie pewnosc ze sterownik padnal
-i jeszcze jedno pytanko czy do silownika moge podac bezposrednio napiecie 12V zeby sprawdzic czy jest dobry? a pytam bo silownik z drzwi pasazera wyglada mi podejzanie
no troche namieszlem ale chyba idzie sie polapac o co mi chodzi hehe
niestetyy na forum bede mogl zajzec dopiero pozno w nocy bo zaraz idem do roboty
tak wiec prosze a o jakas porade a jak nic nie doradzicie to jutro bede walczyl od rana
a i ile na szrocie moze kosztawac taki sterownik ? zreszta silownik tez?
pzdr daro
objaw jst taki ze po przewkreceniu kluczykiem nic sie nie dzieje , czasem zadziala czasami nie
- dzis rozebralem tapicerke i dobralem sie do "sterownika " zeby zobaczyc co jest grane
-no i wydaje mi sie ze padl wlasnie ten sterownik z drzwi od kierowcy ale pewnosci nie mam wiec mam pytanko:
-do sterownika dochodza cztery przewody , do silownika w drugich drzwiach dochodza ( i klapie bagaznika chyba tez ) dochodza tylko dwa przewody
-jak sprawdzic tzn . ktore przewody w sterowniku (we wtyczkach do sterownika)zewrzec ze soba zeby zobaczyc czy silowniki prawidlowo dzialaja ? no bo powinno sie tak dac sprawdzic? jak rusza silowniki to bedzie pewnosc ze sterownik padnal
-i jeszcze jedno pytanko czy do silownika moge podac bezposrednio napiecie 12V zeby sprawdzic czy jest dobry? a pytam bo silownik z drzwi pasazera wyglada mi podejzanie
no troche namieszlem ale chyba idzie sie polapac o co mi chodzi hehe
niestetyy na forum bede mogl zajzec dopiero pozno w nocy bo zaraz idem do roboty
tak wiec prosze a o jakas porade a jak nic nie doradzicie to jutro bede walczyl od rana
a i ile na szrocie moze kosztawac taki sterownik ? zreszta silownik tez?
pzdr daro
- robakkk
- Junior
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kalisz
Nie wiem,czy warto wogole meczyc sie i szukac,skoro juz miales z nim problemy-nowy to koszt okolo 20-25 zl za mastera i 15-20 za slave. Master to ten,ktory ma wiecej przewodow-podaje rowniez sygnal na inne silowniki w tym przypadku na drzwi pasazera i klape,gdzie z tego co piszesz masz slave'y.Co do sprawdzenia silownika w drzwiach kierowcy- sprobuj ruszyc silownikiem w jedna i w druga strone(wsunac i wysunac ciegno)-powinny sie otwierac i zamykac pozostale zamki.
Pozdrawiam,
Robakkk
Robakkk
-
- Junior
- Posty: 186
- Rejestracja: 18 mar czw, 2004 9:58 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: skwierzyna
tak wiem tak wlasnie sprawdzalem silownik master ale mi chodzilo o ten slave u pasazera no ale i tak wzielem do robty i sprawdzilem dalem mu 12V z prostownika i ladnie chodzil no ale piszesz ze te silowniczki takie tanie ?? az mi sie wierzyc nie chce ale Ty piszez o silowniczkach master oryginalnych od peugeota? czy o takich uniwesalnych co to je na allegro sprzedaja w zestawach ? ano wlasnie warto sie nimi interesowac? bo moze lepiej taki uniwersalny zastosowac i nie brac jakiegos szmelca ze szrotu? i jak wyglada sprawa z podlaczniem? tyle samo kabelkow maja ? bo jakoc nie bardzo mi sie chce mocno grzebac w instalacji:|
- robakkk
- Junior
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kalisz
Czyli ktory nie chodzi,jak powinien-master(od kierowcy),bo przy przekrecaniu nie odbija i nie daje impulsu na slave(od pasazera)-czyli central nie dziala wogole,czy slave,bo nie zamyka drzwi pasazera??
Co do silownikow-mam na mysli uniwersalne-sprawuja sie wg mnie bardzo dobrze,zwlaszcza,ze w Pugu rygle chodza bardzo lekko.
Z tego co sobie przypominam master uniwersalny ma 5 przewodow(jeszcze sprawdze,jesli temat aktualny)
W razie czego dzisiaj jestem na GG474861-pozniej dopiero w niedziele
Co do silownikow-mam na mysli uniwersalne-sprawuja sie wg mnie bardzo dobrze,zwlaszcza,ze w Pugu rygle chodza bardzo lekko.
Z tego co sobie przypominam master uniwersalny ma 5 przewodow(jeszcze sprawdze,jesli temat aktualny)
W razie czego dzisiaj jestem na GG474861-pozniej dopiero w niedziele
Pozdrawiam,
Robakkk
Robakkk
-
- Junior
- Posty: 186
- Rejestracja: 18 mar czw, 2004 9:58 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: skwierzyna
chyba pisze nieskladnie hehe
mam spierdzielony silownik (a raczej wlacznik) master poprostu on nie podaje napiecia (sygnalu) na pozostale i dlatego nie dzial
ale dodatkow zauwazylem ze ten silownik(slave) w drzwiach pasazera tez cos fiksuje wiec zamiast kupywac uzywaneo mastera i slave`a to kupie caly zestawik na allegro. A w sklad zestawiku wchodza dwa silowniki (master) i dwa (slave) wiec calkiem fajny zestawik a w dodatku bede mial jednego mastera na zapas wiec bire to w poniedzialek zamawiam
Tylko mam pytanko czy przy instalacji nowych silowniczkow bede mogl wykorzystac stara instalacje elektryczna ktora teraz obslugiwala centralny zamek?
w naszych centranych zamkach silowniki master maja na pewno 4 przewody dwa z nich to zasilanie czyli +12V i GND
dwa pozostale przewody podaja napiecie na silowniki SLAVE tak wiec do silownikow slave ida po dwa kabelki .
A jak to jest w tych zestawach uniwersalnych ? zauwazylem tam ze silowniki maja inna budowe i jakis modol sterujacy ktory jest na kabelkach ( w pugach wszystko jest schowane w sterowniku master )
tak wiec narazie dzieki mam nadzieje ze za bardzo nie namieszalem znowu
mam spierdzielony silownik (a raczej wlacznik) master poprostu on nie podaje napiecia (sygnalu) na pozostale i dlatego nie dzial
ale dodatkow zauwazylem ze ten silownik(slave) w drzwiach pasazera tez cos fiksuje wiec zamiast kupywac uzywaneo mastera i slave`a to kupie caly zestawik na allegro. A w sklad zestawiku wchodza dwa silowniki (master) i dwa (slave) wiec calkiem fajny zestawik a w dodatku bede mial jednego mastera na zapas wiec bire to w poniedzialek zamawiam
Tylko mam pytanko czy przy instalacji nowych silowniczkow bede mogl wykorzystac stara instalacje elektryczna ktora teraz obslugiwala centralny zamek?
w naszych centranych zamkach silowniki master maja na pewno 4 przewody dwa z nich to zasilanie czyli +12V i GND
dwa pozostale przewody podaja napiecie na silowniki SLAVE tak wiec do silownikow slave ida po dwa kabelki .
A jak to jest w tych zestawach uniwersalnych ? zauwazylem tam ze silowniki maja inna budowe i jakis modol sterujacy ktory jest na kabelkach ( w pugach wszystko jest schowane w sterowniku master )
tak wiec narazie dzieki mam nadzieje ze za bardzo nie namieszalem znowu
-
- Junior
- Posty: 186
- Rejestracja: 18 mar czw, 2004 9:58 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: skwierzyna
No to ja chyba zamykam temat zakupilem na allegro komplecik centranego zameczka (komplecik na cztery drzwi 2 mastery 2 slave`y) zaplacilem razem z przesylka 67 zloty .
zameczek polezal cale dwa dni i doczekal sie dzis montazu
-tak wiec rozebralem drzwi od kierowcy i zaczynam zabawe i odrazy bardzo mily suprajsik a minowicie NIC NIE TRZEBA PRZERABIAĆ -chodzi o mechanike i montaz wszystko idealnie pasuje trza tylko wkrety mocujace silowniki zmienic na nieco ciensze , dlugosc ciegien pasuje idealnie
-co do bagaznika to jest maly problem bo ja zostawilem oryginalny silownik (byl w idealnym stanie ,a chcac instalowac ten co zakupilem byloby troszke zabawy z cieganami wiec se odpuscilem
-no a "najwiecej roboty bylo z instalacja elektryczna ale poszlo szybko i sprwawnie wykorzystalem stara instalacje centralnego zamka tak wiec zadnych kabli nie musialem ciagac przez samochod
podsumowujac :
jak sie nie boisz i umisz lutownica sie pobawic to dasz sobie rade
-po calym montazu pozostal mi jeden silownik master i jeden slave tak wiec mam na zapas jakby jakis padl
-a caly montaz zajal mi okolo 2,5 godzinki ale bylo w tym sporo sciemy
no i na koniec jak dziala? ano dzial pieknie smiem powiedziec ze lepiej jak oryginalny
tak wiec za 67 zeta ekstra wygoda polecam
daro
zameczek polezal cale dwa dni i doczekal sie dzis montazu
-tak wiec rozebralem drzwi od kierowcy i zaczynam zabawe i odrazy bardzo mily suprajsik a minowicie NIC NIE TRZEBA PRZERABIAĆ -chodzi o mechanike i montaz wszystko idealnie pasuje trza tylko wkrety mocujace silowniki zmienic na nieco ciensze , dlugosc ciegien pasuje idealnie
-co do bagaznika to jest maly problem bo ja zostawilem oryginalny silownik (byl w idealnym stanie ,a chcac instalowac ten co zakupilem byloby troszke zabawy z cieganami wiec se odpuscilem
-no a "najwiecej roboty bylo z instalacja elektryczna ale poszlo szybko i sprwawnie wykorzystalem stara instalacje centralnego zamka tak wiec zadnych kabli nie musialem ciagac przez samochod
podsumowujac :
jak sie nie boisz i umisz lutownica sie pobawic to dasz sobie rade
-po calym montazu pozostal mi jeden silownik master i jeden slave tak wiec mam na zapas jakby jakis padl
-a caly montaz zajal mi okolo 2,5 godzinki ale bylo w tym sporo sciemy
no i na koniec jak dziala? ano dzial pieknie smiem powiedziec ze lepiej jak oryginalny
tak wiec za 67 zeta ekstra wygoda polecam
daro
- smug
- Uzalezniony
- Posty: 551
- Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice
Tak sobie przegladam to forum w poszukiwaniu jakiegos artykulu na temat centralki seryjnej ale nie znalazlem tego co nie interesuje,a mianowicie gdzie jest sterownik?|Nie mam pojecia jak to wyglad wiec samo szukanie nic tu nie pomoze a chcialbym zobaczyc czy przypadkiem kable nie sa zdjete lub zasniedziale,bo jak sie juz pewnie domyslacie nie dziala
Pozdro i z gory dzieki za informacje
Pozdro i z gory dzieki za informacje
- Damian1p
- Uzalezniony
- Posty: 703
- Rejestracja: 12 kwie wt, 2005 12:31 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
daro900 wywnioskowalem ze masz od kierowcy master a od pasazera slave, skoro juz troszke kabinowales przy zestawie nie lepiej bylo zalozyc i po stronie pasazera master? duzo wygodniejsze w koncu centralny to sama wygoda, ja niedawno u siebie zakladalem i szczerze mowiac gdyby nie problemy z kablami oraz to ze nie przemyslalem wczesniej zeby kupic dodatkowy master (mialem tez zestaw 2xmas. 2x slave) do bagaznika. To juz by byla calkiem wygoda
Nie drażnij Lwa, bo Lew to Ja
http://damian1p.peugeot205.pl/
http://damian1p.peugeot205.pl/